creative live 5.1 in Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 2.072 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
de live series van creative (behalve dan de 24 bits versie) worden niet ondersteunt in Vista. Creative is ook niet van plan om drivers hiervoor te maken.
Omdat voor de 24 bits versie en voor de audigy wel drivers zijn, had ik het idee opgevat om zelf te klooien met de installatiebestanden om Vista de drivers wel te laten herkennen.
Omdat ik 64 bit Vista heb, moest ik uitwijken naar audigy drivers aangezien deze wel 64 vista ondersteund (toch? de live 24 bits ondersteund geen 64 bits nl.).
- Als eerste heb ik de exe files uitgepakt (van zowel audigy voor Vista 64 als drivers voor live 5.1 voor XP)
- Daarna de data.cab files van de xp drivers van live 5.1 gekopieerd naar de drivers van audigy voor Vista 64
- Dan handmatige installatie in Vista. (aangezien ik setup zelfs na aanpassingen niet draaiende kreeg)
- vervolgens werd de driver keurig geinstalleerd, en opnieuw opgestart.
- de drivers leken goed te werken!
Afbeeldingslocatie: http://modulo3.rendered.startpda.net/33900001-33950000/33913586_500_500_PnrE.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://modulo1.rendered.startpda.net/33900001-33950000/33913585_500_500_k73h.jpeg
Afbeeldingslocatie: http://modulo0.rendered.startpda.net/33900001-33950000/33913584_700_700_dM5m.jpeg
- maar helaas. Ondanks dat Vista dacht dat alles ok was (behalve de gamepoort), was er geen geluid te bespeuren.
- jammer
- heb nog een aantal files van de originele XP drivers overgeheveld naar de Vista 64 drivers, zoals engine.cab en support files. Maar toen zag Vista dat er echt iets fout was. Daarna de engine weer origineel gedaan. maar support en data cabs gehouden. Ook toen werkte het volgens Vista goed. Maar weer geen geluid.
- kan iemand mij hierbij helpen? Volgens mij zijn er veel mensen die hier profijt van zullen hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door elmertje op 26-10-2006 16:22 ]

• elmertje
oh ja... het gaat om deze Vista versie:

vista_5744.16384.061003-1945_x64fre_client-lrmcxfre_en_dvd

oftewel rc2.

En nog iets. Mijn Lexmark z605 heeft officieel ook geen ondersteuning. Maar ik neem aan dat dat nog komt.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-02 16:31
Dit ziet er veelbelovend uit : http://download.kxproject...loads/kxdrv3538l-full.exe.
Heb hun drivers ook wel eens voor XPpro gebruikt, maar vond het niet echt prettig werken.
Maar misschien wel een oplossing voor Vista-gebruikers.
Link naar hun site http://kxproject.lugosoft.com/

[ Voor 10% gewijzigd door MEN-O op 26-10-2006 19:13 ]

• elmertje
Ja.....idd. Die heb ik ook al geprobeerd. Maar er staat duidelijk bij dat het voor windows xp is. Er wordt niet gerept over 64 bits versie... laat staan Vista. En de drivers zijn heel anders dan die van creative. Dus kan je niet maar zo even wat files verwisselen.
Het installatieprogramma van die driver werkt wel op zich. Maar Vista blokkeerd de drivers. Helaas.

• MEN-O
Vreemd bij deze mensen schijnt het toch wel te werken. ze gebruiken dan wel die kvmixer, anders slaat ie de veranderingen niet op. kijk hier maar eens http://64.233.183.104/sea...lnk&cd=2&client=firefox-a

• elmertje
Ik denk dat het probleem is dat ik Vista 64 gebruik. Maar ik zal nog even verder proberen dan. In elk geval alvast bedankt voor die links!

Verwijderd

Waar kun je terug vinden of hardware in Vista ondersteund wordt of niet?
Heb namelijk een Creative Labs SB Live 5.1 Digital. Zou het zonde vinden als die het straks niet meer doet.

De Vista Upgrade Advisory heeft niks te klagen over m'n pc.

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-02 20:19
Ik heb een SB Live Player in mijn systeem zitten.
Onder Vista (de 32-bits RC1) heb ik gewoon de kxProject drivers geinstalleerd, bij opstarten krijg ik wel een foutmelding hiervan, maar mijn geluidskaart werkt wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Sleepie op 27-10-2006 11:22 ]

• elmertje
kx drivers (nu een iets nieuwere versie) opnieuw geprobeerd. Maar krijg een 'error selecting device' tijdens installatie.
Ook de ngomodded creative drivers geprobeerd. Maar dan gaat Vista zeuren dat de drivers niet authentiek zijn.
Oftewel: het wil nog niet. Tot nu toe willen de drivers die ik zelf samengesteld heb nog het beste. Daarvan denkt Vista tenminste dat alles ok is, en kan ik gewoon alles instellen enzo. Maar ja, nog steeds geen geluid he.

• MEN-O
Denk inderdaad dat het verschil em in de 64 bits versie zit, helaas

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ik heb ook live 5.1.
En mij is het wel gelukt om de drivers te instaleren.
Heb zelf de 32 bit versie
Je gaat naar Audio\Drivers van de cd dan start je CTZAPXX.
En de drivers staan erin alleen wil de mixer niet werken die ik handmatig erin hebt gezet.

Het is jammer dat Creative geen vista driver maakt voor Live 5.1 want het is een goed kaartje.

• dutch79
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-03-2023
Je gaat naar Audio\Drivers van de cd dan start je CTZAPXX.
CD van Creative?
edit: gevonden!

Ik heb ook Vista Ultimate retail 32-bits en bij een eerder installatie had ik wél geluid via m'n Creative SB Live! 5.1, maar nu na een nieuwe clean install detecteert ie niks... :s

edit:
Het één en ander geprobeerd...
-ngocmd-driver deed niks

-Kx projects (voor XP) deed niks

-SB 24-bits (wat m'n 5.1 niet is) voor Vista... deed dus ook niks.

-via Windows Update kon ik ook niks vinden voor de 5.1 (Creative zelf ondersteunt de 5.1 ook niet meer voor Vista).

-tip van f1boy_077 (1 post terug): eerst 't bekende blauw scherm... reboot en toen start ie wel gewoon op mét geluid! Punt is dat ie ieder keer bij opstarten 1x foutmelding geeft... zelf meteen reboot, nog een keer zelf reboot en dan pas fatsoenlijk in Vista opstart (weliswaar met geluid)... geen langdurige oplossing dus...
-Wat op hetzelfde neerkomt is dat je Vista op de Creative CD laat zoeken naar een driver, maar dan krijg je hetzelfde als bij het voorgaande punt.

Nu nog proberen om eerst met de half werkende Creative driver als basis de NGO modded driver te installeren, want bij installatie kreeg ik eerder een melding dat de Creative niet geinstalleerd was?!
Hier staat wat over die NGO driver beschreven: http://neosmart.net/blog/2006/vista-sound-drivers/

Ben benieuwd of het nog gaat lukken..... :?

[ Voor 92% gewijzigd door dutch79 op 17-02-2007 12:29 ]

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Sorry voor de topic kick, maar, ik heb hetzelfde probleem in Vista. Net Vista geinstalleerd, wel mijn 5.1 Live! kaart werkend gekregen met gemodificeerde drivers maar alleen op stereo. Hoe kan ik hem nu op 5.1 zetten of hoe ik krijg ik uberhaupt de Creative software zodat ik kan klooien met EAX en effecten enzo?

Alvast bedankt...

[ Voor 6% gewijzigd door El_Bandito op 14-06-2007 17:11 ]

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

• MEN-O
Heb zelf geen vista, maar in xp moet je in het control panel/ sounds and devices, en daar je speaker-instellingen doen. Lijkt me aannemelijk dat dit in vista ook wel zo zal zijn.
Klooien met eax en effecten is leuk maar volgens mij heb je er geen r**t aan.

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Heb maar een nieuwe besteld. Creative Audigy SE voor 20 euro :P

AC97 met daarop een Inspire! 5300 set is ook zo zonde! :') Kon dus niks instellen, dus alleen maar stereo.

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

• Klaphekje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-01 15:59
Ook ik heb deze kaart met de Vista Ultimate 64Bit, en ik dacht laat ik het eens proberen: Nu online naar een driver zoeken, of hoe dat ook heet.
Hij vind een driver en werkt wel, maar helaas niet zoals ik wil...

• mbooij
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

mbooij

De Mosselman

Zelfde probleem hier met Vista x64 icm de SB Live.
Via de update vind ie nu wel een driver maar daarmee kan hij alleen gebrul produceren. Alles lijkt op ramstein.

Intel i5 3570K@4.2Ghz, 2x4GB, MSI Z77A-G45, Club3D Radeon HD 7970 royalKing

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:51
Zeg, wel beleefd blijven. Iets tegen Rammstein mss?

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-02 18:00
iemand anders al de sb live werkend gehad op vista?

Verwijderd

Jaa ik heb het zeker werkend gekregen, het was eigenlijk best wel een domme zet.... maar mensen, als jullie het KX Project Audiodrivers hebben geinstalleerd voor je 5.1 kaart, neem dan voor standaard stereogeluid NIET de GROENE POORT, maar de ZWARTE GELUIDSPOORT !!!

Dat werkt wel.... Ik ging er eerst niet vanuit, maar het werkt blijkbaar gewoon, ik heb nu haarfijn geluid hoor !!!

Groetjes Steven,
ik hoop dat het bij jullie net zo goed werkt !!!!
Pagina: 1