[MSI/Intel] boot probleem

Pagina: 1
Acties:

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ik mocht dit systeem bouwen:

Intel X6800 Core 2 Extreme
MSI 975X Platinum PowerUp Edition
2 x 1GB DDR2 OCZ PC8000 Titanium Dual Channel.
MSI Ati EAX1950XTX
OCZ Gamestream 600w PSU

maar nu ik alles in mekaar heb gezet, boot die niet. hij start wel op, blijft 15 sec draaien en gaat weer uit en daarna weer aan, geen beeld.

nu kreeg ik een led indicator bij het MB. nu kon ik daar niet echt uit opmaken wat er mis mee is.
maar het blijkt een Bios OF Memory init. fout te zijn (want de led indictator blijft - + + + naar + - + + switchen. er komen geen bleeps.

ik heb begrepen dat OCZ ram een probleem kan opleveren, maar als het een bios probleem is... heb ik geen idee hoe ik dat kan oplossen.

weet iemand hier raad mee?

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
neem deze eens door. Ik denk dat het het makkelijkste is om of je mobo of je geheugen eens te vervangen en kijken of dat uitmaakt. Waarschijnlijk is 1 van de onderdelen niet compatible of werkt het simpelweg niet.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Ondersteund het MB wel PC-8000 ? Heb je toevallig al eens PC-6400 of PC-5300 geheugen geprobeerd ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
geen enkel MB ondersteund PC8000 atm... ik heb dat geheugen gekocht om over te klokken... maar het zou automatisch terug worden gezet naar PC6400 als ik het goed heb. ik heb helaas geen andere reepjes om te proberen.

ik heb het idee dat het de BIOS is... de CPU fan gaat giga hard draaien.

ik lees dat OCZ 2.1v nodig heeft... maar hoe kan ik dat toepassen als ik geen beeld/bios krijg te zien?

[ Voor 29% gewijzigd door ArcticWolf op 26-10-2006 16:27 ]

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X OC

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ArcticWolf schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:23:
geen enkel MB ondersteund PC8000 atm... ik heb dat geheugen gekocht om over te klokken... maar het zou automatisch terug worden gezet naar PC6400 als ik het goed heb. ik heb helaas geen andere reepjes om te proberen.

ik heb het idee dat het de BIOS is... de CPU fan gaat giga hard draaien.

ik lees dat OCZ 2.1v nodig heeft... maar hoe kan ik dat toepassen als ik geen beeld/bios krijg te zien?
bij het booten is dat altijd het geval, mijn CPU en GPU fans draaien dan ook voluit

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.