[verzoek] Sydney cityscape

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-12-2025

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Topicstarter
Ik ben al jaren (?!) op zoek naar een foto van de skyline van Sydney O+ stad en dan het liefst genomen met een 6+ Megapixel camera. Ik wil deze foto graag op linnen laten drukken, ik ben zelf meerdere malen in Sydney O+ geweest en heb ook wel foto's alleen kom ik niet boven de 3,2 MP uit.

Ik weet niet eens of ik dit hier mag plaatsen ik hoop het wel want ik hoop echt dat iemand zoiets heeft liggen!!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:27

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik weet niet hoe groot je van plan was af te drukken, maar linnen en canvas e.d. hebben maar een hele lage resolutie foto nodig.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• PsychoG

PsychoG

Topicstarter
Echt waar?! Ongeveer een doek van 90 bij 160.

Verwijderd

kijk eens op http://www.flickr.com en zoek op "sydney skyline". Sommige foto's die je dan vind kan je op meer dan 6 mp downloaden :) . veel succes!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:27

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

PsychoG schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:17:
Echt waar?! Ongeveer een doek van 90 bij 160.
90x160 is iets groter dan ik had verwacht, dan zal je zeker 5mp ofzo nodig hebben, maar voor 30x45 weet ik uit ervaring dat 800x600 al genoeg is, wat mij toentertijd erg verbaasde.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
PsychoG schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:07:
het liefst genomen met een 6+ Megapixel camera.
ik heb een hele mooie, maar ik heb een olympus e-1 en die heeft maar 5 megapixels |:(

• PsychoG

PsychoG

Topicstarter
lateef schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:36:
[...]
ik heb een hele mooie, maar ik heb een olympus e-1 en die heeft maar 5 megapixels |:(
Dat is misschien ook wel genoeg!!!! _/-\o_

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-01 15:22

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:20:
kijk eens op http://www.flickr.com en zoek op "sydney skyline". Sommige foto's die je dan vind kan je op meer dan 6 mp downloaden :) . veel succes!
Moet je alleen niet vergeten toestemming te vragen van de rechthebbende ;)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

ThunderNet schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:40:
[...]

Moet je alleen niet vergeten toestemming te vragen van de rechthebbende ;)
als je een 6mp afbeelding kan downloaden en tis voor thuis gebruik hoeft dat toch niet?

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-01 15:22

ThunderNet

Flits!

MantaMania schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:42:
[...]

als je een 6mp afbeelding kan downloaden en tis voor thuis gebruik hoeft dat toch niet?
Misschien wel, misschien niet. Maar het is een kleine moeite om het gewoon even te vragen via de mail. Kost weinig tijd en moeite. De fotograaf krijgt er positieve feedback door. Hij blij, jij blij :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-01 09:24
MantaMania schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:42:
[...]

Puur juridisch weet ik het niet. Maar afgezien van dat is het ook gewoon netjes als je even de fotograaf een berichtje stuurt als je z'n origineel/6mp wilt dl'en.

-edit: wat ThunderNet dus zegt :P

[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 26-10-2006 16:47 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Zie de tips van ThunderNet en Enanoe: met wat zoekwerk op oa flicker en pbase kan je genoeg foto's vinden, ook op hoge reso's: vraag wel eerst even netjes toestemming aan de makers voor gebruik: dat is wel zo common sense natuurlijk.

Verder zijn dit soort topics eigenlijk niet de bedoeling van FGS, anders zit het hier binnenkort vol met verzoekjes om allerhande foto's: vandaar dat hij toch dicht gaat :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.