Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat te doen op huidige baan met solliciteren?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Japser
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:14
Nou, ik ben dus volop en actief aan het solliciteren omdat ik het helemaal gehad heb op mn huidige baan. Nu is natuurlijk zo dat als je actief solliciteert, je afspraken krijgt. Ik heb nu voor volgende week 2 afspraken gepland staan, maar ik twijfel nu wat te zeggen op werk. Ik heb echt zo'n teamleider die door blijft zeuren over het hoe en waarom als je een uurtje vrij vraagt...dus om elke keer vrij te vragen is ook zo wat. Maar t moet wel natuurlijk.

Moet ik het nou gewoon melden dat ik sollicitatiegesprekken heb? Of moet ik dit verborgen houden? Ik heb trouwens wel contract voor onbepaalde tijd, dus wat dat betreft zit het wel goed.

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:04

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

- Ik wil dan en dan vrij nemen.
- Waarom? Wat ga je doen?
- Prive, gaat je niks aan.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-11 12:51
Hillie schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:05:
Zo hoort het, en niet anders. Je werkgever heeft er helemaal niets mee te maken!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:14

SeatRider

Hips don't lie

Strict genomen heeft je werkgever je vrij te geven voor sollicitatiegesprekken. Je loopt echter dan wel de kans dat de stemming er niet beter op wordt ;).

Kun je geen dokter/tandarts/CV monteur verzinnen?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Dutchman!
  • Laatst online: 21-11 11:32
SeatRider schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:09:
Strict genomen heeft je werkgever je vrij te geven voor sollicitatiegesprekken.
heb je daar een bron voor? Had toevallig dezelfde vraag vandaag van iemand :)

We spend our years as a tale that is told

Verwijderd

Als je zegt prive en dat ie er nix mee te maken heeft verder is het wel goed

Ee werkgever hoeft echt niet het naadje van de kous te weten

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Werkgever is NIET verplicht om je vrij te geven om te solliciteren:
Verlof bij sollicitatie, huwelijk, verhuizing

Vraag

Is mijn werkgever verplicht me vrij te geven voor een sollicitatiegesprek? En hoe zit het met verlof bij verhuizing of huwelijk?

Antwoord

Nee, wanneer u vrij wilt nemen voor een sollicitatiegesprek, dan moet u een vrije dag, of eventueel halve vrije dag, opnemen.

Ook bij een verhuizing of huwelijk moet u een vrije dag opnemen. Overigens bevatten de meeste cao's een bepaling dat bij een huwelijk of verhuizing de werknemer een dag verlof kan krijgen.

vrijdag 8 augustus 2003

bron: http://www.intermediair.nl/artikel.jsp?id=70251
of t moet in de afgelopen 3 jaar veranderd zijn, maar daar geloof ik niks van....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:22

Sherlock

No Shit

Ik heb toen ik twee jaar geleden ging solliciteren de situatie uitgelegd aan mijn potentiële nieuwe werkgever en heb toen ook gewoon buiten kantooruren mijn gesprek kunnen houden. Zal wel niet bij iedereen kunnen, maar het is natuurlijk wel de moeite waard om te overwegen.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• momania
  • Laatst online: 00:54

momania

iPhone 30! Bam!

kamstra schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:15:

[...]

of t moet in de afgelopen 3 jaar veranderd zijn, maar daar geloof ik niks van....
Het kost je idd een vrije dag of halve dag, maar volgens mij mag de werkgever niet weigeren :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
idd, wat meestal wordt gedaan in deze gevallen is het sollicitatiegesprek verhuizen naar de avonduren. Zo krijg je geen rare gezichten op je huidige baan en hoef je daar pas iets kenbaar te maken op het moment dat je bij de huidige werkgever alles rond hebt.

• Sabelhout
  • Laatst online: 19-11 19:25
Toen ik een half jaar geleden begon met solliciteren heb ik o.a. een gesprek in de avonduren gehad, een gesprek op de dag direct na mijn vakantie en ook nog 1 dag 'gewoon' vrij genomen. Gelukkig werd er bij mijn toenmalige werkgever niet doorgevraagd bij een vrij-aanvraag.

Ik zou het overigens niet tegen je werkgever zeggen dat je aan het solliciteren bent; het kan de sfeer flink verpesten. Pas vertellen op het moment dat je een baanaanbieding hebt gehad die je van plan bent te accepteren.

.....

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:02
Ik weet niet of je in je huidige baan te maken hebt met een CAO, maar in de CAO van mijn toekomstig werkgever staat dat ik per jaar 5 uur sollicitatieverlof mag opnemen. Verder zou ik je sollicitatie zo lang mogelijk verborgen houden, maar dat wordt heel moeilijk als je steeds wekelijks een paar uur verlof opneemt. Bij mij hadden ze ook vermoedens, maar dat hebben ze nooit uitgesproken (niet dat ze moeilijk zouden doen over mijn sollicitaties).

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-11 07:55

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Sherlock schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:33:
Ik heb toen ik twee jaar geleden ging solliciteren de situatie uitgelegd aan mijn potentiële nieuwe werkgever en heb toen ook gewoon buiten kantooruren mijn gesprek kunnen houden. Zal wel niet bij iedereen kunnen, maar het is natuurlijk wel de moeite waard om te overwegen.
Dit wilde ik net zeggen. Het hangt af van de baan en de wil om mensen aan te nemen, maar buiten kantooruren solliciteren is iets heel normaals tegenwoordig. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Ik weet niet of degene die dat stelde het zo bedoelt. Het punt is dat als je een vrije (halve) dag op wilt nemen om te solliciteren, je werkgever je dat niet mag weigeren. In ieder contract staat dat vrije dagen in overleg moeten worden opgenomen, maar dat is voor werkgevers geen vrijbrief om om willekeurige redenen het opnemen van een vrije dag te mogen weigeren. Als het om een sollicitatie gaat, is geen enkele reden geldig, omdat een werkgever je anders van het vinden van een andere baan kan weerhouden, wat effectief op slavernij neerkomt.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 21:22

[...]

De voorbeelden die hier genoemd worden zijn redenen voor bijzonder verlof, dus een vrije dag die je geen verlofdag kost.
Werkgever mag verlof om te solliciteren idd niet weigeren. Neemt niet weg dat je dergelijke afspraken liefst zo laat mogelijk maakt als je niet wil dat je huidige werkgever weet dat je solliciteert (wat weer afhankelijk is van de beweegredenen om te solliciteren).

Relax. nothing is under control.

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
En waarom zou je je huidige werkgever niet gewoon eerlijk vertellen waat er aan de hand is en dat je aan het solliciteren bent. Geef hem ook een eerlijke kans iets met je gevoelens van onvrede te doen. Als dit al de sfeer verziekt zou ik er niet willen werken, zorg wel dat je zelf gemotiveerd blijft, want dat is vaak waar de college het aan merken.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Sherlock
  • Laatst online: 23:22

Sherlock

No Shit

Frogmen schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:13:
En waarom zou je je huidige werkgever niet gewoon eerlijk vertellen waat er aan de hand is en dat je aan het solliciteren bent. Geef hem ook een eerlijke kans iets met je gevoelens van onvrede te doen. Als dit al de sfeer verziekt zou ik er niet willen werken, zorg wel dat je zelf gemotiveerd blijft, want dat is vaak waar de college het aan merken.
Omdat er een kans is dat je niet aangenomen wordt? Dan zit je dus mogelijk nog maanden bij je huidige werkgever waar je dus niet meer met plezier werkt. Let wel: ik ga er van uit dat de TS eerst geprobeerd heeft zijn problemen of onvrede op te lossen...

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Niet melden, krijg je alleen maar gezeik van. Ik heb het wel gemeld toen ik zoekende was en dat is ook niet meer goed gekomen (heeft me nog meer irritaties opgeleverd).

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gewoon niet melden. Zeggen dat er wat bezorgt wordt of wat dan ook.... Eventueel je gesprek om 17:30 afspreken. Ik heb vaak genoeg solicitatie gesprekken afgenomen en veel waren lat. Niet perse 20:00, maar mensen gingen gewoon vanaf hun oude baan naar ons toe om een babbeltje te houden. Ikzelf heb dat ook zo gedaan. Gewoon normale tijd weg, maar dan wel de andere kant op fietsen.

Vermelden heeft geen zin. Waarom zou je nog in je werknemer investeren of hem laten promoveren als hij toch actief bezig is ergens anders aan de slag te gaan?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Japser
Ik zit gewoon in een uitzichtloze positie op het werk. Heb geen plezier meer erin, en ik hou van een ban waar ik met een goed gevoel naar toe ga. Wil gewoon plezier in werk terugvinden want dat is nu weg bij mn huidige werkgever.

Verder heb ik nog steeds niks gemeld, maarja dan zul je zien dat je ineens volgende week 2 afspraken aangeboden krijgt zoals nu bij mij het geval is. Ik ga er dan ook vanuit n.a.v. mijn verlofverzoek van vandaag dat ze wel iets vermoeden maargoed we zullen zien.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Laat je niet gek maken: je bent niet verplicht om te melden waarom je verlof nodig hebt. Uiteraard krijgt men vanzelf een vermoeden, maar het is toch niet verboden om ander werk te zoeken ?!?

Succes met solliciteren! :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• stickybit451
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-11 10:30
Ten 1e is het niet verplicht om een reden op te geven waarom je vrij neemt.
Daarnaast is het vaak mogelijk met de nieuwe werkgever na kantoortijden af te spreken. Als ze je graag willen spreken, doen ze dat wel.
Dus misschien een combinatie van deze twee? Iets eerder weg van je huidige werk zonder opgaaf van reden, gewoon omdat je prive iets te doen hebt en aan de nieuwe werkgever vragen of het dus wat later kan (rond 17:00 uur ofzo).

Open source is the best!

• Masselink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-11 19:41

Masselink

Voor de dorst

Neem vrij om familie omstandigheden.....en dat je in het midden wilt laten wat het is.

Koffie en meer...

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
jeetje, plan gewoon aan eind van de middag en zeg dat je wat eerder weg gaat omdat je een boodschapje moet doen.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Frogmen schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:13:
Hier ben ik niet mee eens....

Je moet natuurlijk wel eerst praten me je huidige werkgever als je niet tevreden bent. Maar solliciteren is meestal een laatste stap, als je dat verteld dan kan de werkgever ook het gevoel krijgen onderdruk te worden gezet. Ook zal de werkgever minder snel in jouw gaan investeren want je gaat toch weg, terwijl dat helemaal niet zeker is. En dan krijg je dus nog minder zin in werken, en word je nog gedemotiveerder. Dat helpt ook niet tijdens het solliciteren.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:49
Masselink schreef op donderdag 02 november 2006 @ 10:36:
Neem vrij om familie omstandigheden.....en dat je in het midden wilt laten wat het is.
Dat vind ik echt dom, je kweekt niet een vertrouwensband met je werkgever, mocht er echt iets aan de hand zijn. Stel TS blijft er nog een maand of drie werken door omstandigheden. Als je een smoes verzint, doen dan iets van bezorgen, CV monteur ed. Maar familieomstandigheden vind ik niet verstandig.

• Japser
Als je smoesjes of nepafspraken gaat verzinnen , dat werkt ook niet. Op een gegeven moment valt t gewoon op en gaat men wel vermoedens krijgen lijkt me.

Tot op heden gaat t goed, heb een aantalafspraken gehad en daarvoor gewoon vrij genomen zonder een reden op te geven. Gewoon gezegd "ik neem 2 uurtjes verlof op". Ze gaan wel vissen mar ik geef dan gewoon geen antword.
Zit nu redelijk dicht tegen een nieuwe baan aan, dus hopelijk is er snel meer duidelijk en ben ik van t hele gedoe af.

Mochten er nog gesprekken bijkomen, dan ga ik wel vragen of deze rond 17:00 kunnen plaatsvinden zodat ik niet telkens weg hoef.

• Deevay
Ik heb vandaag een gesprek gehad bij Yacht in Maastricht. Vooraf met m'n huidige afdelingsmanager gesprek gehad en dat aangegeven en ook waarom. Hij pakte dit gelukkig heel goed op, dus dat viel me wel heel erg mee.

Ik wilde niet dat hij het binnenkort van een ander moet horen dus vandaar dat ik hem zelf verteld heb hoe of wat. Denk dat het ook een beetje ligt aan de persoon en hoe je omgang met hem/haar is.

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Heb je geen vakantiedagen over?

Ik heb voldoende vakantiedagen over, en ik ben ze ook aan het 'opmaken'. (ik zit in de zelfde situatie)

Misschien een kleine tip: zorg dat je niet gebeld wordt als je aan het werk bent, kan wat gezeur schelen ;)
Ik had toevallig geluk dat ik in de auto gebeld werd, maar als je bij een klant/baas zit kan het nogal vreemd overkomen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-11 23:26

djidee

Mr. Slungel

Ik zit bij mn huidige werkgever ook een beetje in de stress, weinig uitdaging, geen doorgroeimogelijkheden, dus als ik ergens anders een kans krijg, dan pak ik hem. Mooie is wel dat mijn teammanager dat al een tijdje in de gaten houd, en als hij iets hoort, het doorgeeft aan mij, en ook bereid is om evt een goede referentie op te stellen. Zit het hem niet in het bedrijf/personen zelf, maar echt in de taakomschrijving bij je baan, en zijn er geen mogelijkheden om te groeien, dan zal elke manager dat begrijpen (en hem of haar pushen om misschien toch binnen het bedrijf een ander plekje te vinden)

"Mekker, blaat"

• Japser
Ik word wel gebeld op het werk over stand van zaken omtrent sollicitaties. Het is niet anders, ik ben anders van 06:00 tot 18:00 onbereikbaar en dat werkt ook niet.

ps: En nu zit ik al een halve dag te wachten op een uitslag van een voor mijn gevoel heel goed gelopen gesprek voor een leuke baan....waarom bellen ze nou niet ff dat ik aangenomen ben :) Slopend is dit...

• Deevay
Japser schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 11:36:
Ik word wel gebeld op het werk over stand van zaken omtrent sollicitaties. Het is niet anders, ik ben anders van 06:00 tot 18:00 onbereikbaar en dat werkt ook niet.
Als het goed is vraagt degene die belt altijd vooraf of het uitkomt dat ze bellen. Dus als je midden in een bespreking ofzo zit, is het geen enkel probleem dat ze je later even terugbellen.
ps: En nu zit ik al een halve dag te wachten op een uitslag van een voor mijn gevoel heel goed gelopen gesprek voor een leuke baan....waarom bellen ze nou niet ff dat ik aangenomen ben :) Slopend is dit...
Ik kan me dat heel goed voorstellen.
Mijn gesprek gisteren is dus heel goed verlopen. Vandaag een terugkoppeling gehad dat het voor 99% zeker is dat ik kan beginnen :D

• Japser
Ja en ik hoor dus gewoon weer niks. De eerste heb ik zelf maar naar het W&S gebeld, en daar had men nog niks van het bedrijf gehoord.

De andere heb ik vorige week vrijdag gesproken en die zouden deze week terugbellen, en aangezien t alweer vrijdagmiddag is en 14:30 uur heb ik zelf maar gebeld. Kerel was ff niet bereikbaar, maar hopelijk belt ie wel terug.

En Deevay : feli :)

• Deevay
Japser schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 14:51:
Ja en ik hoor dus gewoon weer niks. De eerste heb ik zelf maar naar het W&S gebeld, en daar had men nog niks van het bedrijf gehoord.

De andere heb ik vorige week vrijdag gesproken en die zouden deze week terugbellen, en aangezien t alweer vrijdagmiddag is en 14:30 uur heb ik zelf maar gebeld. Kerel was ff niet bereikbaar, maar hopelijk belt ie wel terug.
Ik kan me goed voorstellen dat je daar van baalt. Ik zal voor je duimen.
En Deevay : feli :)
Thnx ;)

• Deevay
En van 99% ga ik naar 100% :)

Morgenmiddag gesprek in Eindhoven om de puntjes op de i te zetten (geld enzo :) )

@Japser: Hoe is het bij jou?? Al iets meer bekend?

• Japser
Yep morgenavond om 17:30 een tweede gesprek (heb t voor mekaar gekregen in de avond). Men was zeer positief over het eerste en hopen tot overeenstemming te komen met mij. Kortom goede zaak dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door Japser op 08-11-2006 13:14 ]

Verwijderd

Ik zal het je nog sterker vertellen...

Ik had het een half jaar geleden helemaal gehad met m'n huidige baan. Had dit al een aantal keren aangegeven bij de directeur (m'n direct leidinggevende). Heb hem toen ook verteld dat ik bezig was met het solliciteren. Hij was hier niet blij mee maar kon het wel respecteren.
Ik heb een middag vrij gekregen om een sollicitatiegesprek toe voren tegen de voorwaarde dat als het wat zou worden we op een goede manier afscheid van elkaar konden nemen. Hier heb ik mee ingestemd.

Tijdens mijn sollicitatiegesprek bleek dat dit niet geheel was wat ik ervan gehoopt had.

Ben toen naar m'n baas gestapt en het hem verteld maar gezegd dat ik verder ging met solliciteren. Nadat ik vermeld heb dat ik ging solliciteren etc zijn er concreet allerlei stappen gezet waaraan ik merk dat mijn vraagtekens terrecht waren en er nu concreet wat mee gedaan wordt.
Nu een halfjaar later zijn er echt nog wel dingen waar ik tegen aanloop (maar waar is dat niet) maar heb ik weer een stuk werkplezier terug. ...... en een flinke salarisverhoging (misschien wel poging om me te houden maar heb gezegd dat ik daar niet in trap ;)

• Japser
Opzich maken dat soort verhalen mij toch aan t twijfelen. Misschien is t beter om te aan te geven war je mee bezig bent , maar aan de andere kant....

Misschien heb jij geluk gehad met een begripvolle baas of weetikveel wat...t is en blijft een lastig iets.

Verwijderd

Ik denk maar zo in elke relatie (dus ook die van jou als werknemer naar je werkgever) OPENHEID en EERLIJKHEID zijn daar de spillen in. Ben jij open en eerlijk waarom je een nieuwe job overweegt kan daar eventueel wat mee gedaan worden. Als je het puur om geld doet kun je daar gelijk over praten andere dingen kun je wel bespreekbaar maken of ze er dan wat mee doen is de vraag maar jij hebt het dan gezegd en dan kijkt je werkgever ook niet vreemd op als je weggaat.

• Japser
Mja gisteren ff met de directeur gepraat, dit was kort geschets het gesprek.

Directeur: "Heb je t beetje naar je zin op dit moment? "
Japser : "Nee want ... zus en zo...dit en dat..."
Directeur : "Oh"
Einde gesprek.

Dit illustreert een beetje hoe het er aan toe gaat en is pecies een van de redenen dat ik weg wil. Maargoed, vanmiddag dus het gesprek , ben nu al nerveus :)

• Deevay
Over nerveus gesproken...

Ik zit gvd al drie kwartier op m'n plek in spanning te wachten op het gesprek dat ik om 9.30u heb ivm eventueel toch vast contract bij m'n huidige werkgever. Niet gedacht dat ik daar zo gespannen van zou raken. Ben benieuwd wat ze mij hier gaan aanbieden vandaag...

Verwijderd

Hillie schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:05:
amen

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Hmm, even een verhaaltje tussendoor, wel in de lijn van het topic ;)

We hebben een sollicitatiegesprek gehad met Piet (fictieve naam) en waren aardig tevreden. Dus hem daarna uitgenodigd voor een 2de gesprek. Ondertussen had de baas van Piet te horen gekregen dat hij aan het solliciteren is en die heeft hem door security onmiddellijk uit het gebouw laten verwijderen met de mededeling dat hij niet meer terug hoefde te komen...

Dit vonden wij zo sneu dat we hem per direct aangenomen hebben zodat hij tenminste niet zonder baan zit.

Maar zo ga je toch niet met mensen om denk ik dan.

[ Voor 6% gewijzigd door André op 09-11-2006 20:40 ]

Verwijderd

Volgens mij mag dat ook zeker niet, zou ook niet zo'n baas willen hebben.

Zou daar niet wat anders achter hebben gezeten want dit lijkt me zo'n rare reactie van een bedrijf.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2006 20:46 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

André schreef op donderdag 09 november 2006 @ 20:39:
Dit vonden wij zo sneu dat we hem per direct aangenomen hebben zodat hij tenminste niet zonder baan zit.
Dat is wel lompheid in het kwadraat. Wellicht een werkgever in soortgelijke branche en zonder concurrentiebeding in contract, of eentje waar ie toch niets mee kon :)

@TS: ik zou het gewoon niet melden, onzin om te melden waarom je afwezig bent. En als je ze buiten werktijden weet te schuiven is dat voor jezelf wel prettig, of je moet dagen zat hebben :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

We hebben een sollicitatiegesprek gehad met Piet (fictieve naam) en waren aardig tevreden. Dus hem daarna uitgenodigd voor een 2de gesprek. Ondertussen had de baas van Piet te horen gekregen dat hij aan het solliciteren is en die heeft hem door security onmiddellijk uit het gebouw laten verwijderen met de mededeling dat hij niet meer terug hoefde te komen...

Als hij een contract had, ging ik nog eisen dat die baas dat loon zou doorbetalen. En zou die nog winnen ook (of de baas moet zeggen, kom nu maar terug, maar dan gooi je het op verstoorde arbeidsverhoudingen en eis je nog je uitwerk salaris...).

Nee zo ga je niet met mensen om, maar daar hebben we ook de nodige waarborgen voor.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Japser
Ach ja :) Ik zit in de veilige zone: ben aangenomen in een nieuwe functie als planner/buyer :)

Be zo blij...echt te gek, 03-01-2007 mag ik beginnen :) Goed salaris gekregen, leuke secundaire voorwaarden :)

Contract moet nog worden getekend want we hadden nog geen salaris besproken, maar dat word opgestuurd ter ondertekening, dus dat zit wel goed.

[ Voor 43% gewijzigd door Japser op 09-11-2006 22:42 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Japser schreef op donderdag 09 november 2006 @ 22:32:
Be zo blij...echt te gek, 03-01-2007 mag ik beginnen :) Goed salaris gekregen, leuke secundaire voorwaarden :)
Gefeliciteerd! Altijd leuk! :) Succes alvast!

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Het is wel heel vreemd dat het gebeurd als je slechts aan het solliciteren bent en het contract nog niet is opgezegd.

Bij ons is het zo dat wanneer je je ontslag indient je ook direct van het terrein af wordt gezet. Pure bangheid voor het meenemen van kennis, etc.

Verwijderd

Ik vind het overigens echt raar dat verschillende mensen in dit topic roepen dat het al 100% rond is terwijl er nog geen contract is getekend of zelfs het salaris nog niet bekend is.

Bij mij is het pas 100% als IK mijn handtekening heb gezet en niet eerder.

• Japser
Ok heb me verkeerd uitgedrukt: salaris is dus wel vastgesteld, de arbeidsvoorwaarden zijn overeengekomen en wat dat betreft zijn we rond. Papieren worden gemaakt en worden naar mij toegestuurd ter ondertekening.

Ik voorzie zie geen problemen, maar je weet t natuurlijk nooit zeker. Maar ik heb er een goed gevoel bij en men was zeer positief over mijn komst.

[ Voor 18% gewijzigd door Japser op 10-11-2006 08:15 ]

• Hillie
  • Laatst online: 23:04

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dit is bij vertrek van een collega van me dus bijna gebeurd. Z'n baas was zwaar over de zeik (en die kerel vond het natuurlijk best geinig) en begon al meteen van "Je hoeft niet meer terug te komen" en blablabla. Uiteindelijk met een sisser afgelopen. Op zich werk ik hier naar m'n plezier, want inhoudelijk is het zeer interessant en de collega's zijn allemaal tof, maar als ik wegga laat ik het pas weten als het volledig rond is, want zulk gezeik wil ik niet.

Overigens kan zo'n vent je er wel uitgooien, maar doorbetalen hoort er natuurlijk wel bij. ;)

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Pagina: 1