Toon posts:

[Exchange2003] Global Address List (GAL)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Om heel straightfoward te zijn, weet ik niet hoe ik de GAL van Exchange kan clearen. Het probleem zit zo. In de AD stonden er 2 bedrijven in aparte OUs. Na een exchange migratie naar een andere server hebben we de OU verwijderd. Het probleem is dat als collegas wouden gaan e-mailen naar collegas van het andere bedrijf, geeft GAL automatisch de naam van de collega weer (in outlook) zonder het juiste e-mail adres. Dit is al grotensdeels opgelost omdat de gebruikers zelf handmatig de e-mail nu invoeren in plaats gebruik maken van de GAL.

Is het niet mogelijk om Exchange 2003 de emailadressen van mensen overnieuw te indexeren?

Het is vast niet zo'n bekend probleem want ik heb verder op google, mcse boeken en GoT doorgezocht maar het mocht niet baten. Mijn laatste hoop was een topic openen en vragen of iemand hier meer van weet dan ik.

Met vriendelijke groet,

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-02 17:13

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Probeer je post eens wat te verduidelijken zodat het probleem iets duidelijker wordt :)
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:49:
Na een exchange migratie naar een andere server hebben we de OU verwijderd.
Zijn de users die in deze OU stonden ook verwijderd, of zijn deze users naar een andere OU verplaatst?
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:49:
Het probleem is dat als collegas wouden gaan e-mailen naar collegas van het andere bedrijf, geeft GAL automatisch de naam van de collega weer (in outlook) zonder het juiste e-mail adres.
Hoe stellen je gebruikers deze mail op? Kiezen ze de geadresseerde uit de GAL, of typen ze de naam van de geadresseerde in tijdens het opstellen van hun mailbericht? (in het to: veld).

Staan de betreffende users nog in de GAL? Hebben je gebruikers ook nog contacts in Outlook gedefineerd, waar deze personen in voor komen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Verwijderd

Ik denk dat je je outlook nickname cache moet verwijderen :) Verder, Question Mark heeft een aantal zeer goede vragen :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik gok ook de nickname cache - [search=nk2] voor oplossingen :)