Toon posts:

[Java] Framework voor ontwikkelen p2p applicatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geinteresseerd in het ontwikkelen van een p2p applicatie. Hiervoor heb ik jxta gevonden:
http://www.jxta.org/

Het ziet er goed uit, een aardige portfolio. De examples zijn allemaal wat laaaaangzaam, maar ik neem aan als ik m'n eigen rendezvous server heb dat het dan allemaal wat sneller gaat.

Wat ik me af vroeg is of er nog meer van dit soort frameworks bestaan voor het ontwikkelen van p2p applicaties? Een vereiste is wel dat het allemaal goed met java werkt. Het mag ook commercieel zijn, als je maar niet van die licensies krijgt waar je betaald voor elke gebruiker die het uiteindelijke programma gaat gebruiken.

Dank u!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:49
Ik heb voor m'n opleiding ook met JXTA gewerkt en het inderdaad niet bijzonder snel.
Een alternatief dat ik ken is XNap, maar daar heb ik verder geen ervaring mee, omdat we destijds de keuze voor JXTA hebben gemaakt (of liever: die werd ons opgelegd).
Als je trouwens niet volledig in JXTA wilt duiken, dan kan je ook P2PSockets gebruiken wat een Socket implementatie is bovenop JXTA en daardoor niet zo complex als JXTA zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de reply.

Ik heb eens naar xnap gekeken maar het ziet er naar uit dat het niet meer onderhouden word, het laatste nieuws bericht is van "2004-07-14 09:11".

p2psockets zag er leuk uit, zelfs een artikel op oreilly. Maar de author vind heeft schijnbaar wat problemen met jxta:
http://p2psockets.jxta.org/docs/explanation.html

En dan staan we weer bij jxta...

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik weet verder niet wat je wilt ontwikkelen, maar je zou eens kunnen kijken naar javaspaces.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02-2025
ter aanvulling op Alarmnummer, Javaspaces is een whiteboard communicatie implementatie, en het is best makkelijk in gebruik. Een groot nadeel vond ik de manier van de javaspace server resolven. We zaten met 8 groepen op het netwerk op de TU en toen sloeg mijn laptop data op op mijn eigen javaspace, en de laptop van mijn buurman zat die data te requesten bij de js server van de groep naast ons. (Oplossing: naam van je js server instellen. ;))

Buiten dat werkt het geheel eigenlijk best vlekkeloos.

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Alarmnummer en Grijze Vos.

Het doel is een soort file sharing applicatie waarmee men documenten kan delen en zoeken over het internet.

Ik had nog naar jabber gekeken maar dat richt zich wel erg specifiek op het IM gebeuren.

Nu eens naar javaspaces gaan kijken. :)

Als iemand nog meer frameworks weet waarmee men filesharing applicaties in java kan maken dan zijn deze natuurlijk ook welkom.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Bittorrent is in Java geschreven, en open source. Het zal ongetwijfeld geen kant-en-klaar framework zijn, maar als je doorzet zal je beslist het p2p-gebeuren kunnen hergebruiken. In elk geval kan je er een boel van opsteken.

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1