Hoi Tweakers,
ik ben met DIVjes aan het spelen na (te) lang met alleen tables te spelen. Nu kom ik ergens niet uit.
In mozilla ziet het er prima uit, maar IE7 niet. Bekijk de website waarmee ik loop te spelen hier: http://dev.onlyprojects.net/upload/.
Als mensen tips hebben over DIVs, graag. Ik heb allerlij websites over het onderwerp gevonden. Maar de meestte leggen dan alleen de theorie uit en de andere laten dan zeer uitgebreide voorbeelden zien waarmee je paar uur zoet bent om alleen de boel uit te zoeken.
Dus met alle links over DIVs ben ik happy. Maar natuurlijk ook, waarom doet mijn pagina gek in IE. De CSS file heb ik er niet bijgezet omdat die (bijna) niet gebruikt wordt.
*UPDATE*
Inmiddels heb ik dat gekke IE probleempje opgelost en stuit ik tegen het volgende probleem aan. In firefox wilt de text niet luisteren naar vertical-align: bottom; en nu in Internet Explorer doet hij het wel goed.
Het gaat om deze regel uit de code:
ik ben met DIVjes aan het spelen na (te) lang met alleen tables te spelen. Nu kom ik ergens niet uit.
In mozilla ziet het er prima uit, maar IE7 niet. Bekijk de website waarmee ik loop te spelen hier: http://dev.onlyprojects.net/upload/.
Als mensen tips hebben over DIVs, graag. Ik heb allerlij websites over het onderwerp gevonden. Maar de meestte leggen dan alleen de theorie uit en de andere laten dan zeer uitgebreide voorbeelden zien waarmee je paar uur zoet bent om alleen de boel uit te zoeken.
Dus met alle links over DIVs ben ik happy. Maar natuurlijk ook, waarom doet mijn pagina gek in IE. De CSS file heb ik er niet bijgezet omdat die (bijna) niet gebruikt wordt.
*UPDATE*
Inmiddels heb ik dat gekke IE probleempje opgelost en stuit ik tegen het volgende probleem aan. In firefox wilt de text niet luisteren naar vertical-align: bottom; en nu in Internet Explorer doet hij het wel goed.
Het gaat om deze regel uit de code:
code:
1
| <div style="position:absolute;left:0px;width:100%;height:20px;background-color:#000000;"><span style="color:orange;font-size:12px;vertical-align:bottom;">testing</span> |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> <html> <head> <title>Logic-Team</title> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="logic.css"> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1"> </head> <body> <div class="background"></div> <div style="position:absolute;width:475px;height:470px;top:120px;left:180px;"> <div style="position:absolute;width:100%;height:30px;background-image:url(top.gif);"> <div style="position:absolute;width:100%;height:440px;left:0;top:30px;background-color:#172637;filter:alpha(opacity=80);-moz-opacity:0.8;"> <div style="position:absolute;width:455px;height:100px;top:10px;left:10px;"> <div style="position:absolute;left:0px;width:100%;height:20px;background-color:#000000;"><span style="color:orange;font-size:12px;vertical-align:bottom;">testing</span> <div style="position:absolute;left:0px;top:20px;width:100%;height:100px;background-color:#050505;filter:alpha(opacity=50);-moz-opacity:0.5;"> </div> </div> </div> </div> </div> </div> </body> </html> |
[ Voor 15% gewijzigd door quakerix op 26-10-2006 15:45 ]