Toon posts:

HP Deskjet 3940: Print vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bij mijn vriendin hebben ze dus een HP Deskjet 3940 en sinds een tijdje print hij opeens niet goed meer. Als ze een pagina afdrukt staan er witte strepen door de tekst. Soms is pagina nauwelijks leesbaar. Maar laatst drukte haar zus wat plaatjes af van internet, en dat ging wel gewoon goed. Misschien dat plaatjes of dingen met kleur wel goed gaan, of misschien is er iets mis met het zwarte inktpatroon.

Ze kopen meestal geen nieuwe inktpatronen maar laten de patronen bijvullen. Dit was een nieuwe printer, dus ze hebben nu 1 keer die zwarte inktpatroon bijgevuld en volgens mij zijn sindsdien de problemen begonnen.

Ik heb inktkoppen reinigen al gedaan, heeft iemand nog andere suggesties hoe we kunnen uitvinden wat er nou mis is en / of wat we kunnen doen om het te fixen. Alvast bedankt.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De inkt die gebruikt wordt om bij te vullen is lang niet altijd van een geweldige kwaliteit, dus wat dat betreft zou ik gewoon een zwart inktcartridge kopen (gewoon een nieuwe) en kijken of die het probleem niet geeft.
Anders kun je altijd nog een keer een nieuwere printerdriver proberen, wellicht dat die hem nu niet helemaal goed aanstuurt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk persoonlijk inderdaad dat er iets aan het bijvullen niet helemaal goed is gegaan (of de inkt is niet goed, of de cardridge is beschadigd geraakt ofzo). Voorheen hadden ze een Canon printer die ze ook altijd lieten bijvullen, en dat ging altijd prima. Ik adviseer ze wel ff een nieuw patroon te kopen om te kijken of dat de problemen fixed (ik denk het haast wel omdat het kleuren patroon kennelijk geen problemen geeft).