Kleurbalken over foto, mislukt?

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gilius_caesar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-11-2025
Na mijn vakantie in Marokko begon ik mijn foto's te sorteren. Wat blijkt? een 30-tal foto's hebben 'kleurbalken' over zich heen.
Via de search heb ik een gelijkaardig probleem gevonden (http://gathering.tweakers...09453///kleuren%2Cmislukt), met het verschil dat ik mijn foto's wel zonder bijwerkingen kan bekijken op het schermpje, en zelfs op de tumbnails van windows staan ze goed op.
Ik heb mijn kaartje al in een andere digicam gestoken, maar daar hetzelfde probleem.
Mijn foto's met picassa inladen geeft hetzelfde effect.

Kan ik mijn foto's nog recupereren of is er niets meer aan te doen, en moet ik m'n geheugenkaartje terug naar de winkel doen?
Voorbeeldfoto:
http://users.telenet.be/Gilius_caesar/files/DSCN0185.JPG

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:31

qless

...vraag maar...

Heb je je kaartje via een kaartlezer of via de camera gelezen? Als ze in de camera wel goed te lezen zijn zou je (als je het dus via een kaartlezer hebt gedaan) eens kunnen proberen om ze via de camera te lezen.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik het zo zie is het een corrupte geheugenkaart. Het kan dan zijn dat de thumbs wel gewoon goed uitzien (die zitten namelijk op een iets andere manier opgeslagen) maar het kan dan wel zo zijn dat je echte foto dan wel corrupt is.

Ik zou eens kijken of dat kaartje hetzelfde doet in een ander toesteel, zoja, dan zou ik hem vervangen.

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Heb je de foto's al proberen in te laden met een ander programma? bv PhotoShop, Polyview, ...

(Of misschien is je Nikon COOLPIX L1 of geheugenkaartje gewoon defect?)

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• Gilius_caesar
Ik heb de foto's al ingeladen met fotoshop en picasa. Met 2 camera's geprobeert (kaartlezer heb ik niet).
Aan mijn camera zelf ligt het niet, want op mijn 2e kaart zijn de foto's goed.

Ik moet dus vrezen dat m'n vakantiefoto's weg zijn.. :(
Het is verdekke al het 2 kaartje dat ik moet terugbrengen...

• dottie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-01-2021
welk merk kaart gebruik je?

• Gilius_caesar
Het eerste wat ik terug moest sturen was panasonic, en deze is van integral...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou het alsnog even proberen via een cardreader (die dingen heb je al voor 7€ ofzo). Dan kun je evt nog een recoverprogje erop los laten en hopen dat je nog eea terug kunt halen.

Anders zou ik toch wat braks vermoeden in de cam, als dit met meerdere kaartjes voorkomt.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik heb het een keer gehad met mijn 350D. Om de 30 foto's ofzo wat er 1 die helemaal corrupt was, formatteren van het kaartje loste het probleem op. Alleen de bestaande fptp's zijn niet te herstellen (in mijn geval dan).
Pagina: 1