MP3 Computer Software

Pagina: 1
Acties:
  • 648 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-07 20:40
Ik ben momenteel bezig met een oud systeempje (PII450, 256MB Ram, 60 Gig) aan het casemodden voor een mp3-systeem ervan te maken.
Maar wat ik nu nog zoek is de meest ideale software, ik heb er nu Windows 2000 Prof SP4 op draaien samen met Winamp Pro 5.3.
Maar waar ik eigelijk opzoek ben is naar een beter alternatief, zodra dat ik de computer opstart niet eerst dat je vanuit een OS het programma moet kiezen, maar dat het programma tijdens het opstarten zelf gewoon opstart.
Ik heb via google/tweakers search gezocht maar heb nog geen serieuse kandidaten gevonden, enkel topics over Dos spelers, maar ik wel een GUI en volledig scherm zoals bijv Alcazar.

Dus alle suggesties zijn welkom waar ik mee kan experimenteren :)

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Media Portal misschien: http://www.team-mediaportal.com

Ik weet alleen niet hoe dat draait op een p3-450.

[ Voor 4% gewijzigd door Palomar op 26-10-2006 13:47 ]

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07 22:44

Just_I

What did you just say?

Misschien een wat te simpele gedachte van me, maar kan je niet een snelkoppeling maken van je playlist en die slepen naar Start> Alle Programma's > Opstarten. Dit doe ik nu dus ook mijn mijn eigen PC. Dus altijd als ik mijn PC aanzet begint ie gelijk na het starten van windows met spelen van de winamp playlist.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Hari-Bo
Just_I schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:48:
Misschien een wat te simpele gedachte van me, maar kan je niet een snelkoppeling maken van je playlist en die slepen naar Start> Alle Programma's > Opstarten. Dit doe ik nu dus ook mijn mijn eigen PC. Dus altijd als ik mijn PC aanzet begint ie gelijk na het starten van windows met spelen van de winamp playlist.
Volledig met je eens, maar ik wil het toch eigelijk op een andere manier, dat een mp3 speler wordt opgestart ipv eerst de hele os en dan nog eens een keer het programma.

Maar ik heb waarschijnlijk al wat gevonden BPM studio als speler en dan wel via W2K maar met autologon, zodat je niet handmatig hoeft aan te melden, en dan de shell explorer.exe aanpassen naar het programma.

Bos Digitale Autoservice Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• E-jey
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op onze roeivereniging willen ze ook een computer neerzetten met muziek. Ik ben van plan om ubuntu erop te zetten en rhythembox automatisch te laten starten. In rhythembox zit ook een zogenaamde party-mode waarmee het programma full-screen op je scherm komt te staan. Het systeem moet alleen heel snel opstarten, en dat is nog niet het geval...

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Je zou eens naar http://geexbox.org/ kunnen kijken, dat is een snel opstartend media center-os, waar je nog het een en ander aan kunt veranderen ook. Omdat het een media center is kun je er ook nog dvd's mee afspelen, en het ondersteunt m3u playlists. Het is trouwens op Linux gebaseerd, maar aangezien je topic in NOS staat zal dat denk ik geen probleem zijn ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Hertog op 26-10-2006 14:35 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-06 21:38

Jazzper

BB4E^Guerilla

hee haribo, ben je er nog mee bezig?
ik ben met iets soortgelijks bezig op een Celeron 633 of liever nog een Piii 800EB als ik daar een mobo voor kan vinden.

Media Portal is cool maar zeer resources intensie. Op een AMD Athlon 1200 loopt het al niet lekker.

Ik ga dat geexbox ook eens nader bestuderen

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Verwijderd

Moet het grafisch? Anders kan je een minimalistische Linux versie nemen en een text based MP3 speler nemen. Lekker snel. Maar dan is je systeem wel overkill :P

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Jazzper schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:41:
hee haribo, ben je er nog mee bezig?
ik ben met iets soortgelijks bezig op een Celeron 633 of liever nog een Piii 800EB als ik daar een mobo voor kan vinden.

Media Portal is cool maar zeer resources intensie. Op een AMD Athlon 1200 loopt het al niet lekker.

Ik ga dat geexbox ook eens nader bestuderen
Het schijnt goed te lopen op oude pc's. Ze zeggen zelf dat het dvd's kan spelen op een Athlon 500, maar die heb ik niet. ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Hari-Bo
Eventjes een update (misschien handig voor mensen die ook overwegen om een mp3 systeem te configureren).
Momenteel heb ik het op deze manier draaien;
Ik heb een account met wachtwoord en die logt wel automatisch in (via regkey google informatie zoeken naar 'windows 2000 autologon')
In het mapje opstarten heb ik de afspeellijst van Winamp, op deze manier begint Winamp direct te spelen.
En een snelkoppeling van windows lock, op deze manier wordt je computer dus vergrendeld, zodat grapjassen niet met de volume etc aan de haal kunnen.
En opslot heb ik Illusion erop, alles wat aangepast wordt in de OS of bestanden verwijderen ed wordt na reboot teruggezet.

Heb je misschien op/aanmerkingen? Post ze dan :P

Verwijderd

Ikzelf heb op een 19 inch computer met epia ML8000 moederbord een versie van 98lite (lichtgewicht customized versie van win98, hij boot en daar is dan ook alles mee gezegd) en als DJ software PCDJ. Deze heeft de mogelijkheid om direct na het aanmeldvenster van windows te laden, zonder dat hij het windows buroblad laad. Echt ideaal en rete stabiel en snel!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Dit is nog altijd Non-Windows Operating Systems dames ;)

Ik zou zeggen Fluxbox/Openbox + Amarok 8)

0.0

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
www.ampache.org :) meer valt er niet echt te zeggen ;)

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

• Hari-Bo
Zo te zien zijn dat ook wel pakketen met wat mogelijkheden, maar wat mij het meest stoorde is dat andere personen met de pc aan de haal gaan, en via windows lock heb ik dit probleem opgelost.
Want als we gezellig aan het bieren ed zijn heb ik geen zin om contant op de pc te moeten letten, nu kan ik hem gerust alleen laten :P

Oftewel ik ben een controlfreak :+

Verwijderd

Incl WAMP of LAMP

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

> CSA

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Hari-Bo
Alles draait tot op heden nog steeds goed, maar ik mis toch wat functionaliteit.
Omdat ik de PC op windows lock heb staan kan niemand op de pc rommelen (wat ik natuurlijk niet wil).
Maar is er geen bepaalde software die fullscreen werkt en dat je meerdere gebruikers kan aanmaken met rechten wat ze wel/niet mogen, en wat misschien ook volledig door de muis te bedienen is ook de zoekfunctie naar een liedje.
Ik heb natuurlijk al BPM studio getest werkt mooi kan je zonder windows-shell laten draaien met meerdere gebruikers etc, maar ik wil alles netjes legaal houden en is daarom geen optie voor mij (zeer prijzig).

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

je hebt van microsoft Windows Media Player Party mode of plus! party of party player of hoe dat ding heet. Zit standaard op MS Windows MCE, maar misschien ook wel los te downloaden van update center. Fullscreen, locked, etc. En meerdere gebruikers is kwestie van meerdere logins gok ik.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Hari-Bo
Jazzper schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 13:40:
je hebt van microsoft Windows Media Player Party mode of plus! party of party player of hoe dat ding heet. Zit standaard op MS Windows MCE, maar misschien ook wel los te downloaden van update center. Fullscreen, locked, etc. En meerdere gebruikers is kwestie van meerdere logins gok ik.
Heb het artikel eventjes doorgelezen en dit pakket lijkt me wel wat, ga deze week er meteen mee aan de gang kijken of alles lekker werkt ed.
Ik hou jullie op de hoogte :)

(misschien tijd voor een nieuw topic 'Het ultieme MP3 PC configuratie' met zowel betaalde als freeware opties, voor systemen met veel/weinig power?)

• Jazzper

Jazzper

BB4E^Guerilla

eerder een topic voor low budget/tweakers systemen. Als ik kijk wat de gemiddelde tweaker hier uitgeeft aan zijn MCE in andere topics... Ik doe het ook met oude tjak. Ben als een kind zo blij dat ik nu eindelijk een 2Ghz MCE bij elkaar gesprokkeld heb. Maar daar zit mijn lol ook in, om het dan wel soepel te krijgen. Je bent tweaker of je bent het niet.

• Hari-Bo
Kan iemand mij hiermee helpen,
Heb namelijk winamp als shell gemaakt en dat werkt goed, maar hoe kan je zorgen als winamp afsluit dat de pc zelf ook uitschakeld?

Pagina: 1