Toon posts:

[WoW] Artifacs (graphics)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik mijn nieuwe PC heb en WoW weer eens geinstalleerd heb, gaat het niet goed als ik alt-tab gebruik om naar mijn desktop te switchen en weer terug alt-tab naar de game. Mijn hele scherm ziet er niet meer uit, en ik heb (geloof ik) zogenaamde "artifacts":

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nccw0054/images/arrg.jpg

Normaal gesproken zou ik zeggen brakke videokaart, of een hitte probleem. Maar het vreemde is dat ik met geen enkele andere game (Company of Heroes, HL2) deze problemen heb. En dat het alleen voorkomt als ik alt-tab of als ik de resolutie in-game aanpas.

Wat specs:

Proc: Intel Core 2 Duo E6600
Mem: 2x 1GB PC4200 DDR2
Mobo: ASUS P5B
Graka: Sapphire Radeon x1900XT

Temperaturen als ik WoW draai:

CPU @ 40-45 graden
Mobo @ 35 graden
Graka @ 70-75 graden

Ik maak gebruik van de laatste versie van de volgende drivers (allemaal vannacht gedownload):Ik heb geprobeerd de ATi drivers te downgraden middels de CD die bij de kaart zelf zat: zelfde resultaat. Verder heb ik de BIOS geupgrade.

Iemand stelde voor om WoW in windowed mode te spelen, en als ik dat doe heb ik helemaal geen problemen meer :?

Maar goed, ik wil wel graag weten wat nu eigenlijk het probleem is. Mocht de kaart niet goed zijn kan ik deze nog altijd RMA sturen.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-11 11:05
Ik herken dit verschijnsel idd. ik heb zelf ook een sapphire radeon 1900xt (256mb) en als ik het spel speel doe ik dit op 1280/1024 met alle opties op hoog. krijg een framerate van 60 constant, zelfs in drukke gebieden.

maar dan doe ik ff alt-tab en dan krijg ik ofwel weer een goed beeld terug, of ik krijg uiterst rechts van mijn scherm een verticale "verkleuring", of mijn char picture is compleet vervormd terwijl alles verder er normaal uitziet (heb ff geen voorbeeld hier op mn werk).

Ik heb net mijn kaart opties terug gezet naar fabrieks default instellingen en ga vanavond kijken of dit geholpen heeft. aan de kaart zelf kan het me dunkt niet liggen daar ie net 2 weken oud is en het verder prima doet. ik vermoed meer een probleem met de wow grafische engine en ati kaart

Verwijderd

Topicstarter
Na een re-installatie van Windows, met de nieuwste drivers, een bios update en weet ik wat nog meer heb ik nogsteeds problemen.

Op internet is er verder niet zoveel over te vinden, wat betekend dat het niet een heel erg bekend probleem is :(

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Ik heb dit probleem eigenlijk precies omgekeerd en bij meer spellen; Battlefield 1942 / 2 / 2142, Swat4 e.d. Ik krijg ze alleen direct, na een alt-tab is het soms verdwenen :S

Dit is onder Windows 2000. Ben er gisteren achter gekomen dat het minder wordt als ik in het Nvidia control center AA en AF op de hoogste settings zet. Vreemd genoeg worden spellen hier wel mooier van, maar lijkt het absoluut geen invloed te hebben op framerate / performance.

Geforce 7600 GT
Pentium D 945
1024MB DDR2
Onboard sound: Intel HD Audio

Laatste drivers (directx, video, geluid), heb ook al met DirectXerredicator directx verwijderd en opnieuw geïnstaleerd.

Ik ben trouwens teruggekomen van Vista. Vreselijke performance...

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Eerst een bijna-hijack-actie en nu ook nog eens een topic kicken wat ik niet gestart ben :P

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.