Ik ben bezig met een PHP script die een XML response genereert voor een AJAX applicaties. De opzet was dat een hoofdscript een XML Document genereert met de basis, hierna voert de hoofdscript de calls in de door de client verstuurde XML request uit in een aantal subfuncties. Deze functies moeten dus een response genereren in XML die dan in de response document (die al eerder door de hoofdscript aangemaakt was) opgenomen worden.
Als ik in een subfunctie een DOM document aanmaak, daar losse een losse response node (met daarin de data) aanmaak en deze node return naar de hoofdscript krijg ik een error van: 'Uncaught DOM exception with message Wrong Document Error'. Wat doe ik verkeerd en hoe zou het anders moeten?
Overigens krijg ik bij loadXML van domdocument (die laadt de in de post ontvangen string in) een waarschuwing dat de string leeg zou zijn, hierna bevat de domdocument echter wel het bedoelde xml en de string is toch echt niet leeg!
Code bij loadXML:
Waarschuwing: Warning: DOMDocument::loadXML() [<a href='function.loadXML'>function.loadXML</a>]: Empty string supplied as input in /var/www/corazong2/ws.php
Als ik in een subfunctie een DOM document aanmaak, daar losse een losse response node (met daarin de data) aanmaak en deze node return naar de hoofdscript krijg ik een error van: 'Uncaught DOM exception with message Wrong Document Error'. Wat doe ik verkeerd en hoe zou het anders moeten?
Overigens krijg ik bij loadXML van domdocument (die laadt de in de post ontvangen string in) een waarschuwing dat de string leeg zou zijn, hierna bevat de domdocument echter wel het bedoelde xml en de string is toch echt niet leeg!
Code bij loadXML:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| $xml = "";
$putData = fopen("php://input", "r");
while($block = fread($putData, 1024))
{
$xml .= $block;
}
fclose($putData);
$doc = new DOMDocument('1.0', 'utf-8');
$doc->loadXML($xml); |
Waarschuwing: Warning: DOMDocument::loadXML() [<a href='function.loadXML'>function.loadXML</a>]: Empty string supplied as input in /var/www/corazong2/ws.php
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 13:23 ]