Toon posts:

ICQ en andere messengers

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om in ICQ mensen die een ander messenger programma gebruiken aan je contact list toe te voegen?

Ik ken nu een aantal mensen die dat Micro$oft programma gebruiken, en ik heb geen zin om dat te gaan installeren. Daarom ben ik op zoek naar een of andere plugin waarmee ik ICQ kan blijven gebruiken (voor sms en dat soort dingen) en toch met die andere gebruikers kan messengen.

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
kan niet...er is teveel concurrentie tussen die messangers......

maar in de opensource wereld kan het wel..zoek maar es op freshmeat.net op 'ICQ' ofzo ;).

Maaar dan heb je dus geen windows..

Verwijderd

Topicstarter
Problem:

Ik draai wel windhoos. En om nu voor een of andere messenger mijn os weer helemaal om te gaan zetten lijkt me niet zo'n goed plan :)

Is er geen progje dat niet van de grote bedrijven afkomt wat het wel kan? Een of andere plugin of zo?

Verwijderd

Hier staat er meer over.

Dit was mijn laatste post er staan een paar proggies in die jij bedoelt alleen (nog) geen SMS.

Ok, ff alles op een rijtje (als ik iets ben vergeten dan zeg het maar):

OMNI - ICQ, MSN, Yahoo, AIM, Napster en Gnutella
Everybuddy - ICQ, MSN, Yahoo en AIM Kan alleen filetjes verzenden tussen EB-gebruikers.
Imici messenger - ICQ, MSN, Yahoo en AIM
Jabber - ICQ, MSN, Yahoo, AIM en IRC (SMS in de toekomst)
Trillion - ICQ, MSN, Yahoo en AIM

Miranda - ICQ
MaxxChat - ICQ, AOL en IRC
Odigo ICQ, AIM en Yahoo

Voor mij vallen Miranda, MaxxChat en Odigo af wegens het niet ondersteunen van MSN.

Heeft iemand al ervaring met OMNI, Everybuddy, Imici, Jabber of Trillion ?

Wat zijn de voor en nadelen van ze qua:
veiligheid (IP te achterhalen, spam, cracks)
stabiliteit server(s)
mogelijkheid om filetjes uit te wisselen met ICQ/MSN-users
instelmogelijkheden (presence (privacy, NA, away), geluidjes (ohoh :)), voice message, enz)
SMS aanwezig (of in ontwikkeling) ?
contactlist

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt zeg. Ik ga het eens even uitproberen. Als iemand idd al ervaringen heeft zou ik ze ook graag horen.
Dat bespaart mij in ieder geval tijd. >:)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Het werkt allemaal wel.. alleen niet 100%.

Ik zit echt met smart te wachten tot die dingen gewoon ECHT met elkaar overweg kunnen (of totdat ICQ gewoon de enige is ;)).

• laurensl
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Omni vind ik niet helemaal relaxed, ik gebruik het nu een half uurtje, en het is al 4x vastgelopen! (win2k)!!! Maar verder werkt het ook allemaal een beetje brak. Mensen die ik bij MSN heb geblokkeerd, zijn nu nog steeds geblokkeerd, maar ik kan het niet zien in Omni. In Omni moet ik dan alsnog iedereen gaan blokkeren, zodat ze volgens Omni ook geblokkeerd zijn. ICQ werkt ook niet helemaal lekker; ineens kreeg ik berichten van mensen uit mijn ICQ lijst, maar ik kon niet zien wie het waren etc. etc. Ook smileys worden niet ondersteunt
Pagina: 1