laptop advies

Pagina: 1
Acties:

• kinderpindakaas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Momenteel heb ik een oud beesje van een laptop:

Hp Omnibook 6100 pentium3 933mhz 348mb ram 60gb HD

Het grootste voordeel van deze laptop is, dat hij vrijwel NOOIT hoeft te koelen.
Hij koelt alleen maar eens voor 1 min als ik tijdje film aan het kijken was.
Dus hij is superstil ! (dat is wel ff stuk beter dan de sommige acer laptops van tegenwoordig)

Nog een erg mooi voordeel was, dat hij in bezit was van een paralelle en seriële poort.
Ik heb deze nodig voor deverse elektronica projecten, dus ik kan echt niet zonder.
Nu komt het probleem dat ik dus opzoek ben naar een nieuwe laptop die dus deze poorten heeft en ook nog eens stil is.

Wat kunnen jullie mij advieseren?
Mijn oog viel vandaag op een 2e hands HP nc6120 centrino laptop.
Maar dit is naar mijn weten een HP/Compaq samenwerking, en weet niet hoe die ervaringen zijn

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Compaq is gekocht door HP. Compaq *is* HP dus.

Daarnaast, als je wat stils zoekt moet je eens bij MSI's Megabook series kijken. Heb zelf een S271 en die is onhoorbaar, ook als hij aan het koelen is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien ook handig om even aan te geven welke eisen je verder allemaal stelt, op veel 12" notebooks zie je namelijk geen seriele en parallelle poort, de vraag is dus hoe groot dat het ding mag zijn, hoe snel etc etc.

Op basis daarvan is het denk ik makkelijker een notebook te zoeken.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

ach je kan altijd een USB -> Serial en USB -> Paralel adapter erbij doen toch?
Daarnaast zijn er in de Megabook serie ook 14 en 15 inch notebooks ;)

• kinderpindakaas
liefst een 15", processor liefst een centrino doordat deze naar mijn idee energie zuiniger is.
dvd speler wifi aan boort, eventueel bluethoot, rond 512 ram en processor tussen 1,5 en 1,8 ghz.
Harddisk minimaal 60gb eventueel meer

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Centrino? das zoooo 2004....tegenwoordig heb je Core Duo en Core Solo laptops die zuiniger zijn...
Volgens mij zijn de meeste AMD Turion X2's ondertussen ook zuiniger (low end modellen 31 watt, high end 35 watt)

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

die DELL xps is ook wat. heb ik nu hier draaien wat een genot.

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Security schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:17:
die DELL xps is ook wat. heb ik nu hier draaien wat een genot.
Als de TS zulke magere eisen stelt aan 'n laptop dan zal die geen XPS kopen van 2200 euro :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Security
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

CLB schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:19:
[...]

Als de TS zulke magere eisen stelt aan 'n laptop dan zal die geen XPS kopen van 2200 euro :)
aight overheen geleest. >:)
ehm heeft medion niets momenteel ?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mijn Dell Inspiron 510M heeft nog een seriele en parallele poort, alleen geen PS/2 poort. Ik weet niet of Dell dit model nog verkoopt (waarschijnlijk niet).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

McKaamos schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:14:
ach je kan altijd een USB -> Serial en USB -> Paralel adapter erbij doen toch?
Dit werkt niet altijd even lekker icm sommige apparaten/applicaties. Als het wel werkt dan kun je idd iedere notebook nemen die USB heeft :P

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:09

--MeAngry--

aka Qonstrukt

McKaamos schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:16:
Centrino? das zoooo 2004....tegenwoordig heb je Core Duo en Core Solo laptops die zuiniger zijn...
Volgens mij zijn de meeste AMD Turion X2's ondertussen ook zuiniger (low end modellen 31 watt, high end 35 watt)
Right, en nu mag jij gaan raden onder welke naam Intel de combinatie van Core (2) Duo/Solo + Intel chipset + WiFi verkoopt. :z
Verder heb je wel gelijk dat er Turions zijn die extra zuinig zijn, maar die bestaan er ook van de Core. :)

Het grootste probleem voor de TS wordt nog het zoeken van een laptop met Parallel en Serial poorten. Die heb ik niet veel meer gezien. En anders eens gaan proberen met zo'n USB-convertor, zoals al eerder gezegd werd.

Tesla Model Y RWD (2024)

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Eventueel kun je een dockingstation met het soort poorten proberen te vinden, dan wordt je misschien wat meer merkonafhankelijk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• kinderpindakaas
Tot hier alvast bedankt voor de suggestie, ik hoop dat er nog meer komen.
Een usb->parallel/serial converter is mij bekent, maar is geen optie.
Ik gebruik hem namelijk ook voor het programmeren van allerlei microcontrollers en daar gaan heel veel converters de mist in.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:43
--MeAngry-- schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:56:
[...]

Right, en nu mag jij gaan raden onder welke naam Intel de combinatie van Core (2) Duo/Solo + Intel chipset + WiFi verkoopt. :z
Verder heb je wel gelijk dat er Turions zijn die extra zuinig zijn, maar die bestaan er ook van de Core. :)

Het grootste probleem voor de TS wordt nog het zoeken van een laptop met Parallel en Serial poorten. Die heb ik niet veel meer gezien. En anders eens gaan proberen met zo'n USB-convertor, zoals al eerder gezegd werd.
Toch is een Centrino laptop per definitie niet zuiniger dan een Turion 64 X2! Ik haal op mijn 8cells 3 uur met de A6T. Een van de Gamer laptops bij Zepto (met dezelfde specs als mijn laptop except voor de Core 2 Duo) haalt volgens de site 4.5 uur op 12 cells => (4.5 / 12)* 8 = 3 uur. Tuurlijk zullen er echt wel zuinigere laptops zijn in het centrino platform, maar AMD gaat zeker de goede kant op. Hierbij moet worden gezegd dat het nog een 90nm Turion is, het verbruik kan mooi omlaag als er wordt overgestapt op 65nm.

• Skevdude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-02 22:30
Denk dat een geschikte laptop voor jou ook wel eens de toshiba a110-228
Snelle laptop, met alles erop, nieuw verkrijgbaar voor ongeveer 700-750 euro.

pricewatch link:

Klik

60 GB HDD, 512MB DDR2 Ram (lekker snel), 1,86 gig core solo (snel en zuinig (ongeveer 3 uur op batterij), DVD brander, cardreader, firewire aansluitingen, WiFi enz..

Fijn ding, heb em zelf ook gehad.

• kinderpindakaas
Skevdude schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:02:
Denk dat een geschikte laptop voor jou ook wel eens de toshiba a110-228
Snelle laptop, met alles erop, nieuw verkrijgbaar voor ongeveer 700-750 euro.

pricewatch link:

Klik

60 GB HDD, 512MB DDR2 Ram (lekker snel), 1,86 gig core solo (snel en zuinig (ongeveer 3 uur op batterij), DVD brander, cardreader, firewire aansluitingen, WiFi enz..

Fijn ding, heb em zelf ook gehad.
Ook muisstil !!
Zo te zien heeft hij vrijwel geen poorten

[ Voor 3% gewijzigd door kinderpindakaas op 26-10-2006 14:54 ]

• kinderpindakaas
Wat is jullie mening over de Dell Inspiron 510m.
Kan iemand mij vertellen of deze stil is d.w.z. niet koelen bij normaal gebruik?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de 510M al bijna 2 jaar. Bevalt me goed, je hoort de ventilator soms wel aanslaan, maar niet hinderlijk. Heb zelf een 1.6 Ghz Pentium M met 768 Mb RAM, en de WLAN is erg goed.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:28
Lees nu pas Parallel & Serieel een must |:(

[ Voor 89% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 26-10-2006 20:36 ]

• kinderpindakaas
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:20:
Lees nu pas Parallel & Serieel een must |:(
Ja idd, voor programmeren van microcontrollers en besturing van CNC machine in toekomst.
Of zijn er mensen die me converters aanraden die wel werken voor zulke toepassingen?

• kinderpindakaas
Tot nu toe is Dell nog wel het merk dat lange tijd parallel heeft gehad op zijn laptops, voor de rest is het naadje
Pagina: 1