Momenteel heb ik een werkende webservice geimplementeerd en gedeployed met behulp van "Systinet Server for Java 6.5.4". Deze service is toegangkelijk op 'http://localhost:6060/flight'.
Het is een zeer eenvoudige webservice die vluchtgegevens beschikbaar stelt. De enige operatie die mogelijk is, is 'getFlightByDestinationCity' die een string als input verwacht en een string als output teruggeeft.
Wanneer ik deze webservice invokeer via een tooltje zoals Eclipse Webservices Explorer werkt dit gewoon goed.
Verder heb ik ook een BPEL process die deze webservice invokeert. Dit BPEL process loop goed, behalve het invokeren van de WS lukt niet.
Het BPEL process resulteert na deployment in een AXIS webservice. Dus, als ik het goed heb, kan ik Apache AXIS gebruiken om mijn BPEL process te runnen. Mijn BPEL-process stelt een operatie beschikbaar: "getBookingInformation" die ook een stad als input verwacht.
Het resultaat echter is de volgende:
Ik heb al verschillende dingen uitgetest, zoals configuraties. Ook de URL's van mijn WSDL-files zijn correct.
Wanneer ik mijn 'flight'-webservice via bovenstaande java-code wil invokeren, krijg ik eveneens dezelfde foutmelding.
Het is een zeer eenvoudige webservice die vluchtgegevens beschikbaar stelt. De enige operatie die mogelijk is, is 'getFlightByDestinationCity' die een string als input verwacht en een string als output teruggeeft.
Wanneer ik deze webservice invokeer via een tooltje zoals Eclipse Webservices Explorer werkt dit gewoon goed.
Verder heb ik ook een BPEL process die deze webservice invokeert. Dit BPEL process loop goed, behalve het invokeren van de WS lukt niet.
Het BPEL process resulteert na deployment in een AXIS webservice. Dus, als ik het goed heb, kan ik Apache AXIS gebruiken om mijn BPEL process te runnen. Mijn BPEL-process stelt een operatie beschikbaar: "getBookingInformation" die ook een stad als input verwacht.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| package client; import org.apache.axis.client.Call; import org.apache.axis.client.Service; public class Client { public static void main(String[] args) throws Exception { String endpoint = "http://localhost:8080/active-bpel/services/BookingService"; Service service = new Service(); Call call = (Call) service.createCall(); call.setTargetEndpointAddress( new java.net.URL(endpoint) ); call.setOperationName("getBookingInformation"); String ret = (String) call.invoke( new Object[] { "dublin" } ); System.out.println("Sent 'dublin!', got '" + ret + "'"); } } |
Het resultaat echter is de volgende:
Heeft iemand hier soms meer ervaring met (het oplossen van) dergelijke issues ?Exception in thread "main" AxisFault
faultCode: {http://xml.apache.org/axis/}HTTP
faultSubcode:
faultString: (404)Not Found
faultActor:
faultNode:
faultDetail:
{}string:return code: 404
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Error 404 Not Found</TITLE>
<BODY>
<H2>HTTP ERROR: 404 Not Found</H2>
<!-- Padding for IE --><!-- Padding for IE --><!-- Padding for IE --><!-- Padding for IE --><!-- Padding for IE --><!-- Padding for IE --><!-- Padding for IE --><!-- Padding for IE --><!-- Padding for IE --><!-- Padding for IE -->
</BODY>
</HTML>
404
(404)Not Found
at org.apache.axis.message.SOAPFaultBuilder.createFault(SOAPFaultBuilder.java:221)
at org.apache.axis.message.SOAPFaultBuilder.endElement(SOAPFaultBuilder.java:128)
at org.apache.axis.encoding.DeserializationContext.endElement(DeserializationContext.java:1087)
at org.apache.xerces.parsers.AbstractSAXParser.endElement(Unknown Source)
at org.apache.xerces.impl.XMLNSDocumentScannerImpl.scanEndElement(Unknown Source)
at org.apache.xerces.impl.XMLDocumentFragmentScannerImpl$FragmentContentDispatcher.dispatch(Unknown Source)
at org.apache.xerces.impl.XMLDocumentFragmentScannerImpl.scanDocument(Unknown Source)
at org.apache.xerces.parsers.XML11Configuration.parse(Unknown Source)
at org.apache.xerces.parsers.XML11Configuration.parse(Unknown Source)
at org.apache.xerces.parsers.XMLParser.parse(Unknown Source)
at org.apache.xerces.parsers.AbstractSAXParser.parse(Unknown Source)
at javax.xml.parsers.SAXParser.parse(Unknown Source)
at org.apache.axis.encoding.DeserializationContext.parse(DeserializationContext.java:227)
at org.apache.axis.SOAPPart.getAsSOAPEnvelope(SOAPPart.java:696)
at org.apache.axis.Message.getSOAPEnvelope(Message.java:424)
at org.apache.axis.handlers.soap.MustUnderstandChecker.invoke(MustUnderstandChecker.java:62)
at org.apache.axis.client.AxisClient.invoke(AxisClient.java:206)
at org.apache.axis.client.Call.invokeEngine(Call.java:2765)
at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2748)
at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2424)
at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:2347)
at org.apache.axis.client.Call.invoke(Call.java:1804)
at client.Client.main(Client.java:23)
Ik heb al verschillende dingen uitgetest, zoals configuraties. Ook de URL's van mijn WSDL-files zijn correct.
Wanneer ik mijn 'flight'-webservice via bovenstaande java-code wil invokeren, krijg ik eveneens dezelfde foutmelding.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.