Toon posts:

[OC] mATX Socket 939 Overclock moederbord.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een redelijke tijd terug een leuke matx kast gekocht ( bijna barebone achtig ;) ), en nu had ik daar een asus a8n vm moederbordje inzitten, dit was omdat ik dacht dat ik toch niet meer zou gaan overclocken. Maar nu 2 weken terug wilde ik toch weer gaan overclocken. En toen kwam ik op een leuk epox matx moederbordje uit, wat echt een mooi overclock moederbordje was. Helaas duurde het heel lang bij de winkel, en vandaag zie ik ineens dat hij EOL is en dat ze hem niet meer leveren, terwijl ze in het begin vertelden dat het 3 tot 5 werkdagen zou duren.

Toen ben ik maar op zoek gegaan naar een ander mATX overclock moederbord, alleen dat viel mij toch wel heel vies tegen. Iedere keer als ik een moederbord denk gevonden te hebben is hij EOL, of kan hij totaal niet goed overclocken. Dus hierbij vraag ik de hulp van jullie, weten jullie nog een mATX moederbord met de volgende specs wat ook nog eens goed kan overclocken:

Vereisten:
Socket 939
Micro-ATX
Dual Channel ondersteuning
PCI-e 16x slot
Gewoon PCI Slot
2x SATA met raid 0 ondersteuning
Goed overclockbaar.

Ik heb zelf al veel gezocht, maar met google of search hier wordt ik niet wijzer, aangezien je geen goede resultaten krijgt doordat ik zoveel eisen eraan stel.

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:36
Goh dat wil ik ik ook, maar dan inclusief een gigabit aansluiting...
De Gigabyte GA-K8N51GMF-9 schijnt leuk te oc'en met modded bios
pricewatch: Gigabyte GA-K8N51GMF-9, GeForce 6100/nForce 430 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID, 1394)
modded bios hier ergens vragen:
http://www.hardforum.com/...K8N51GMF-9#post1029116765

De DFI RS482 Infinity oc'ed goed (maar heeft geen gigabit lan) is vrij duur imo en heeft de ATI SB450 welke niet echt super is vergeleken met de nvidia oplossingen.
pricewatch: DFI RS482 Infinity, Xpress 200 (mATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA, VGA 1394)

Asus en MSI volgens mij ver weg van blijven.
Als jij nog ideetjes en info hebt R3CoN, bring em on ^^

Verwijderd

Hmm interessant..
Ik zit precies met hetzelfde probleem :P ik wou in de eerste instantie niet overclocken maar het begint toch weer te kriebelen...

Die gigabyte ziet er goed uit moet ik zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie, ik heb nu maar die gigabyte besteld, hopen dat, dat wat is. Opzich als je de specs bekijkt is het wel een mooi moederbord, ik vind het ook mooi dat ze het pci-e 1x slot naast het pci-e 16x slot hebben gedaan, dus dat je 2 PCI sloten overhoud. Maar het blijft een merk waar ik nog 0 moederborden van heb gehad, maar we zien wel :).

Toch leek me dat epox moederbord mooier, hoewel hij niet die mooie specificaties heeft als die gigabyte. Maar ik ben nou eenmaal een beetje fan van epox. ( EP-9GF6100-M bedoel ik dan :) )

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:11:
Bedankt voor je reactie, ik heb nu maar die gigabyte besteld, hopen dat, dat wat is. Opzich als je de specs bekijkt is het wel een mooi moederbord, ik vind het ook mooi dat ze het pci-e 1x slot naast het pci-e 16x slot hebben gedaan, dus dat je 2 PCI sloten overhoud. Maar het blijft een merk waar ik nog 0 moederborden van heb gehad, maar we zien wel :).

Toch leek me dat epox moederbord mooier, hoewel hij niet die mooie specificaties heeft als die gigabyte. Maar ik ben nou eenmaal een beetje fan van epox. ( EP-9GF6100-M bedoel ik dan :) )
Laat nog even je bevindingen weten! :9

*Edit

de Biostar Tforce-6100-939 schijnt het ook erg goed te doen..
http://tweakers.net/price...SATA-II-VGA)-prijzen.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 12:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Die TForce zag ik ook al, maar met overclocken laat hij het wel afweten, tenminste dat las ik in een paar reviews.

Ik zie net bij heel veel pc shops dat die gigabyte niet meer leverbaar is, ik gok dat Sallandautomatisering hem ook niet meer kan leveren dan, aangezien er bij dat epox moederbord ook eerst stond dat het 1 tot 5 werkdagen duurde voordat hij leverbaar was. :( Ik ga er zo even achteraan bellen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 12:24 ]

• Vandread
Maar beroerd te vinden.... en eerst ook vrij prijzig... (en geen gb lan :P)
Het is bij mij gewoon voor 2e pctje met een venice 3000 die makkelijk 2400mhz op stock volt/cooler doet, en minimaal 270 HTT moet halen. Heb ik gewoon niet zoveel centen meer voor over :)

Als salland hem nou nog kan leveren bestel ik er ook wel 1, kunnen we met ze alle kutten :+

Verwijderd

Topicstarter
Vandread schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:31:
[...]

Maar beroerd te vinden.... en eerst ook vrij prijzig... (en geen gb lan :P)
Het is bij mij gewoon voor 2e pctje met een venice 3000 die makkelijk 2400mhz op stock volt/cooler doet, en minimaal 270 HTT moet halen. Heb ik gewoon niet zoveel centen meer voor over :)

Als salland hem nou nog kan leveren bestel ik er ook wel 1, kunnen we met ze alle kutten :+
Ik heb met salland zitten bellen net, ik krijg vanmiddag bericht of hij nog leverbaar is, en anders is er een alternatief, namelijk de GA-K8N51PVMT-9, alleen ik weet niet hoe die is met overclocken. Salland zelf beweert dat er weinig verschil in zit, en dat alleen het chipset van 6100 naar 6150 is gegaan.

• Vandread
Iemand ervaring met biossen modden? O-)
Aangezien de bios zit gesoldeerd... :/

Hier word je niet vrolijk van:
http://www.digital-daily....rce_6150_6100/index05.htm
Low overclocking results (HTT=226 MHz).
En de epox komt er idd goed uit, hebbe hebbe :'(
http://www.digital-daily....rce_6150_6100/index11.htm

Hier weer beetje goed nieuws over de GB 6150
http://forums.ocworkbench...-9-voltage-mod-25860.html

[ Voor 78% gewijzigd door Vandread op 26-10-2006 13:45 ]

Verwijderd

Vandread schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:21:
Iemand ervaring met biossen modden? O-)
Aangezien de bios zit gesoldeerd... :/

Hier word je niet vrolijk van:
http://www.digital-daily....rce_6150_6100/index05.htm
Low overclocking results (HTT=226 MHz).
En de epox komt er idd goed uit, hebbe hebbe :'(
http://www.digital-daily....rce_6150_6100/index11.htm

Hier weer beetje goed nieuws over de GB 6150
http://forums.ocworkbench...-9-voltage-mod-25860.html
Ik ben benieuwd..

Ik heb nu een crappy MSI met ati chipset met werkelijk géén OC mogelijkheden in de bios...
zelfs de snelheid van het geheugen is niet eens in te stellen :'(

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie op de site van salland staan dat ze die gigabyte nog wel hebben, hij zou er s'middags vanaf worden gehaald als ze hem niet meer hadden, dus het ziet er positief uit. Nu maar hopen dat ze hem snel binnen krijgen :)

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11-2025

DrumandBass

Less is more!

Als je echt wil overclocken met een Matx plankje zou ik voor de DFI gaan, deze heb ik zelf ook. De mogelijkheden kwa overclock zijn ongekent voor een Matx plank.
Werkelijk alles is in te stellen, ik heb met mijn Opteron 146 een stabiele FSB van 315 gehad. 8)
Over de southbridge kan eigenlijk weining zeggen aangezien ik geen raid draai, en usb alleen voor muis en rand gebruik.
Eigenlijk is dit bord identiek aan dit moederbord:
http://us.dfi.com.tw/Prod...&CATEGORY_TYPE=LP&SITE=US

Het verschil zit hem in de formfactor de bios is identiek. Ik heb tot nu toe super veel plezier van dit plankje gehad alleen ik heb nu Opteron 170 erin zitten maar dit wil nog neit echt lekker draaien..

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• Vandread
Jij bent gemeen :P ... ik ken het bord wel maar ik wil eigenlijk zo goedkoop mogelijk uit zijn, het is "maar" voor een 2e pctje.

En helemaal hetzelfde is die niet blijkbaar O-)
http://www.vr-zone.com/?i=3213&s=9
Aangezien die toch iets langzamer is ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Vandread op 26-10-2006 20:04 ]

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Ja oké, hij is misschien iets trager maar dat mag de pret echt niet drukken. Hij is inderdaad duur maar dit is voormij mijn hoofd pc.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-02 15:42

mvds

Totally awesome!

Ik heb nog wel zo'n DFI RS482 Infinity liggen als je geinteresseerd bent. :) Splinternieuw in de doos.

Verwijderd

obsidian schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 21:01:
Ik heb nog wel zo'n DFI RS482 Infinity liggen als je geinteresseerd bent. :) Splinternieuw in de doos.
Hmm interessant.. ik heb evt ook wel interesse.. :)

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Kopen kopen!!! :P :9
Wil je mijn Opteron 146 overnemen 3ghz stabiel?

(Als we dan toch offtopic aan het verkopen zijn)
:Y)

• Vandread
Zet je private message systeem aan in je opties DrumandBass ;) Got feature die nog niet zo lang actief is...

Verwijderd

Topicstarter
Om maar ff een half ontopic berichtje te plaatsen. De Gigabyte GA-K8N51GMF-9 kan Salland nog wel leveren, en ze krijgen hem de 30e binnen ( iig mijne dan ;) ). Ik zal hier wel mijn bevindingen met het moederbordje plaatsen ;).

• Vandread
DFI van obsidian gekocht O-) al zie ik dat hij zelf niet zo positief over het plankje ;)
http://tweakers.net/productsurvey/survey/3253
Het is wel mijn 3e DFI boardje *O* NF2 Infinity ultra, NF4 LP SLI-DR, en nu word de NF2 vervangen door de RS482

[ Voor 18% gewijzigd door Vandread op 27-10-2006 13:01 ]

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Vandread schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 23:25:
Zet je private message systeem aan in je opties DrumandBass ;) Got feature die nog niet zo lang actief is...
Staat nu aan :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren dat gigabyte moederbord ontvangen waar ik het over had ( zou de 30e pas binnekomen bij salland, maar ik ontving hem ineens gister :D ). Helaas reageert de persoon voor de gemodded bios niet, en zit ik dus nog met een bord wat niet wil overclocken. Tevens krijg ik windows gewoon niet werken op deze plank ( raid 0 voor windows schijf ). Hij installeerd alles goed, maar zodra ik in windows de drivers installeerd gaat hij reboten en als ik dan weer boot kan hij windows niet meer laden door het ontbreken van een dll file :|. Als het zo door gaat, ga ik waarschijnlijk ook een DFI halen, hoewel ik daar ook niet zo goede ervaring mee heb ivm de eerste DFI socket 939 mobo's en hun DOA en spontane dood. ( 5x moeten RMA'en ).

Edit:

Met gewoon 1 hd op SATA wil ook niet werken, dan krijg ik ook het probleem wat hierboven staat.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2006 13:07 ]

Pagina: 1