[php][msyql] ie crasht af en toe, waar beginnen te debuggen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dossiewossie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-09 18:33
Ik heb een webapplicatie gemaakt om het aanbod van tulpen bij te houden voor een kweker.

Dit is een vrij complexe (voor mij dan) webapplicatie geworden, in het kader van mijn stage hier.
Nu ben ik aan het testen/gegevens aan het invoeren, en ie crasht nu op onvoorzienne momenten.

Bij programmeer problemen kom ik na een tijdje debuggen meestal wel tot de oplossing, maar een crashende browser ken ik niet.

Mijn vraag is, moet ik kijken naar de uitgepoepte html, en kan de php hier geen oorzaak van zijn?
Er zit ook behoorlijk wat javascript in, daar zou het ook aan kunnen liggen. De applicatie draait op ie6.

Mijn vraag is dus, waar moet ik het eerst naar kijken, waar zal hoogstwaarschijnlijk het probleem zitten?

Sorry dat ik niet wat meer informatie post, maar ik heb geen idee wat wel en niet relevant is voor dit probleem. Voor de zekerheid toch maar bij programming gezet.

[ Voor 5% gewijzigd door dossiewossie op 26-10-2006 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:58

TeeDee

CQB 241

Ik zou het toch op ClientSide code houden.
Dus de uitgepoepte HTML en Javascript.

De applicatie draait niet op IE6, maar je bekijkt 'm met IE6 ;)

[ Voor 33% gewijzigd door TeeDee op 26-10-2006 10:58 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-09 16:23

ReseTTim

Chocolate addicted

misschien is een goede test om te beginnen met een compleet cleane windows. kijken of je dan nog vastlopers hebt. zo ja, ga dan kijken naar je javascript.. daar kan het vaak toch ook wel aan liggen.. ik probeer dat altijd zoveel mogelijk te vermijden (meer ook omdat mij dat niet ligt..)

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TXC
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-09 12:13

TXC

Heb je de problemen ook als je een andere browser gebruikt (bijvoorbeeld Firefox)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Heb je al je loops wel afgesloten? Ik betrap me er ook wel eens op dat ik een teller niet ophoog waardoor de loop eindeloos blijft draaien en de browser vastloopt.

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dossiewossie
Ik heb nu even niet de mogelijkheid om op een andere pc te testen, en onder firefox werkt ie zowiezo niet zo lekker (tsja, tijdgebrek he :-) ).

Ik zal alle javascript nog eens nalopen, misschien heb ik idd iets over het hoofd gezien.

Het viel me ook op dat ie sneller crasht als ik heel snel door de applicatie klik, dan dat ik het rustig doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
dossiewossie schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:35:
Ik heb nu even niet de mogelijkheid om op een andere pc te testen, en onder firefox werkt ie zowiezo niet zo lekker (tsja, tijdgebrek he :-) ).

Ik zal alle javascript nog eens nalopen, misschien heb ik idd iets over het hoofd gezien.

Het viel me ook op dat ie sneller crasht als ik heel snel door de applicatie klik, dan dat ik het rustig doe.
Heb je een lokale webserver of externe?

Als je namelijk krijgt dat apache ook een error krijgt dan ligt het aan je scripts inderdaad...

Anders is het inderdaad je Javascript of gewoon een gare windows install :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dossiewossie
Hij draait nu extern, lokaal waren er naar mijn weten geen problemen.

Maar lokaal draaide hij ook op apache, en nu weer. Heeft het er misschien mee te maken dat hij nu online staat, waardoor de request wat langer op zich laten duren?

PHP genereert wel wat notices voor niet gedefineerde variabelen, maar die onderdruk ik, dus dat kan toch ook niet het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dossiewossie schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 11:35:

Het is geen oplossing voor je, maar ik ben vaker dit soort systemen tegengekomen. In firefox en opera werken ze niet en in iexplorer crashed de hele handel. Het ligt waarschijnlijk aan je clientside code, wanneer het in ff en/of opera werkt zal het ook niet meer crashen in ie. Wanneer je geen tijd hebt om dit probleem uit te vogelen zou je een oudere versie van ie, bijvoorbeeld 5.x kunnen proberen. Dit lijkt meestal te werken. Het is geen oplossing, maar je kunt dan iig vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan goed aan je clientside code liggen idd denk ik

Kan ook dat je ergens iets bent vergeten af te sluiten ofzo zo dat ie gaat loopen
Kan met iets simpels op te halen (had k in men CMS ook, simpel opgelost en weg error)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:26

crisp

Devver

Pixelated

Als het al niet werkt op andere browsers dan IE dan is je code zondermeer brak. Begin eerst eens met je HTML, CSS en JS te valideren.

Intentionally left blank

Pagina: 1