Toon posts:

dcom 10009

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op de pc op me werk heb ik het volgende probleem,
Hiervoor zal ik eerst de situatie schetsen;

We hebben een laptop en een pc staan, op de laptop wordt gewerkt en de documenten worden gesynchroniseerd met een map op de pc... de documenten en gegevens zijndus dan beschikbaar op beide systemen.

Nu kan ik die bepaalde map niet meer sharen met het feit dat de gebruikers ook de documeten enz kunnen wijzigen. als ik dit doe krijg ik de melding dat dit niet kan omdat de server niet beschikbaar is.

Nu ga ik kijken bij services en is inderdaad de services server uitgeschakeld. als ik hem restart en ik weer die share aan wil maken klapt die service er weer uit............

Ga ik dan in het logboek kijken dan zie ik ieder uur 10 min lang een dcom fout met de code 10009.

Wie zou mij kunnen helpen ik heb al op internet gezocht maar daar wordt ik niet veel wijzer van dus vandaar.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Nu kan ik die bepaalde map niet meer sharen met het feit dat de gebruikers ook de documeten enz kunnen wijzigen.
Dit snap ik niet, wat bedoel je daarmee te zeggen?

Verder - bedenk eens een betere topic titel (eentje die je probleem omschrijft en waarin je de Windows versie in staat) en rapporteer die even aan dit topic dmv. Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif dan pas ik je topic titel aan, wat je nu hebt ("dcom 10009") gaat iig nergens over :)

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat over een windows xp pro en home machine.

wat ik er mee bedoel (ja sorry was iets te snel met het intikke;))

We hebben dus een map waar alles in werd opgeslagen. Deze map werd gesynchroniseerd met de "vaste" pc. Maar die share is nu ineens weg. Als ik deze map weer opnieuw wil sharen met de rechten dat gebruikers daar documenten etc mogen verwijderen, krijg ik de melding dat de service server is uitgeschakeld.

Als ik hem vervolgens aanzet staat hij na een minuut of 2 weer uit.
Als ik vervolgens in het logboek ga kijken zie ik ieder uur 10 minuten lang om de 35 seconden een foutmelding te zien namelijk dcom met het event id 10009

Ik hoop dat je er wat wijzer van geworden ben.... ik wist ook niet hoe ik hem anders moest noemen.