Toon posts:

K9VGM-V boot enkel met 1GB, niet met 2GB memory

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jongens,

Ik heb een K9VGM-V moederbord gekocht van MSI.

Kingston 1GB PC2 4200 CL4 240 DIMM in slot 0 -> PC boot en geeft me 1 gig geheugen

Kingston 1GB PC2 4200 CL4 240 DIMM in slot 0 EN ook eentje in slot 1 -> PC boot niet meer en geeft POST error beeps

Voor alle duidelijkheid: het moederbord moet tot 4GB gaan en kan volgens de specs perfect om met dit Kingston geheugen.

Beiden geheugens zijn identiek, en ze werken ook beiden in slot 0. Er zit dus geen stuk exemplaar tussen.

MSI heeft me de raad gegeven om de AUTO optie bij de geheugendetectie in het BIOS uit te schakelen en manuele timings te gebruiken, maar ze zeggen niet welke.

Wie kan mij zeggen welke settings ik exact moet gebruiken in het BIOS om dit geheugen aan de praat te krijgen? Typenummer is KVR533D2N4/1G.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:19:
Wie kan mij zeggen welke settings ik exact moet gebruiken in het BIOS om dit geheugen aan de praat te krijgen? Typenummer is KVR533D2N4/1G.
deze PDF?

http://www.valueram.com/datasheets/KVR533D2N4_1G.pdf

Verwijderd

Topicstarter
Die had ik ook al gevonden, maar de opties op het BIOS scherm stemmen niet overeen met de benamingen uit dit document.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat staat er dan precies in de bios en wat komt er niet overeen met wat in die PDF staat.

zie ook: RAM FAQ voor de terminologie

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-05 16:31
Hmm, ik lees dat je ze beide in slot 0 geprobeerd hebt, maar werkt slot 1 uberhaupt wel dan?

De Athlon 64 heeft een dual channel memory controller die beide sloten dus onafhankelijk aanstuurt. Het zou natuurlijk kunnen dat het bord of de memorycontroller in de cpu niet goed werkt.

Qua instellingen ben je al een heel eind als je alleen CAS op 4 zet volgens mij. Overgens is het misschien wel handig als je de post beep codes die het bordje geeft hier ook even gaat vermelden. Misschien ligt het wel heel ergens anders aan.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
Slot 0 leeglaten en slot 1 vullen: biep biep! Werkt niet...

Ik dacht dat je altijd met slot 0 moest beginnen en dat dat slot dus nooit leeg mocht zijn.

Zou het kunnen dat slot 1 dan stuk is?

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Moeilijk te zeggen, aangezien je CPU ook een rol kan spelen. Deze bezit immers de geheugencontroller.

Nu gaan CPU's niet zo vaak stuk, dus ik zou gokken op het moederbord :)

Hier stond een dode link.

Pagina: 1