Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Van laptop tot beamer

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst mocht het hier fout staan, sorry. Zit hier nog niet zolang maar dit leek me wel een geschikte plek.

Mijn doel word om van mijn laptop (scherm) een beamer te gaan maken.
De laptop is eigenlijk nog goed behalve dat de accu het niet meer echt doet en het scherm er bijna afvalt omdat de behuizing over gescheurd is.
Ik heb intussen al veel dingen gelezen over dit onderwerp maar heb nog een paar vraagjes...
De laptop is voorzien van een xga scherm (dus 1024x768).
Nou lees ik op veel plaatsen dat het koppelen van je laptop scherm aan je pc nogal lastig is, dus bedacht ik me aangezien de laptop verder nog goed laat ik hier een soort van media center van maken.
Het doel word dus om het scherm als beamer te gebruiken icm een ohp en de rest van de laptop ook weg te werken in/op/om de behuizing van de ohp.
Toetsenbord en muis hoven niet overgezet te worden deze zal ik waarschijnlijk dan vervangen voor een usb draadloos setje ofzo dat is meer een probleem voor later.
Nou was ik bezig met mn scherm uit elkaar te halen.
Wat mij eigenlijk direct opviel was dat toen ik de achter kant bekeek ik idd me backlight zag met prints e.d. maar dat ik maar 1 kabel kan vinden die echt naar de prints toe gaat, hieraan zitten een x aantal draadjes stuk of 15 ofzo denk ik.. en ik zie een roze en witte draadje welke denk ik voor de blacklight zijn.
Die kabel van pakweg 15 draadjes zullen wel net als bij een normale monitor voor het beeld zorgen Maar heeft een lcd scherm verder geen echte stroom nodig?

Verder heeft mijn scherm best wel wat last van vage strepen physiek op het scherm in de maten van toetsen.
Opzich had ik hier zelf altijd geen last van maar blijft dat ook zo als deze een beamer word? Of valt dan in eens elk vlekje meteen op?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je twee vragen dus:

Hoe zit het met de bekabeling vanaf het moederbord naar het scherm?
Bij een standaard VGA-connector zijn 12 van de 15 draadjes aangesloten, en voor zover ik weet kan een beeldscherm zelfs nog met minder toe, 9 of zo. Moet lukken dus, en het lijkt me dat vooral de wat dikkere draden voor stroom danwel backlight zijn.

Wat gebeurt er met de vuiltjes/krassen/strepen op een scherm wanneer je dit op een overheadprojector legt?
Dat kun je zelf toch gewoon uitproberen? Ieder zichtbaar vuiltje wordt in principe uitvergroot en dus waziger, minder goed zichtbaar.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:38
Opzich kan het wel, maar let op ! een laptop LCD scherm krijgt niet rechtstreeks een VGA signaal gevoed. zie:
Laptop LCD aan VGA-kaart
[LCD]HOWTO-iP: Aansluiten van monochrome laptop LCD's

.me moet leren lezen, TS wil complete laptop gewoon gebruiken ipv alleen het scherm

[ Voor 17% gewijzigd door Puch-Maxi op 26-10-2006 03:33 ]

My favorite programming language is solder.

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 02:44:
Hoe zit het met de bekabeling vanaf het moederbord naar het scherm?
Bij een standaard VGA-connector zijn 12 van de 15 draadjes aangesloten, en voor zover ik weet kan een beeldscherm zelfs nog met minder toe, 9 of zo. Moet lukken dus, en het lijkt me dat vooral de wat dikkere draden voor stroom danwel backlight zijn.
bij mij zit de backlight los gevoed denk ik... dat weet ik eigenlijk voor 100% zeker, maar in die 15 draadjes zit geen dikkere draad ofzo,
maar ik kan er dus vanuit gaan dat dat wel allemaal gewoon zo werkt.

---edit------
draadjes is al geen probleem meer, heb het gewoon zo getest en het werkt.
---/edit----

nu zit ik met het volgende probleem, ik heb namelijk de printplaten los gehaald enzo maar nu kan ik ze niet meer aan elkaar maken want die draden zijn de kort.. weet zo niet hoe het precies heet maar het is zeg maar zoon hele kleine ide kabel idee. oranje/bruin van kleur en je schuift het in een connector.
maar hiervoor zal ik zelf ook nog ff kijek voor een oplossing want internet lag er vandaag een poosje uit dus dat schoot niet op.

--edit-----
het is dus een ffc kabel.
ik begrijp dat hier wat mee problemen om heen zijn... ik zoek dus een soort van verleng stuk want hij zit aan 1 kant vast aan de print en aan de andere kant kan die dan wel los...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 16:56 ]

• Marientjuh
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-11 17:14

Marientjuh

Fullstack developer

Die FFC verlengkabeltjes zijn nog maar erg schaars te vinden. Het word goed zoeken dus en wellicht ook aardig voor betalen!

Respect begint waar eigen kunnen ophoudt! - Kinderkleding webshop van vrouwlief: coz-adore.nl

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
Puch-Maxi schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 03:31:
Opzich kan het wel, maar let op ! een laptop LCD scherm krijgt niet rechtstreeks een VGA signaal gevoed. zie:
Laptop LCD aan VGA-kaart
[LCD]HOWTO-iP: Aansluiten van monochrome laptop LCD's

.me moet leren lezen, TS wil complete laptop gewoon gebruiken ipv alleen het scherm
een handige aanvulling is dan mss:
diy beamer of diy projector
(exacte naam ontgaat me - maar 1 van beiden is een zeer uitgebreide topic waarin dit ook veel besproken wordt....)
zoek er effe achter ;)

heb het zelf al gevonden in de topic lijst (iets lqger)
deze dus -> http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1091930

[ Voor 9% gewijzigd door soulrider op 27-10-2006 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
in dat topic kan ik niet echt een oplossing vinden(had em al een keer door gelezen),
ik zal dadelijk als ik thusi ben nog ff kijke ben nu eigenlijk aan het werk :)
mijn ffc zit namelijk aan 1 kant vast, dit is dus niet echt te vervangen.
er word namelijk niet gesproken over een verleng kabel maar over een langere kabel....
heb ook idd nog geen shop kunne vinde welke deze verkocht (ook geen verleng)

deze week tentamens dus het project zal wel ff stil ligge denk ik.

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Als je een vervangende kabel hebt en een koppelstukje heb je ook een verlengstuk ;)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
Informatie over je scherm kan ik je niet geven, dat verschilt per laptop maar volgens mij moet het wel te doen zijn het passend op een ohp te monteren.

Over de ohp heb ik wel wat info, ik ben er zelf ook aan begonnen en het werkt heel redelijk, zo heb je voor een paar tientjes een leuke thuis bios, alleen neemt het redelijk wat ruimte in,. uiteindelijk heb ik toch een beamer aangeschaft omdat dat wat makkelijker aan het plafon te hangen is.
tips voor je ohp, zorg voor een zo hoog mogelijke lichtopbrengst, ik kwam met een 400watt een aardig eind, daarnaast is koeling voor je scherm erg belangrijk, en vergeet ook het UV filter niet om je kleuren zuiver te houden. veel info is te vinden op http://www.dity.nl/forum/

offtopic:
excuus, Ik heb niet alles doorgelezen dus ik weet niet of bovenstaande al gezegd is, eventueel heb ik mijn ohp ook nog dus als je in de buurt woont kun je die gerust lenen om eens te experimenteren. mail in profiel

I said I'd be back...

• martieadams
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-03 10:55
[erg offtopic maar ik kon geen email adres vinden in het profiel van de TS]

Ik heb nog een OHP liggen, hij is al eerder gebruikt voor DIY beamer maar nooit echt afgemaakt vanwege vakkundig gesloopte tft door mij ;) . als je interesse hebt neem contact op martieadams@gmail.com.

[/offtopic]

Maak anders een foto van je scherm zodat mensen kunnen zien hoe het zit met de aansluitingen, en hoe het zit met die afdrukken van die toetsen op je scherm.

En wat voor een laptop is het? als je hem wilt gebruiken voor divx/dvd heb je wel een p3 nodig ongeveer.

Learn to forget...

Verwijderd

Topicstarter
tis een p4 2.4 ghz,
oorspronkelijk een jewel 1440+ met een 15" xga (1024)
512mbram
dvd/cdrw combo 40gb hd
en een accu tijd van 0 aangezien een p4 niet zo heel zeunig is.
stuur je wel ff een mail ivm die ohp
Pagina: 1