Toon posts:

GeForce6600gt: zwart beeld met spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeert wat ik kan, maar ik kom er niet meer uit, hier is t probleem:

Nadat ik van de week mn C: schrijf heb geformateerd, opnieuw alle drivers eropgezet en directx 9.0c heb geinstalleerd, startte ik World of Warcraft. Intro filmpje afgespeeld, ging allemaal prima, maar zodra t filmpje was afgelopen; zwart scherm en mn computer werd gereboot.

Ik heb daarna een DxDiag test gedaan.
Directdraw test gingen allemaal goed. Maar toen Direct3D test wou doen ging het fout.
Direct3d 8 en 9-interfaces met hardwareversnellingen gingen goed. Kreeg de ronddraaiende kubus te zien, geen problemen.
Direct3D 7-interfaces met hardwareversnellingen, loopt direct vast als ik m uitvoer. Ik krijg het venster Diagnostisch hulpprogramma voor Directx te zien, maar helemaal wit en mn computer reboot. Verder geen foutrapport of error, comp loopt vast en reboot.

Mijn kaart: GeForce 6600GT PCI-E bus/AGP8x, with 128/256MB DDR III SDRAM on board

Verschillende soorten drivers voor de video kaart geprobeert, verschillend versies van directx geprobeert (ook de directx die bij wow erop staat), niets hielp. Of driver werd nie herkent of kreeg hetzelfde resultaat: zwart scherm en reboot.
Ook heb ik een spel erop gezet war ik kon kiezen tussen opengl en directx. Opengl liep het spel prima, bij directx: zwart scherm en reboot.

Ik weet het niet meer, ik heb veel forums doorgelezen met soortgelijke problemen, maar nergens een oplossing voor mijn probleem. Ik weet niet of het iets kan zijn in mn BIOS of systemregistry maar daar ben ik niet zo in thuis.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik word er zo langzaam nie goed van 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 02:15 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je de drivers voor het moederbord geinstalleerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb alle drivers die nodig zijn van de bijgeleverde cd-rom geinstalleerd

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hoe zit het met video drivers? Welke versie gebruik je nu?
Je vermeldt helaas niet welke versies je hebt getest, maar misschien kan het zijn dat je problemen hebt met een bepaalde serie ForceWare. Probeer eens iets uit de 7x.xx of 8x.xx uit.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb deze geprobeerd: 66.93, 81.95, 91,47 en ook nog één in de 70-79.xx

geen van deze werkte, bij 91.47 startte mn computer niet eens windows op!
ik gebruik nu 66.81.

Is echt vaag, ik heb nu een zelfs een andere windows geinstalleerd,(gebruikte proffesional, nu home edition erop gezet, legaal) precies hetzelfde probleem.allle updates erop gezet, helpt nikks

Verwijderd

Misschien klinkt dit heel vaag maar probeer eens je kaart te underclocken en kijk of eht dan beter gaat. Wellicht dat je graka opeens de kloksnelheden niet meer aan kan en nu op de grens zit van werken. Ik heb weleens gehad met een 7600GS dat hij vooral bij Direct3D moeilijk deed en die kaart kon de kloksnelheden niet aan (gevalletje RMA dus).

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
probeer eens een andere nvidia videokaart.
als die het wel goed doet ligt het aan dus aan de videokaart en niet aan je software.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

EvilGhost komt met een aardig idee.
Als dat niet werkt wil ik wel graag een lijstje met specs van je PC zien. Misschien dat daar iets aan te ontdekken valt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Ja, dan weten we meteen wat meer. En is er verder niks voor gevallen in de tijd van windows opnieuw instaleren? (lijkt me eigenlijk niet dat het aan het opnieuw instaleren ligt maar pure toeval is) En zoals Dutch Warrior al zei probeer eens een andere kaart. En wat ik als laatste kan verzinnen is bouw je pc zo kaal mogelijk op. Begin met je mobo op een tafel (natuurlijk wel een kleed o.i.d. eronder anders gaat de boel misschien kortsluiten en beschadigen) en zo weinig dingen erop aangesloten. Ik heb zelfs weleens meegemaakt op het moment dat ik dat had gedaan dat alles gewoon werkte wanneer ik het in me kast stopte....

Verwijderd

Topicstarter
misschien een beetje stomme vraag, maar lijst met mn specs, wat bedoel je daar precies mee? msinfo, dxdiag of gewoon wat er in mn computer zit?

heb geen andere kaart bij de hand, dus dat kan ik nie checken.

en als ik mn kaart ga underclocken, wat moet ik gaan verlagen?
srry dat ik dit vraag maar wil nie mn kaart de vernieling in helpen door iets verkeerds te veranderen

Verwijderd

Als je je kaart gaat underclocken verlaag de Core en de Memory/Geheugen snelheid. Die lopen op xxxMHz.

Met 'je computer' bedoelen we je componenten wat er in zit (proccesor, moederbord, geheugen, harde schijf, gerelateerde software e.d).

Verwijderd

Topicstarter
Computer:AMD Athlon(tm) 64 2800+ Processor
Kloksnelheid 1.80 GHz, 1,00 GB
Moederbord:ASRock k8-combo-Z, M1689
(Sound, LAN, SATA-RAID)
Geheugen: 2x512 MB DDR PC3200 SAMSUNG
Harde schijf: 120GB Maxtor S-ATA 7200rpm 8mb
PSU: Zalman ZM400B-APS
Videokaart: Sparkle Nvidia GF6600GT 128MB
DVDi/Tv-out
Geluid: Onboard Sound 5.1

Hoop dat je er wat mee kan of als je nog meer moet weten, lees ik het wel.

Verwijderd

Met underclocken vind ik het knap als je het lukt iets te beschadigen, met overclocken moet je natuurlijk wel wat beter uitkijken. Je kan bijvoorbeeld ATiTool daarvoor gebruiken.

Heb je ook geen andere pc waar je de kaart in kan testen? Of misschien van een vriend/familielid of kijk eens of er een behulpzame tweaker in de buurt woont.

Verwijderd

Topicstarter
haha ja ik ben al bezig iemand lastig aan het vallen.

mocht het helpen dit zijn CHipset Settings in de BIOS op dit moment:

Onboard LAN Enabled
Onboard AC97 Audio Auto
Aperture Size 64MB
AGP Data Rate 8x
AGP Fast Write Enabled
Primary Graphics Adapter PCI
HT Speed Auto
HT Width Auto

maar ga in ieder geval mn kaart in een andere computer testen. Hoop bijna dat dat t probleem is, dat ik weet wat ik eraan kan doen.

Verwijderd

Wat hoogstens nog het probleem kan zijn is dat je kaart oververhit raakt maar ik vind het zeer onwaarschijnlijk aangezien het niet bij OpenGL games gebeurt en oververhitting zou je bij OpenGL games ook wel merken.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:16

ChUcKiE

Dus........

Ik heb een vergelijkbaar probleem. setup:

Compaq D7600 Small Fiorm Factor
- AOpen Aoleus Geforce 6600 128Mb PCI-E low profile passief gekoeld (heatpipe)
- P4 3Ghz 800MHz 2MB S775 + Heatpipe kooler HP
- 200Gb 7200 toeren HDD
- 240W voeding
- Nec 4570 dvd brander

Als ik bij rivatuner de temperaturen uitlees, met open kap zit de GPU Core temp op 70 graden.
Als ik een half uurtje ET gespeeld heb zitten de temperaturen op 120graden met open kap.
Met gesloten kap over de 130 graden, waarna de PC vastslaat, zwart scherm en uit.

Windows Xp SP2, laatste NVidia drivers van meuktracker. Koelblokken zijn niet met de hand aan te raken!

iemand een idee?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Verwijderd

Betere koeling opzetten.

Verwijderd

Ik heb ook dat probleem gehad met me computer, Gefroce 7600GT, net een maand oud, liep in spellen vaak zomaar vast en startte opnieuw op, of ik kreeg de melding signal out of range. Heb me pc vandaag maar teruggebracht naar de pc-boer, want ik kwam er ook niet uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 16:17 ]

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Ik heb het bedrijf waar ik de kaart gekocht heb ook een email gestuurd afgelopen vrijdagavond. ben benieuwd wat ik daar op terug hoor. Ik laat het wel weten.

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Goed bericht terug, ik mag de kaart komen omruilen, want dat was niet normaal zo'n hoge temperaturen. ben benieuwd of de volgende dat dan niet heeft. Ik zat eigenlijk zelfs aan overklokken te denken, maar met mijn huidige kaart kan ik zo al niet spelen...

Pagina: 1