Toon posts:

Keep WAN Alive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste jullie :*)

Ik ben de trotse eigenaar van een Casema internet verbinding. :)
Nu heb ik het volgende probleem. Een enkele keer wil mijn Motorola SURFboard 5120 kabel/telefonie modem..
Afbeeldingslocatie: http://images.jr.com/productimages/MOTSB5120.PNG?WID=150&CVT=JPEG (Plaatje is SURFboard 5101 (zonder telefonie ondersteuning)
..nog wel eens rebooten in verband met een update of afgeronde werkzaamheden in het netwerk van Casema, dit gebeurd vrijwel nooit maar als het gebeurd is dat erg vervelend om de volgende reden.

Het modem komt gelijk weer online, en de MTA (telefonie-module) is ook gelijk weer online, de hele hapering duurt nog geen 10 seconden en vind vrijwel altijd 's nachts plaats. Maar ik heb ook een router in huis, een Linksys WRT54GL, en als de verbinding even wegvalt heeft dit machientje het niet door en blijft hij hangen, daar kom ik dan de volgende ochtend achter. Hij vernieuwd niet automatisch zijn WAN-ip-adres, sterker nog, zelfs na een reboot doet hij dat niet! Ik moet inloggen op de router, daar naar de WAN-status gaan, en release/renew doen voor het WAN-IP.

Nou vind ik dat niet heel erg verschikkelijk.. maar het moet en kan vast beter.

Nu heb ik het volgende vernomen van een collega van mij bij Casema.
(Ja inderdaad ik werk bij mijn eigen media-provider :D )

Een Draytek vigor router heeft een functie genaamd "Keep WAN Alive".
Dit zou betekenen dat als de verbinding even wegvalt, hij hem automatisch vernieuwd waardoor hij weer actief wordt. En dat moet ook kunnen, want Casema geeft IP-adressen weg aan de hand van de MAC van het apparaat dat aan de modem hangt. Dus je krijgt vanzelf je eigen IP terug.

Heeft iemand ervaringen met de routers van Draytek? En dan heb ik het met name over de Vigor 2900G, de variant met Wireless LAN ingebouwd.

Klikkerdeklik

• hellbringer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

hellbringer

Weeeeeeee!

Ben persoonlijk niet zo'n fan van Draytec, maar ze hebben inderdaad die optie en hij werkt ook inderdaad.
Maar heeft je linksys niet dezelfde functie?
Mijn Linksys in ieder geval wel met DDWRT
Waarom nieuw kopen als je al een WLAN router hebt?

Verwijderd

Topicstarter
Okee, waarom niet zo'n fan van Draytek? Ik hoor een hoop positieve dingen over ze.
Die linksys heeft niet die Functie nee, ik heb deze in elk geval niet gevonden.
Een nieuwe kopen? Simpelweg omdat ik te lui ben af en toe die IP settings te vernieuwen.. :D

Edit:
Wat is die DD-WRT eigenlijk? O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 00:41 . Reden: Schieuwnierigheid ]

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 00:31:
Okee, waarom niet zo'n fan van Draytek? Ik hoor een hoop positieve dingen over ze.
Die linksys heeft niet die Functie nee, ik heb deze in elk geval niet gevonden.
Een nieuwe kopen? Simpelweg omdat ik te lui ben af en toe die IP settings te vernieuwen.. :D

Edit:
Een post hierboven kun je drukken op ''DD-WRT" dan weet je precies wat het is. ;) Het komt er kort op neer dat het een open-source firmware is voor je router, die veel uitgebreider is. Dus minder bugs en meer functionaliteit _/-\o_

• hellbringer

hellbringer

Weeeeeeee!

Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 00:31:
.....
Edit:
Zie hier (of post van niels88):
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/What_is_DD-WRT%3F

Screenshot:
http://frlinux.net/weblog/ddwrt.png

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er cool uit !

Alleen ik heb de WRT54GL v4.. en daar is die niet voor beschikbaar, alleen voor de WRT54G v4, en de WRT54GL v1.0 en v1.1.. :(

Maar we raken een beetje offtopic.. iemand ervaring met die Draytek routers? :D

• hellbringer

hellbringer

Weeeeeeee!

Ohja, we hadden het over Draytec routers :)

Nou ik heb een tijdje gewerkt bij een bedrijf dat die dingen (Draytec Vigor 2900) hier en daar gebruikte maar ik vond ze niet altijd even lekker meewerken.
Als je b.v. een instelling aanpaste moest je de router laten rebooten en na de reboot was de instelling weer terug naar de oorspronkelijke stand :? deed je vervolgens dezelfde handeling nog is, dan werkte het wel :? :?
Soms klapte ze naar verloop van tijd (of wanneer de verbinding wegviel) gewoon "vast", waren nog wel te pingen maar lieten geen verkeer meer door, ff aan en uit zetten en het was opgelost, maar als je daarvoor naar een klant moet rijden wordt je niet echt blij zeg maar.

Anyway, voor een router in deze prijsklasse had ik dat gewoon niet verwacht.
Maarja, kijk ff wat andere mensen hierover te zeggen hebben, is een persoonlijke mening, misschien heb ik gewoon pech gehad...

Voor de rest: Cisco, Juniper :P

Verwijderd

Topicstarter
Hmm dat is wel apart inderdaad, flawtjes op het niveau van Sweex..
Ik heb zoals ik al zei momenteel een Linksys router en hij werkt opzich prima.
Ik denk dat ik gewoon ga proberen om met zo'n Draytek te werken, als het me niet bevalt kan ik 'm altijd terugsturen.. :)

.. denk ik :| :/

Ach we zien wel :+

Als ik mijn Draytek router heb zal ik mijn ervaringen met het apparaat hier posten.
En dan ook gelijk de vergelijking trekken met de Sitecom MimoXR router, en de Linksys WRT54GL.

Schroomt u niet om hier nog wat ervaringen te posten verder :*) :*) :*)
Evt. ook positieve ervaringen met een ander merk, ik ben namelijk niet op zoek naar een Draytek, maar naar de beste router (voor particulieren) beschikbaar. Of dat nu een Draytek is of iets anders. O-)
Pagina: 1