Ik heb een complete site gemaakt op localhost, en heb 'm vandaag geupload naar m'n host. Ik loop alleen tegen een probleem op. Als ik een script buiten de huidige directory probeer te includen werkt dat gewoon niet.
Deze code geeft een lege pagina:
Deze code ( +die() ) geeft een error:
error:
Bij require heb ik hetzelfde probleem. Op internet was er iemand met een soortgelijk probleem, en hij kon het probleem oplossen door een absoluut pad te maken door het toevoegen van
Maar dat werkt niet bij mij. Bovendien ben ik niet zo blij met deze oplossing omdat ik dan een aardig aantal regeltjes code aan moet passen.
Op Localhost (Windows XP,apache1, PHP4) werkt alles, net als op m'n locale webserver(Debian Linux Sarge, apache2, PHP4). De host (Unix-variant, apache2, PHP4) werkt voor geen meter.
Wie helpt?
Deze code geeft een lege pagina:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <? $file='testfolder/file.php'; if(file_exists($file)){ require('$file'); } ?> |
Deze code ( +die() ) geeft een error:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| <? $file='testfolder/file.php'; if(file_exists($file)){ require('$file') or die(''); } ?> |
error:
code:
1
2
3
| Warning: main(1): failed to open stream: No such file or directory in /usr/home/ws/[user]/[site]/www/testdoc.php on line 4 Fatal error: main(): Failed opening required '1' (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /usr/home/ws/[user]/[site]/www/testdoc.php on line 4 |
Bij require heb ik hetzelfde probleem. Op internet was er iemand met een soortgelijk probleem, en hij kon het probleem oplossen door een absoluut pad te maken door het toevoegen van
PHP:
1
| $file=$_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] . 'testfolder/file.php'; |
Maar dat werkt niet bij mij. Bovendien ben ik niet zo blij met deze oplossing omdat ik dan een aardig aantal regeltjes code aan moet passen.
Op Localhost (Windows XP,apache1, PHP4) werkt alles, net als op m'n locale webserver(Debian Linux Sarge, apache2, PHP4). De host (Unix-variant, apache2, PHP4) werkt voor geen meter.
Wie helpt?