[PHP] Cutenews PHP open link

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-02 11:02
ik heb een vraagje en ik weet dat dit mogelijk is, maar ik kan er niet meer opkomen en op dat cutenews forum schiet het ook niet op.

als je een php pagina hebt bijvoorbeeld index.php en je wilt met een link een bepaalde category laten zien dan kon dat met een code achter index.php te zetten.

iets van http://www.site.nl/index.php?category=5

maar dit werkt dus niet. er is hier vast wel een slimme ziel die dit weet :)

Facts don't care about your feelings

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
De php pagina moet de category waarde dan wel uitlezen en er iets mee doen. Als dit niet het geval is, is het hetzelfde als het direct aanroepen van index.php .

If I can't fix it, it ain't broken.

• Setragasj
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:23

Setragasj

is using radars to communicate

Uh ja dat werkt wel, maar dan moet je wel die $_GET['categorie '] variable doen enzo he..
Wat is nu precies je vraag / probleem? :>

<Typ een persoonlijk bericht>

• YoshiBignose
yup, ik krijg nu dus gewoon weer index pagina. hoe kan ik ervoor zorgen dat hij er iets mee doet dan?

edit: $_GET['categorie '] ??? nooit van gehoord hmmmmm |:( wat moet ik daar dan precies mee doen? hmm moet ik eerst variablen toewijzen in die index.php ofzo :o

[ Voor 70% gewijzigd door YoshiBignose op 25-10-2006 23:50 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ok.. Dus je hebt een cutenews 'install' ergens (lokaal?) en wilt gaan editen ofzo? (Misschien is het handig om gewoon even in de demo te kijken van cutenews?:P Daar zie je al snel een post van catagory, ipv een toevoeging aan de url. Misschien dat het door jou gezochtte dingetje er ook inzit?

Je kan ook gewoon in de code van index duiken op zoek naar die $_GET['...'] ;)

• YoshiBignose
huh? ik snap dat als je in je php bestand $category instelt en ze die categorie tonen. maar ik wil dus dat je op een link klikt een andere categorie wordt getoont, zonder dat ik voor elke een aparte php pagina moet maken.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Dan moet je ervoor zorgen dat je andere dingen inlaad als je andere dingen wilt zien.

Een handige manier is een cursus programeren volgen. Of een goed boek erover lezen. Als je het wilt leren. Dan kan je in de materie komen. Dit aangezien dit wel gewoon programeren 101 is. Lees oa de programeren faq om je op weg te helpen.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• YoshiBignose
if($_GET["category"])
$category=5

zoiets? hmmz ik dacht dat het veel makkelijker kon, maar het wordt nu veel te moeilijk voor me :/

• pluizje
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-08-2025
YoshiBignose schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 00:07:
if($_GET["category"])
$category=5

zoiets? hmmz ik dacht dat het veel makkelijker kon, maar het wordt nu veel te moeilijk voor me :/
Met isset controleer je of er idd wat ingevuld is en dan komt ie in actie. Hoef je idd geen aparte pagina te maken.

index.php?categorie=blaat

if(isset($_GET["categorie"]))
{
doe er iets leuks mee....
}

nog makkelijker? het zijn nog geen 4 woordjes code....alleen veel ()[] die je verkeerd kunt doen :P

[ Voor 11% gewijzigd door pluizje op 26-10-2006 00:22 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 14:19

André

Analytics dude

Ik vermoed dat Cutenews hier zelf wel functionaliteit voor heeft, alleen zul je dat zelf moeten uitzoeken of vragen aan de makers van Cutenews.

Anderzijds kun je het ook zelf programmeren alleen moet je dat met concretere probeersels komen en die vraag stellen in Programming
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.