ByteRun PHP Compiler, ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben van plan om "ByteRun Protector for PHP" aan te schaffen (www.byterun.com). Het is een programma waarmee je PHP code kunt ombouwen naar bytecode. Mocht je dus een website moeten maken - zoals bij mij het geval is - en je moet PHP code opleveren maar heb je liever niet dat men die in kan kijken dan compile je het.

ByteRun Software, of RegSoft, is de ontwikkelaar van dit programma. Het zijn russen ben ik achter gekomen doordat ik toevallig in mn mail headers (heb een aantal e-mail wisselingen met de luitjes gehad) keek :X

Nou vroeg ik me af of er mensen zijn die ervaringen hebben met ByteRun. Met het bedrijf, het programma, de gecompileerde code, prestaties van gecompileerde code, de mogelijkheid om scripts te compileren die na een x aantal dagen verlopen, noem maar op. Ik heb de demo geprobeerd en het zag er erg netjes uit en werkt snel maar wil toch nog even weten of men ervaringen heeft :)

[ Voor 5% gewijzigd door Janoz op 25-10-2006 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 13:06
php kan men zowiezo toch niet inlezen? wordt toch altijd eerst door de webserver gehaald en dan hou je toch HTML over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 13:07

Technicality

Vliegt rechtsom...

ErikCornelissen schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 14:36:
php kan men zowiezo toch niet inlezen? wordt toch altijd eerst door de webserver gehaald en dan hou je toch HTML over?
Maar als iemand anders dan de ftp-access heeft wel, en dát wil je niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Niet online
Omdat het een beetje haast had is het inmiddels aangeschaft. Zojuist de betaling gedaan en m'n key kwam binnen een halfuur binnen.

Reden dat ik het wil compilen is inderdaad omdat de klant toegang heeft met FTP. Aangezien er elementen inzitten waarvan ik niet wil dat men de source kan bekijken, compile ik alle PHP files. Ook bestanden die geen deel uitmaken van de elementen maar ze wel gebruiken omdat je op die manier de structuur zou kunnen achterhalen. Het klinkt allemaal een beetje kinderachtig maar business is business :P

Ik had gehoopt dat er nog reacties zouden komen voor nu maar dat viel tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 11:56
je had natuurlijk ook de zend engine kunnen nemen.
waarschijnlijk wel duurder..

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de zend optimizer moet je wel een module installeren op de server, moet dat bij ByteRun ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Niet online
Allebei waar. Zend is ten eerste een stuk duurder en je moet de Zend optimizer op je server geinstalleerd hebben staan wat overigens geen probleem was maar het misschien wel wordt in de toekomst (gezien verschillende serveromgevingen).

Daarnaast heb je ook IonCube, ook een grote naam op het gebied van PHP compilen maar erg duur. Voor dit programma moet je ook zaken aan je server veranderen en het een en ander aan libraries toevoegen aan je webserver. Als dat niet kan kun je overigens ook gewoon gebruik maken van IonCube en de libraries in een mapje in de webroot zetten.

ByteRun heeft een aantal verschillende manieren waarop het code kan compileren. Je hebt een manier waarop het versleuteld wordt met een code. De source code zit er dus in en het kan teruggedraaid worden. Je moet er echter wel behoorlijk wat moeite voor doen. Daarnaast kun je ervoor kiezen om het naar een simpele vorm van bytecode te compileren die PHP begrijpt. ik weet niet of je hier misschien de Zend engine voor nodig hebt. Daarnaast kun je het nog compileren naar bytecode en krijg je er binaire .lo bestanden bij. De meest veilige maar meest dure oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:27

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ach, dergelijke bytecode is waarschijnlijk weer 1:1 terug te vertalen naar PHP, zeker omdat alle variabel- en functienamen wel in de bytecode aanwezig moeten zijn om alle PHP features te ondersteunen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Niet online
Tja je kunt bijvoorbeeld gecompileerde Java code ook weer decompilen. Krijg je alleen vage namen voor variabelen als d1 voor een double, d2 voor de volgende, etcetera. Ja, je hebt de code dan maar makkelijk wordt het er niet op. Bovendien denk ik niet dat ik websites zal maken voor mensen die die kennis bezitten. Beetje kort door de bocht misschien maar als je blijft zoeken kom je erachter dat alles wel weer te decompilen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Maar vage variabelenamen krijg je bij php bytecode dus NIET, dat is mijn punt :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunn0r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-09 09:06
Je zou toch altijd nog een obfuscator kunnen toepassen voordat je de bytecode compiled? Dan zitten ze wel met vage variabele en functie namen
edit: ik zie dat ik een ouwe koe uit de sloot haal, excuses

[ Voor 17% gewijzigd door stunn0r op 02-10-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

Mafkees schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:46:
Tja je kunt bijvoorbeeld gecompileerde Java code ook weer decompilen. Krijg je alleen vage namen voor variabelen als d1 voor een double, d2 voor de volgende, etcetera. Ja, je hebt de code dan maar makkelijk wordt het er niet op. Bovendien denk ik niet dat ik websites zal maken voor mensen die die kennis bezitten. Beetje kort door de bocht misschien maar als je blijft zoeken kom je erachter dat alles wel weer te decompilen is.
Java wordt ook niet naar machine code gecompileert. maar naar een Hex file wat de java VM begrijpt

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:08

BCC

stunn0r schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 09:46:
Je zou toch altijd nog een obfuscator kunnen toepassen voordat je de bytecode compiled? Dan zitten ze wel met vage variabele en functie namen
edit: ik zie dat ik een ouwe koe uit de sloot haal, excuses
Conclusie blijft hetzelfde: je maakt hiet iets moeilijk, maar je kan het altijd de bytecode decompilen en met de hand de-obfuscaten. Net als Java en .NET.

Daarnaast is het meestal erg eenvoudig een website volledig na te maken voor weinig geld (bekijk de aanbiedingen op rentacoder.com maar eens). Je hebt de specs al, meestal is een website publie en dus kun je het zo outsourcen naar india.

[ Voor 20% gewijzigd door BCC op 06-10-2007 15:51 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

daft_dutch schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:34:
[...]

Java wordt ook niet naar machine code gecompileert. maar naar een Hex file wat de java VM begrijpt
Wat is een hex file? Java compileert wel naar machinecode, maar die machine is virtueel. Maar in feite is dat niet veel anders dan bv. een binary die direct door jouw CPU wordt uitgevoerd.

[ Voor 25% gewijzigd door .oisyn op 07-10-2007 22:30 ]

Pagina: 1