Toon posts:

Bluetooth - Wel van pc naar telefoon, niet andersom

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al sinds ik XP heb geïstalleerd een jaar ofzo geleden problemen met mijn Bluetooth verbinding tussen mijn pc en mijn telefoon. Ik heb een Bluetooth dongle van Sitecom die onder 98 perfect zijn werk deed. Mijn telefoon is een samsung D500. Ik kan vanaf mijn pc wel bestanden naar mijn telefoon sturen, dat is geen probleem. Maar andersom gaat het niet. Mijn telefoon vind mijn pc wel, maar kan er geen connectie mee maken. Dit alles met het gewone XP buetooth proggrammatje, dat hij installeerd zodra je die stick in je USB poortje steekt.

Bij mijn dongle kreeg ik software die alleen onder 98 werkt. Daarom heb ik op de site van Sitecom gekeken en een driver en programma van toshiba gedownload. Maar zodra ik dat installeer krijg ik foutmeldingen dat deze niet compatible is met de bluetooth module, en sluit het programma zichtzelf af.

Ik ben daaran gaan zoeken op dit forum en op andere fora, maar ik vind nergens een uitleg die ik zo danig kan begrijpen dat ik de instructies kan uitvoeren. En nergens precies het probleem dat ik heb. Zodoende hoop ik dat iemand mij toch kan helpen, en op newbie niveau kan uitleggen hoe ik dit probleem kan oplossen.

• Burton
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-07 15:43
Ik heb ook ooit zoiets gehad met mijn bluetooth dongle (Trust) onder XP..
Wat ik heb gedaan:

- Eerst alle software verwijderd die XP zelf installeert.
- CD die geschikt was voor Windows '98 gestart en het installatieprogramma doorlopen.
- Zodra de drivers worden geïnstalleerd krijg je constant meldingen waarin wordt verteld dat de drivers (mogelijk) niet compatible zijn met XP. Elke melding negeren en op doorgaan klikken.
- Op een gegeven moment geeft de installatie aan dat je de dongle moet aansluiten, doe dit en XP zal de door jou geïnstalleerde drivers gebruiken.
- Eventueel nog even de pc herstarten.

Je dongle zou nu als het goed is moeten werken. Voer als laatste ook even een Windows update uit, en 9 van de 10 keer gaat 'ie een paar bluetooth drivers bijwerken.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-07 14:53

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Dit heeft IMO niets met Netwerken te maken :)

Move naar CSA

Verwijderd

Topicstarter
kevinvddraai schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 01:07:
Wat ik heb gedaan:

- CD die geschikt was voor Windows '98 gestart en het installatieprogramma doorlopen.
- Zodra de drivers worden geïnstalleerd krijg je constant meldingen waarin wordt verteld dat de drivers (mogelijk) niet compatible zijn met XP. Elke melding negeren en op doorgaan klikken.
- Op een gegeven moment geeft de installatie aan dat je de dongle moet aansluiten, doe dit en XP zal de door jou geïnstalleerde drivers gebruiken.

Je dongle zou nu als het goed is moeten werken. Voer als laatste ook even een Windows update uit, en 9 van de 10 keer gaat 'ie een paar bluetooth drivers bijwerken.
Dank je wel, ik ga dit binnenkort eens proberen...

Verwijderd

Topicstarter
kevinvddraai schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 01:07:
Wat ik heb gedaan:

Helaas blijf ik bij deze aanpak exact hetzelfde probleem hebben.