Vervanger voor TweakDSL CJ816-2P?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• danielsrje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-12-2024
Dag allemaal,

Onderstaande heb ik ook al onder Internet Providers en Hosting staan, maar krijg daar uitermaaate weinig respons. Als dit niet goed is, svp gewoon kicken en mijn excuus.

Sinds een paar maanden hebben we het 10Mb abonnement van TweakDSL over bbned. Over snelheid niet te klagen ;) maar over het modem wel.
Het eerste modem bleef de hele tijd 'hangen' (pagina's niet meer opvraagbaar, mailservers niet meer te vinden) totdat we 'm resetten. Na overleg met Tweak kregen we pardoes een nieuw modem opgestuurd :o
Deze doet 't wat beter, duurt langer voordat we een page time-out krijgen en na een tijdje, minuut of zo, gaat-ie weer vrolijk verder. Het blijft wél irritant! Vooral (zoals ik zondagmiddag) als je op eBay bezig bent!!! En als je 'm eens reset dan duurt het zooooo lang voordat er weer verbinding komt (> 3 minuten).... Overigens wordt het met de dag slechter lijkt wel, op dit moment is het net een 56K modempie :(
Maar ok. De instellingen staan goed volgens alle instructies, het modem staat 11 cm van het ISRA punt af, dat kan het allemaal niet zijn (en is het volgens TweakDSL ook niet). Zou toch wel graag een betrouwbaarder modem willen hebben.

Welke kunnen jullie aanraden? We doen niks met VoIP of secure tunnels en zijn dit ook niet echt van plan, en we hebben de touwen liggen dus WiFi is ook niet van belang.

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
Anders neem een speedtouch ofzo, volgens mij is vanaf de 510 al adsl2 ondersteund.
Althans had gelezen dat ze dat konden, heb er een in gebruik (gehad) en die heeft nooit raar gedaan (in > 1 jaar gebruik) wel gemod, qua instellingen, maar toch.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-02 22:37
Maar in principe is het niet normaal dat je huidige (door 'n andere vervangen) modem niet werkt. Twee maal dezelfde fout kan in mijn ogen niet. Ik denk dat er iets anders aan de hand is.Zit er ook een switch tussen?

[ Voor 7% gewijzigd door smeerbartje op 26-10-2006 08:37 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels
Onderstaande heb ik ook al onder Internet Providers en Hosting staan, maar krijg daar uitermaaate weinig respons. Als dit niet goed is, svp gewoon kicken en mijn excuus.
- zoals je aangeeft is dit idd een IPH-vraag
- crossposten is waar dan ook op GoT niet de bedoeling. Als je vindt dat een topic verkeerd staat, maak een topicreport aan met het verzoek te moven
- "welke moet ik kopen?" is nooit echt een vraag die op GoT hoort - GoT is er voor de vragen waar je met redelijke eigen inzet niet uit komt. Een vraag als dit is in een willekeurige roundup van ADSL-modems te beantwoorden. Zie bijvoorbeeld www.tomsnetworking.com

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.