PC overnemen via Radmin

Pagina: 1
Acties:

• Jake V
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-01 13:22
Hallo,

Ik probeer vanaf thuis de PC van mijn ouders over te nemen via Radmin 2.1.
Aangezien ik ergens anders zonder probleem in kan loggen dacht ik : geen probleem, maar hij blijft maar connecten en dan komt de popup waarop staat "kan de verbinding met de server niet maken"
Heb de standaard en een alternatieve poort geprobeerd, niks reageert. :?

PC's draaien allebei XP met SP2, ik tiscali, mijn ouders hebben @home, zou er nog een regeltje in de Windows Firewall van mijn ouders gezet moeten worden , en zo ja welke ?
Zo nee ,wat is dan een oplossing ? _/-\o_

Alvast bedankt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Meestal is het zo dat als je die melding krijgt een van de poorten niet openstaat. Je moet zorgen dat zowel de TCP als de UDP poort openstaat om radmin te laten werken.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:22

Reptile209

- gers -

* De firewall bij je ouders moet RA doorlaten inderdaad. Volgens mij kan je 'm zo aanvinken en anders handmatig de juiste poorten toevoegen.
* Als je ouders achter een router zitten, moet die de verbinding ook doorlaten. Maar volgens mij zijn de @Home modems standaard transparant naar binnen toe, dus zonder router zou het geen probleem moeten zijn.
* Heb je het juiste IP gebruikt (dus geen 10.x.x.x of 192.x.x.x of 172.x.x.x want dat zijn interne IP adressen)

Zo scherp als een voetbal!

• Jake V
Reptile209 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:17:
* De firewall bij je ouders moet RA doorlaten inderdaad. Volgens mij kan je 'm zo aanvinken en anders handmatig de juiste poorten toevoegen.
Dat zal ik 1s proberen vanaf zfstand te laten doen..heb zelf niet de XP-firewall..hoop dat het me lukt.
* Als je ouders achter een router zitten, moet die de verbinding ook doorlaten. Maar volgens mij zijn de @Home modems standaard transparant naar binnen toe, dus zonder router zou het geen probleem moeten zijn.
Nee, gewoon achter het standaard modem.
* Heb je het juiste IP gebruikt (dus geen 10.x.x.x of 192.x.x.x of 172.x.x.x want dat zijn interne IP adressen)
Dat wist ik nog net wel.

Ik ga even aan de slag.
Bedankt alvast!

• Jake V
Tis gelukt !!

poorten openzetten en tis gedaan !

bedankt allemaal !!