Thuis heb ik een netwerk met een Debian Linux 3.1/Samba domeincontroller met ondersteuning voor zwervende profielen en een paar Win2000/XP cliënts. Nu heb ik ergens nog een (stok)oude PC met Windows NT4.0 workstation die ik aan het domein wil toevoegen. Zou dit problemen kunnen opleveren met de zwervende profielen? Want ik wil liever geen beschadigde/verwijderde profielen
JA, dit levert vreemde problemen op.
XP en NT hebben hele andere methodes van opslaan van applicatie data in het gebruikers profiel. Zo zal o.a. de start menu iconen van de basis windows applicaties uit een XP profiel niet werken op een NT systeem en anders om.
Ook wordt er anders omgegaan met de map Application Data en My Documents. Met Windows 2000 zal je dit minder hebben, zeker als je dezelfde versie Office gebruikt.
XP en NT hebben hele andere methodes van opslaan van applicatie data in het gebruikers profiel. Zo zal o.a. de start menu iconen van de basis windows applicaties uit een XP profiel niet werken op een NT systeem en anders om.
Ook wordt er anders omgegaan met de map Application Data en My Documents. Met Windows 2000 zal je dit minder hebben, zeker als je dezelfde versie Office gebruikt.
Profielproblemen met XP en 2000 kunnen bijvoorbeeld zijn:
Quicklaunch die opeens rechts zit of dubbel.
XP met 'nieuw' startmenu levert onvoorspelbare dingen op in win2k.
My Video's en dergelijke special folders die niet in win2k bestaan.
NT4 zou ik al helemaal niet meer met roaming profiles willen gebruiken als er nieuwere varianten zijn.
Al was het maar omdat NT4 nog \WINNT\Profiles gebruikt.
oh.. en is die NT4 doos nederlands? Dan kan je helemaal je lol op
Quicklaunch die opeens rechts zit of dubbel.
XP met 'nieuw' startmenu levert onvoorspelbare dingen op in win2k.
My Video's en dergelijke special folders die niet in win2k bestaan.
NT4 zou ik al helemaal niet meer met roaming profiles willen gebruiken als er nieuwere varianten zijn.
Al was het maar omdat NT4 nog \WINNT\Profiles gebruikt.
oh.. en is die NT4 doos nederlands? Dan kan je helemaal je lol op
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Dan ga ik het maar helemaal niet proberen
En de WinNT4.0-bak is Engels, terwijl de rest Nederlands is