iptables: command not found

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 16:44
Ik heb dus ff de 2.4.0 kernel gebakken, maar als ik iptables intik, dan krijg ik de bovenstaande error

ipchains command doet het wel, maar die doet het niet, want er zijn allemaal protocols niet gevonden e.d. :)

Kan iemand me hier uit helpen??

Verwijderd

Iptables zit in de kernel, maar om ze te manipuleren heb je wel de iptables tools nodig.. Weeknie waar die zo staan. Iptables vertrouw ik nog niet zo.

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 22:02 schreef naish het volgende:
Iptables zit in de kernel, maar om ze te manipuleren heb je wel de iptables tools nodig.. Weeknie waar die zo staan. Iptables vertrouw ik nog niet zo.
:?:?:?

Iptables moet gewoon in de kernel meegecompileerd worden. Die tools zitten er dus ook al bij als je hem meecompileert.
Verder kun je dus ook gewoon de oude bekende Ipchains als module van Iptables gebruiken.

Als je hem niet meecompileert kun je hem ook nog altijd als module invoegen.

Waar dat gebrek aan vertrouwen vandaan komt zou ik niet weten. Iptables is namelijk vele malen beter dan Ipchains en ipfw

Verwijderd

Op woensdag 31 januari 2001 23:56 schreef nelske het volgende:

[..]
Iptables moet gewoon in de kernel meegecompileerd worden. Die tools zitten er dus ook al bij als je hem meecompileert.
Verder kun je dus ook gewoon de oude bekende Ipchains als module van Iptables gebruiken.
neehoor, je compilet iptables support in de kernel mee, maar nog niet de iptables binaries zelf...
Als je hem niet meecompileert kun je hem ook nog altijd als module invoegen.
uhh.. dan heb je iptables support in de vorm van een module.. maar dan kun je nog geen rulesets maken :)
Waar dat gebrek aan vertrouwen vandaan komt zou ik niet weten. Iptables is namelijk vele malen beter dan Ipchains en ipfw
da's waar.. iptables werkt hier perfect en 't is snel, safe en simpel ;)

Verwijderd

Ja je hebt helemaal gelijk:)
Hoe ik er bij kom weet ik niet|:(

Ik heb laatst zelf nog Iptables 1.1.2 geloof ik gedownload. Hoezo afwezig zijn:?
Pagina: 1