Amd athlon x2 4200+ dual-core

Pagina: 1
Acties:

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met overclocken. Ik heb mijn 4200+ al standaard overgeclockt naar 2,4ghz (11x218) alleen nu wil ik em ook wel graag naar een 2,6 doen (11x238) alleen dat werkt gewoon niet.
Ik wil wel een mooie overklok niet dat mijn geheugen op 180mhz loopt. Ik heb nu mijn geheugen lopen op 218mhz; 3,4,4,8. Ik heb in mijn bios al geprobeerd met 333mhz en 266mhz en alle bij werkt het niet. Ik krijg elke keer een blauwscherm of hij blijft vast lopen.

Wat ik heb geprobeerd;
Vcore verhogen van CPU en geheugen
Een lagere Multiplier geprobeert
Geheugen mhz lager gezet en ook de timings.

Mijn specs;

A8N-E
XFX 7900 GT 256mb 600/850
Maxtor 160 gb
Amd Athlon 4200+ X2 @ 2,4ghz

(FAQ heb ik al door gelezen maar dat hielp ook niet)

Alvast bedankt voor jullie reply's

• Survivor1979
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 29-10-2025
Heb je ook al geprobeerd de HTT multiplier te verlagen?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:49

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

En wat voor geheugen heb je (specs!) ?

Rail Away!

Verwijderd

Hangt er vanaf hoe veel je geheugen EN processor aankunnen.... waarschijnlijk staat je HTT of ook wel FSB van je geheugen nu te hoog.
Je proc snelheid is HTT * multiplier = procspeed. Maar een hogere HTT betekend ook dat je geheugen het moet aankunnen.

dus probeer: multiplier omhoog / htt omlaag om te zien of het je geheugen is, of
multiplier omlaag / htt omhoog als je geheugen het aankan

Om dingen met meer zekerheid te zeggen, geef allereerst eens wat specifiekere informatie van je systeem. Zelfs de stepping van je processor kan uitmaken met overclocken!!!

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2006 13:02 ]

• ZalmanLuci
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-02-2025
Verwijderd schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 12:59:
Hangt er vanaf hoe veel je geheugen EN processor aankunnen.... waarschijnlijk staat je HTT of ook wel FSB van je geheugen nu te hoog.
Je proc snelheid is HTT * multiplier = procspeed. Maar een hogere HTT betekend ook dat je geheugen het moet aankunnen.

dus probeer: multiplier omhoog / htt omlaag om te zien of het je geheugen is, of
multiplier omlaag / htt omhoog als je geheugen het aankan

Om dingen met meer zekerheid te zeggen, geef allereerst eens wat specifiekere informatie van je systeem. Zelfs de stepping van je processor kan uitmaken met overclocken!!!
Ik heb 4 reepjes van 512 mb (PC3200 400mhz) (kheb ook al met 2 reepjes geprobeert werkt ook niet)
Ik heb een mulitplierer van 10 geprobeerd. En 11 maar dat werd ook niks beter.
Ik heb em nu op 10*240=2400 mhz en mijn geheugen loopt percies op 200mhz

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik vemoed dat hij de HTT multiplier op 5x heeft staan, probeer het eens met de multiplier op 4. Je moet altijd onder de 1000mHz blijven, anders gaat je systeem over de zeik.

2 vraagjes nog:
Wat voor cpu koeling?
Wat voor voeding (ook merk noemen graag)?

Instagram / YouTube

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 08:55
ppff ik had eerst ook zo'n gezeur met m'n CPU overclocken.. heb er toen maar gewoon 2 reepjes 1Gb PC4000 ingehangen, loopt nu mooi op 3-3-3-8 @ 1T en 230 mHz, als ik het volle uit die ram reepjes wil halen moet ik er dus 250 mHz overheen gooien, maar dan wordt m'n proc instabiel.

Just an idea als het écht écht écht niet meer wil lukken en je het geld ervoor neer wil tellen (ik had toen der tijd toch nieuwe rammetjes nodig dus het was niet zo'n gigantishc probleem).

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
probeer eens 10*250 ipv 11*230 :?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Pagina: 1