Nieuwe laptop, oude pc verkopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
Ik heb momenteel een nieuwe laptop, maar ook een gewone pc. Nu zit ik eraan te denken om mijn pc te verkopen en alleen de laptop te houden. Voor de pc kan ik nog 250/300 euro max krijgen. Hiervoor zou ik weer 512 of 1 gig erbij kunnen kopen voor mijn laptop.

Laptop
ASUS Pro60Rp-AP039H
Intel Celeron M 420 (1,66 GHz)
Cache (L2) 1 MB
Front Side Bus 533 MHz
Chipset ATI Radeon Xpress 200M
Geheugen 512 MB
Geheugentype DDR2 533 MHz (PC4200)
Schermgrootte 15,4 inch breedbeeld
Schermtype WXGA TFT
Schermresolutie 1280x800
Harde schijf 60 GB
Rotatiesnelheid 4200 rpm
Interface (harde schijf) Ultra-ATA
Grafische kaart ATI Radeon Xpress 200M
Shared memory ja

Pc
AMD Athlon 2600XP+
512 MB DDR Ram
Radeon 9600
A7n8x-x
80 gig, 7200 rpm 8 mb cache HD

Mijn vraag is nu of jullie dit ook zouden doen of niet? Oftewel, dit systeem erbij houden of verkopen? Hoe hebben jullie dat gedaan bij de aankoop van een laptop? Ik game af en toe, zoals Swat 4 vind ik erg vet, maar in principe draait dit ook wel op mijn laptop. Met het oog op de toekomst weet ik niet wat ik het beste kan doen, wellicht kan ik beter mijn pc er nog naast houden.

Mijn pc is nu 3 jaar oud. Vorige week is het geheugen overleden en de brander was al een poos geleden overleden. Het voelt voor mij nu meer investeren in iets wat het nooit meer waard wordt.

Bij test in Aquamark haalde de laptop 11.300punten (ongeveer) en mijn (uit mijn hoofd) 21.000. Maar opvallend vond ik vooral dat mijn laptop cpu 7000 punten haalde tegenover 6.000 van mijn desktop cpu :o

• HTT-Thalan
  • Laatst online: 14:43

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Als je voor je PC écht nog 250 euro krijgt... dan moet je dat voor je laptop minimaal ook wel kunnen krijgen. Misschien wel 350. Samen maakt dat 600 euro. Leg 100 euro bij, en je hebt al een leuke nieuwe laptop met betere specs dan die je nu hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-10-2006 21:31 ]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:10

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ik heb mijn pc gehouden om de reden wanneer ik zonder notebook je dan de pc kan gebruiken.

Maar of je voor de pc 250/300 euro kunt krijgen? Misschien op Marktplaats, maar niet op T.net V&A ;)

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:31:
Als je voor je PC écht nog 250 euro krijgt... dan moet je dat voor je laptop minimaal ook wel kunnen krijgen. Misschien wel 350. Samen maakt dat 600 euro. Leg 100 euro bij, en je hebt al een leuke nieuwe laptop met betere specs dan die je nu hebt.
Haha ik heb net een nieuwe laptop. Mijne was trouwens 650 dus kom nu asjeblieft niet aan met een veel betere laptop voor hetzelfde geld :P O-) (dan krijg ik weer spijt). Dacht dat ik wel een goede deal had namelijk

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Waypoint schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:33:
[...]

Haha ik heb net een nieuwe laptop. Mijne was trouwens 650 dus kom nu asjeblieft niet aan met een veel betere laptop voor hetzelfde geld :P O-) (dan krijg ik weer spijt). Dacht dat ik wel een goede deal had namelijk
pricewatch: Acer Aspire 5101AWLMi (Turion 2.0GHz; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP MCE)

Jouw Celeron tegen deze Turion 2ghz
Jouw 512mb tegen deze 1024
Jouw 60gb tegen deze 120gb

offtopic:
ik kon het niet laten, je daagde me uit :P

Voor slechts 40 euro meer :P

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-10-2006 22:02 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk zou ik die pc neit weg doen, maar dat is omdat ik het altjid makkelijk vind een pctje erbij te hebben om op te werken.
Dat hangt waarschijnlijk ook wel af van de manier waarop ik mijn pcs gebruik dat zou ik echt niet kunnen doen met enkel een notebookje :P

[ Voor 34% gewijzigd door TERW_DAN op 25-10-2006 22:10 ]

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
de grootste ergernis die je gaat ondervinden met je laptop is je hardeschijf. 4200rpm is echt traaaaaaaaag. Als het kan, zou ik eerder voor een upgrade naar een 5400 rpm schijf of een 7200 rpm schijf gaan dan voor extra geheugen.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:10

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

\

Don't break me the back open over 4200RPM.. Heb er hier ook ervaringen meer ;)

Persoonlijk zou ik voor een 5400RPM HDD gaan. Dan houd je accu het langer uit dan wanneer je er een 7200RPM HDD in de notebook hebt zitten :)

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
HTT-Thalan schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:01:
[...]

pricewatch: Acer Aspire 5101AWLMi (Turion 2.0GHz; 1GB; 120GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP MCE)

offtopic:

Tja dan heb je wel een Acer. Ik vond de garantie die ik nu heb (2 jaar) ook wel wat waard, plus dat ik hem bij een 'gewone' winkel heb gekocht (de Mycom). Keuzes hè. Maar goed, over de hardeschijf; mij is verteld dat dit voor gamen weinig uitmaakt, alleen het laden van filmpjes duurt wat langer. Slechte voorlichting dus?

Verwijderd

Je moet gewoon voor je zelf op een rijtje zetten wat je wil.
Als je die pc niet meer gebruikt zou ik hem zowieso verkopen nu hij nog geld opleverd als je hem wel gebruikt zou ik hem houden tenzei je hem te traag vind. En als je je laptop eigenlijk te traag vind zou ik die ook verkopen en een nieuwe aanschaffen.

Als je aan mij vraagt wat ik zou doen dan zou ik al die ouwe zooi de deur uit doen een een fatsoenlijke laptop aanschaffen. Maar wat maakt het uit wat ik zou doen. Het gaat erom wat jij wil.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 23:08 ]

Verwijderd

HTT-Thalan schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:01:
offtopic:

Maar dan heb je wel een acer met maar maximaal 2.5 uur accu tijd wanner scherm low zet, wifi uit en veder echt helemeel niks doe.
Bij mijn laptop kan ik gerust op de accu 2,5 uur game met 1280 * 800 + HDR
BTW zowie zo zal ik ieder aanraden om in iedergeval een laptop te neme met een echte video kaart in de plaats van zo onboard geval.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Voor gamen zelf zal het niet veel uitmaken nee, maar voor gewoon in windows werken wel. BV een dvdtje branden en tegelijk iets simpels als internetten zal al slecht gaan omdat de HD het gewoon niet bij kan houden. Of een film uitpakken en dan ook maar iets anders willen doen, het reageert dan gewoon traag of niet soms?

Als je een 5400 of zelfs 7200rpm schijf neemt heb je daar veel minder last van. Ik heb nu zelf een 5400 rpm schijf in m'n laptop maar vind het toch nog wat traagjes aanvoelen. In m'n desktop had ik 2 stuks 7200 rpm SATA in raid0 en die prestaties mis ik toch wel een beetje nu.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 14:48
Ik zou hem houden.
Je laptop stelt niet veel voor (niet lullig bedoeld dan) maar is qua hardware niet echt geweldig.
Ik had dit probleem ook, mijn desktop leverde +- 300 euro op, dat geld kon ik dan bijleggen voor een laptop. Ik wou max 1000 uitgeven, toen heb ik maar even doorgewerkt waardoor ik een laptop van 1100 kon kopen. Nu heb ik dus een asus laptop en mijn huispc. En geloof me, ik vind de gewone pc toch beter (zit er nu ook op :P)
Ik zou hem dus houden, altijd handig...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:43
ID-College schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:11:
Ik zou hem houden.
Je laptop stelt niet veel voor (niet lullig bedoeld dan) maar is qua hardware niet echt geweldig.
Ik had dit probleem ook, mijn desktop leverde +- 300 euro op, dat geld kon ik dan bijleggen voor een laptop. Ik wou max 1000 uitgeven, toen heb ik maar even doorgewerkt waardoor ik een laptop van 1100 kon kopen. Nu heb ik dus een asus laptop en mijn huispc. En geloof me, ik vind de gewone pc toch beter (zit er nu ook op :P)
Ik zou hem dus houden, altijd handig...
Lol met die specs in je sig kan ik me dat inbeelden ;). Heb dezelfde laptop en ben er zeer tevreden over, die van mij rent rondjes om beide andere computers hier..

Maar zoals gezegd zou ik die pc houden. Vind het eigenlijk wel zonde dat je niet eerst je pc hebt verkocht en toen pas bent gaan zoeken voor een laptop.. 650+250= 900 euro, daar kon je toch een leuke core duo met low-end gfx en 1 GB voor krijgen. Die laptop is leuk om op te internetten en wat word maar meer ook niet. Het is budget en dat blijft het. Dat je er uberhaupt wat fatsoenlijk op kan gamen verbaasd me eigenlijk al.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:08:
[...]

Maar dan heb je wel een acer met maar maximaal 2.5 uur accu tijd wanner scherm low zet, wifi uit en veder echt helemeel niks doe.
Bij mijn laptop kan ik gerust op de accu 2,5 uur game met 1280 * 800 + HDR
BTW zowie zo zal ik ieder aanraden om in iedergeval een laptop te neme met een echte video kaart in de plaats van zo onboard geval.
:/ !

Wat heeft jouw laptop in deze vergelijking te maken met de laptop van de TS? Vind jij dat het redelijk is om voor 650 euro een laptop te verwachten waar je 2.5 uur in HD-kwaliteit op kan gamen?

• Waypoint
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Topicstarter
bedankt voor alle reacties! Moet zeggen dat ik het sowieso wel zwaar relax vindt werken zo'n laptop, stuk stiller, mobieler etc.

Bovendien is mijn eigen pc voor de zoveelste keer al stuk, je zou er haast moedeloos van worden.

Anyway, ik ga eerst ff afwachten wat eruit komt :) . De celeron mobile is wel trager in te stellen, momenteel draai ik op 800mhz (de helfst van normaal) en dat loopt super vlot voor office en internetten hoor. Met mijn 4400 MH (of hoe je dat ook zegt ;) ) accu houdt die dat wel even vol :)

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Waypoint schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 23:34:
bedankt voor alle reacties! Moet zeggen dat ik het sowieso wel zwaar relax vindt werken zo'n laptop, stuk stiller, mobieler etc.

Bovendien is mijn eigen pc voor de zoveelste keer al stuk, je zou er haast moedeloos van worden.

Anyway, ik ga eerst ff afwachten wat eruit komt :) . De celeron mobile is wel trager in te stellen, momenteel draai ik op 800mhz (de helfst van normaal) en dat loopt super vlot voor office en internetten hoor. Met mijn 4400 MH (of hoe je dat ook zegt ;) ) accu houdt die dat wel even vol :)
Ik heb een tijdlang een Acer gehad en zolang je er geen gekke dingen mee doen (de behuizing ís gewoon iets minder) zijn het erg fijne laptops. Veel opties, goede schermen, en een leuke accuduur. Dell maakt ook leuke producten maar is nogal een ver-van-je-bed show in mijn ogen. Als ik nu nog een nieuwe zou kopen, zou dat waarschijnlijk toch een Thinkpad, HP of Voodoo worden (Dat nu onderdeel is van HP). Gewoon vanwege het 'peace of mind' gevoel.

Veel plezier ermee ;)
Pagina: 1