Toon posts:

Snelle hardeschijf met usb 2.0

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De kwestie is het volgende. B)

Ik heb een heb een laptop, Compaq r4000, en hier gebruik ik cubase vaak op.
Als ik meer dan 15/20 sporen ga draaien dan hapert de hardeschijf soms omdat hij het kwa snelheid niet trekt.

Nu ben ik op het idee gekomen om een snellere hardeschijf via usb2.0 aan mn laptop te hangen.
Mijn huidige hardeschijf draait 5400 rpm. Een externe hardeschijf van 7200 rpm zou dus de oplossing kunnen zijn.

Nou is mijn vraag of usb 2.0 in praktijk snel genoeg is om samen met een goeie externe hdd van 7200 rpm de snelheid te overtreffen van mijn huidige hdd.

Alvast bedankt voor de reacties :)

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 13:45

Ravefiend

Carpe diem!

Wat ik je alvast kan meegeven dat is dat je via USB beperkt bent tot een maximale doorvoersnelheid van om en bij de 30 MB/s. In de situatie die je hierboven schets is dit misschien niet onmiddelijk een probleem maar situeert de bottleneck in het aantal IO/s dat je hard disk kan uitvoeren. Lijkt me best dat je eerst eens kijkt naar hoeveel data je dan daadwerkelijk aan het lezen bent per seconde en als dat beneden 25MB/s ligt dan is mijn antwoord ja, met een snellere 7200rpm schijf ga je meer performance halen ...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Het is toch echt de bedoeling dat je zelf op zoek gaat en dingen gaat proberen voor je een topic opent. Zoek minimaal op wat de maximale throughput van USB 2.0 is en vervolgens wat een beetje redelijke 3.5" HDD doet. Vergelijk dat met wat je interne HDD nu trekt en je weet of je er wat aan hebt. Al bovenstaande info staat trouwens in meerdere reviews van dit soort drive...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.