Toon posts:

Buitenlandse laptop kopen.

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik was dus van plan om een Thinkpad aan te gaan schaffen. Nu had ik opgemerkt dat deze in Amerika de helft kosten ivm Nederland. Het lijkt mij dus zeker de moeite waard om hem over te laten komen uit Amerika. De shipping kosten zouden uit komen op 95 dollar.

http://www.euclidcomputer...novo+20076PU+yes+no+New+0

Maar nu had iemand het op het forum over invoerrechten ik vroeg me af hoe dat dan in zijn werk ging want op de website vind ik er niks over terug. Als je begint met het bestellen van het product dan krijg je een mooi kosten plaatje:

Subtotal: $1,928.00
Shipping (FedEx International): $95.49
Sales Tax: $0.00
Total: $2,023.49

Is de Sales Tax de invoerkosten of hoe zit dat?

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
mochten ze hem bij de douane tegenhouden dan komt er gewoon de standaar 19% bovenop. dat is eigenlijk het enigste. en officieel moet je het uit je eigen betalen al die 19%

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Sales tax is de belasting in de US. Die is in bijna alle staten 0%

Maar dat invoeren gaat nog niet zo makkelijk. Als je pakje hier bij de douane komt wil de belastingdienst douanerechten. Die zijn minnimaal 19% (BTW) + voor een aantal goederen nog wat extra.

Verder is er, zelfs op GoT, genoeg te vinden over dit onderwerp.

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 25-10-2006 21:23 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Hoe word dat voor mij in rekening gebracht?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hangt van de pakketdienst af.
Bij UPS krijg je bijvoorbeeld na een paar weken een rekening thuis met die 19% + administratiekosten.

Edit:
Ohja en mensen, invoerrechten heten sinds jaren geen invoerrechten meer maar douanerechten B)

[ Voor 29% gewijzigd door fsfikke op 25-10-2006 21:33 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• xtrme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:52
die betaal je aan de dhl of tnt aan de deur

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

en met die 19% ben je er nog niet. Dat is alleen de btw. Daar komt nog 2% invoerrechten overheen en een paar extra kosten. Ik importeer regelmatig uit de u$ simpele stelregel. Reken de dollars om naar euro's, zet daar 25% bovenop en je hebt de uiteindelijk prijs (inc kosten en shipment)

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

fsfikke schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:22:
Sales tax is de belasting in de US. Die is in bijna alle staten 0%

Maar dat invoeren gaat nog niet zo makkelijk. Als je pakje hier bij de douane komt wil de belastingdienst douanerechten. Die zijn minnimaal 19% (BTW) + voor een aantal goederen nog wat extra.

Verder is er, zelfs op GoT, genoeg te vinden over dit onderwerp.
De sales tax varieert in de VS per staat en voorzover ik heb meegemaakt tussen de 3 en 11 procent... Alleen als je een zaak direct uitvoert buiten de staat dan hoef je de salestax niet te betalen...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Nu weet ik wat voor een bedrag ik kan verwachten.

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

In Stuffis Generalis is hier meer over te vinden. Ook met trefwoorden 'new york' en 'ibook' 'laptop' 'invoerrechten' 'douane'. :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

webfreakz.nl schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:31:
In Stuffis Generalis is hier meer over te vinden. Ook met trefwoorden 'new york' en 'ibook' 'laptop' 'invoerrechten' 'douane'. :)
Genoeg over te vinden, dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.