USB kabel met hoekstekker

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-02 11:52
Ik zoek een usb-kabel met hoekstekker, zodat er achter mijn keyboardje niet zoveel loze ruimte nodig is. Eigenlijk zocht ik een kabel zoals hieronder:
Afbeeldingslocatie: http://www.usbfirewire.com/Parts/rr-abr03-24.jpg

Deze is van Newnex.com, en zowel in linkse als rechtse uitvoering verkrijgbaar bij diverse amerikaanse firma's maar dichterbij niet te vinden. Weet iemand of dit in Nederland of Duitsland verkrijgbaar is? Wat ik wel vond was een draaibaar koppelstukje van Conrad. Lijkt me wat kwetsbaarder, en zou dit wel een betrouwbare verbinding opleveren? Maar wel handig want voor meerdere richtingen geschikt.
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/xl/9000_9999/9800/9820/9824/982486_LB_00_FB.EPS.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door torp op 25-10-2006 21:33 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 18:58
intronics SB 2408

Nu alleen nog een computerwinkel vinden die inkoopt bij intronics. Je kan ze bellen en vragen of ze een winkel bij jou in de buurt weten die klant bij hun is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ik heb die dingen al eens bij reichelt.de gezien, ik weet niet of ze die nu nog in hun assortiment hebben, maar ze hebben over het algemeen meer van dat soort spul.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

Klippy

Still Game

Sweex heeft van die oprolbare USB kabels, die hebben een heel dun snoertje dat makkelijk te buigen is en een kleine connector. Scheelt misschien een halve CM wel, maar neemt nog altijd een hoop minder ruimte in dan een gewone kabel.

Die hoek-kabels heb ik hier ook nog nooit gezien helaas.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• torp
Dank voor de vlotte en terzake adviezen!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Klippy schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 21:48:
Sweex heeft van die oprolbare USB kabels, die hebben een heel dun snoertje dat makkelijk te buigen is en een kleine connector. Scheelt misschien een halve CM wel, maar neemt nog altijd een hoop minder ruimte in dan een gewone kabel.

Die hoek-kabels heb ik hier ook nog nooit gezien helaas.
Dat soort dingen vind ik nooit zo heel geweldig, die dunne dingen zijn nogal fragiel en je kunt nogal vlot kabelbreuk krijgen.

• torp
En dat draaibare plugje van Conrad dan? Loopt er door die scharniertjes een dun kabeltje?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:55

Klippy

Still Game

Terw_Dan schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:11:
[...]

Dat soort dingen vind ik nooit zo heel geweldig, die dunne dingen zijn nogal fragiel en je kunt nogal vlot kabelbreuk krijgen.
Dat is waar ja, heb er ook geen ervaring mee verder, maar stevig ziet het niet echt uit.
Als je het echter niet te veel belast, dus gewoon insteekt en laat zitten zal het met slijtage wel meevallen.
torp schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 22:15:
En dat draaibare plugje van Conrad dan? Loopt er door die scharniertjes een dun kabeltje?
Geen idee, denk het wel eigenlijk, denk niet dat de verbinding door het metaal loopt.
Maar die ziet er redelijk stevig uit hoor (beter dan zo'n Sweex oprolgeval), zou ik me niet te veel zorgen over maken. Verschil zal je toch niet horen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• torp
Zo'n kabel is in elk geval te koop bij blackbox.nl, alleen in rechtse uitvoering en geen levering aan particulieren.
Afbeeldingslocatie: http://www.blackbox.nl/media/products/images/detail/USBR08_detail_v10_m56577569830540785.gif

[ Voor 19% gewijzigd door torp op 26-10-2006 13:02 ]

Pagina: 1