Hallo,
Na enige tijd te hebben gewacht met het kopen van eennieuw systeem, en het er toen toch niet van is gekomen door verschillende redenen, wil ik nu toch echt een fijne game-pc. Ook wil ik mijn pc graag samenstellen bij salland automatisering omdat ze scherpe prijzen hanteren en ook voldoende voorraad hebben.
Mijn budget is 1200 euro incl. randapparatuur. Dit is echter het maximum!
Ik wil mijn pc gaan gebruiken voor:
- Games
- Schoolwerk
- Muziek
- Films
- Enz.
Nu is dit mijn voorlopige samenstelling van het systeem:
Kast: Aspire Behuizing X-Qpack Zwart, Zilver, 420 Watt, 1 X 120 Mm

Ik kies graag voor een compact systeem, en dit is een aantrekkelijke kast die aan mijn eisen voldoet. Ook zit er een 420 watt voeding meegeleverd. Volgens reviews trekt deze 2 hdd's, een 7900GTX, een 3800+ en ccfl's e.d. Moet genoeg zijn aangezien mijn systeem hetzelfde of zelfs waarschijnlijk minder gaat trekken.
Dvd: NEC ND-4570 Bulk, Zwart

Een simpel brandertje zonder dingen die ik toch niet gebruik.
Geheugen: DDR2 Single Channel 512 MB, PC5300, 667 MHz, 5 x 2

2 reepjes van 512 mb, op pc5300. Genoeg voor mij, aangezien dit een budget game pc is, en ik mischien een klein beetje ga overklokken. Dit moet genoeg zijn toch?
Hdd: Seagate Barracuda 7200.10 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

koelpasta: Arctic Silver 5

Om de koelprestatie te verbeteren van mijn resorator
Moederbord: Asrock Moederbord ConRoe945G-DVI

Als het goed is ondersteunt dit moederbord de Core 2 Duo. Ook is het een standaard bordje om mischien enkele procenten winst te maken, geen 5 Ghz o.i.d.
Waarschijnlijk 1 op 1 met het geheugen.
Cpu: Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz, 1066 MHz, Boxed

Behoeft denk ik geen uitleg
Lekker snel processortje. De E6600 past niet in mijn budget. Ook vond ik het niet nodig om de E6400 te kiezen.
Videokaart: MSI VGA GeForce NX7900GTO 512 MB

Behoeft ook geen verdere uitleg denk ik. Gewoon té snel voor zijn prijs
Monitor: Mirai TFT DML-522W100 22 Inch, 5 Ms, 2 Speakers, Grijs

Vandaag in het apple centre geweest, en die grote schermen
Deze heeft dvi, een snelle reactietijd en bied veel voor zijn prijs.
Muis: Logitech Mouse Optical Wheel S96 PS/2, Zwart

Standaard muisje, ik heb imo ook geen G5 of razor nodig.
Toetstenbord: Logitech Keyboard Internet Pro USB, Zwart, Qwerty

Ook standaard, doet het goed lijkt mij toch?
Koeling: Zalman Reserator 1 Intel: 478, 775, AMD: 754, 939, 940, Ja, Nee + socket 775 clips

Reeds in bezit voor de stilte
En de ccfl's
Dit alles komt op een totaal van +- 1205 euro.
Nu komen de vragen:
1) Mijn grootste punt is de levertijden. Ik vraag me af of ik de 7900GTO van tevoren moet bestellen, i.v.m. de levertijden van de monitor. Of is het verstandig het systeem eerst te bestellen en de monitor later. Dit lijkt mij eigenlijk niet slim i.v.m. de komende prijsdalingen. Zullen deze spectaculair zijn, anders kan ik het systeem eerst halen en de monitor erna?
2) Is alles compatible met elkaar?
3) Zien jullie nog andere dingen die niet kloppen? Vertel het me!
4) Ik heb eigenlijk geen zin om weer te wachten op bijv. DX10, maar ik weet niet of het echt noodzakelijk is aangezien ze meer stroom verbruiken en de eerste kaarten veel te duur zijn. Maar is het nu nog slim op een DX9 systeem te bestellen.
5) Ook nu de 8800GTX de 8e beschikbaar zal zijn, en de MSI 7900GTO er waarschijnlijk nog is, zal de prijs niet nog meer dalen. En dus ook van de huidige DX9 high-end kaarten?
Ik hoop dat jullie nog wat aan te merken hebben of andwoorden hebben op mijn vragen
Na enige tijd te hebben gewacht met het kopen van eennieuw systeem, en het er toen toch niet van is gekomen door verschillende redenen, wil ik nu toch echt een fijne game-pc. Ook wil ik mijn pc graag samenstellen bij salland automatisering omdat ze scherpe prijzen hanteren en ook voldoende voorraad hebben.
Mijn budget is 1200 euro incl. randapparatuur. Dit is echter het maximum!
Ik wil mijn pc gaan gebruiken voor:
- Games
- Schoolwerk
- Muziek
- Films
- Enz.
Nu is dit mijn voorlopige samenstelling van het systeem:
Kast: Aspire Behuizing X-Qpack Zwart, Zilver, 420 Watt, 1 X 120 Mm

Ik kies graag voor een compact systeem, en dit is een aantrekkelijke kast die aan mijn eisen voldoet. Ook zit er een 420 watt voeding meegeleverd. Volgens reviews trekt deze 2 hdd's, een 7900GTX, een 3800+ en ccfl's e.d. Moet genoeg zijn aangezien mijn systeem hetzelfde of zelfs waarschijnlijk minder gaat trekken.
Dvd: NEC ND-4570 Bulk, Zwart

Een simpel brandertje zonder dingen die ik toch niet gebruik.
Geheugen: DDR2 Single Channel 512 MB, PC5300, 667 MHz, 5 x 2

2 reepjes van 512 mb, op pc5300. Genoeg voor mij, aangezien dit een budget game pc is, en ik mischien een klein beetje ga overklokken. Dit moet genoeg zijn toch?
Hdd: Seagate Barracuda 7200.10 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300

koelpasta: Arctic Silver 5

Om de koelprestatie te verbeteren van mijn resorator
Moederbord: Asrock Moederbord ConRoe945G-DVI

Als het goed is ondersteunt dit moederbord de Core 2 Duo. Ook is het een standaard bordje om mischien enkele procenten winst te maken, geen 5 Ghz o.i.d.
Cpu: Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz, 1066 MHz, Boxed
Behoeft denk ik geen uitleg
Videokaart: MSI VGA GeForce NX7900GTO 512 MB

Behoeft ook geen verdere uitleg denk ik. Gewoon té snel voor zijn prijs
Monitor: Mirai TFT DML-522W100 22 Inch, 5 Ms, 2 Speakers, Grijs

Vandaag in het apple centre geweest, en die grote schermen
Muis: Logitech Mouse Optical Wheel S96 PS/2, Zwart

Standaard muisje, ik heb imo ook geen G5 of razor nodig.
Toetstenbord: Logitech Keyboard Internet Pro USB, Zwart, Qwerty
Ook standaard, doet het goed lijkt mij toch?
Koeling: Zalman Reserator 1 Intel: 478, 775, AMD: 754, 939, 940, Ja, Nee + socket 775 clips
Reeds in bezit voor de stilte
En de ccfl's
Dit alles komt op een totaal van +- 1205 euro.
Nu komen de vragen:
1) Mijn grootste punt is de levertijden. Ik vraag me af of ik de 7900GTO van tevoren moet bestellen, i.v.m. de levertijden van de monitor. Of is het verstandig het systeem eerst te bestellen en de monitor later. Dit lijkt mij eigenlijk niet slim i.v.m. de komende prijsdalingen. Zullen deze spectaculair zijn, anders kan ik het systeem eerst halen en de monitor erna?
2) Is alles compatible met elkaar?
3) Zien jullie nog andere dingen die niet kloppen? Vertel het me!
4) Ik heb eigenlijk geen zin om weer te wachten op bijv. DX10, maar ik weet niet of het echt noodzakelijk is aangezien ze meer stroom verbruiken en de eerste kaarten veel te duur zijn. Maar is het nu nog slim op een DX9 systeem te bestellen.
5) Ook nu de 8800GTX de 8e beschikbaar zal zijn, en de MSI 7900GTO er waarschijnlijk nog is, zal de prijs niet nog meer dalen. En dus ook van de huidige DX9 high-end kaarten?
Ik hoop dat jullie nog wat aan te merken hebben of andwoorden hebben op mijn vragen
[ Voor 6% gewijzigd door moviehouse op 25-10-2006 21:02 ]