[Nieuwe pc] C2D SFF game-pc

Pagina: 1
Acties:

• moviehouse
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-08-2018
Hallo,

Na enige tijd te hebben gewacht met het kopen van eennieuw systeem, en het er toen toch niet van is gekomen door verschillende redenen, wil ik nu toch echt een fijne game-pc. Ook wil ik mijn pc graag samenstellen bij salland automatisering omdat ze scherpe prijzen hanteren en ook voldoende voorraad hebben.

Mijn budget is 1200 euro incl. randapparatuur. Dit is echter het maximum!

Ik wil mijn pc gaan gebruiken voor:

- Games
- Schoolwerk
- Muziek
- Films
- Enz.

Nu is dit mijn voorlopige samenstelling van het systeem:

Kast: Aspire Behuizing X-Qpack Zwart, Zilver, 420 Watt, 1 X 120 Mm
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/18826_100_100.jpg

Ik kies graag voor een compact systeem, en dit is een aantrekkelijke kast die aan mijn eisen voldoet. Ook zit er een 420 watt voeding meegeleverd. Volgens reviews trekt deze 2 hdd's, een 7900GTX, een 3800+ en ccfl's e.d. Moet genoeg zijn aangezien mijn systeem hetzelfde of zelfs waarschijnlijk minder gaat trekken.

Dvd: NEC ND-4570 Bulk, Zwart
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/23742_100_100.jpg

Een simpel brandertje zonder dingen die ik toch niet gebruik.

Geheugen: DDR2 Single Channel 512 MB, PC5300, 667 MHz, 5 x 2
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/25434_100_100.jpg

2 reepjes van 512 mb, op pc5300. Genoeg voor mij, aangezien dit een budget game pc is, en ik mischien een klein beetje ga overklokken. Dit moet genoeg zijn toch?

Hdd: Seagate Barracuda 7200.10 250 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/26081_100_100.jpg

koelpasta: Arctic Silver 5
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/1476_100_100.gif

Om de koelprestatie te verbeteren van mijn resorator :)

Moederbord: Asrock Moederbord ConRoe945G-DVI
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/27485_100_100.jpg

Als het goed is ondersteunt dit moederbord de Core 2 Duo. Ook is het een standaard bordje om mischien enkele procenten winst te maken, geen 5 Ghz o.i.d. 8)7 Waarschijnlijk 1 op 1 met het geheugen.

Cpu: Intel Core 2 Duo E6300 1.86 GHz, 1066 MHz, Boxed
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/26077_100_100.JPG

Behoeft denk ik geen uitleg ;) Lekker snel processortje. De E6600 past niet in mijn budget. Ook vond ik het niet nodig om de E6400 te kiezen.

Videokaart: MSI VGA GeForce NX7900GTO 512 MB
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/28598_100_100.jpg

Behoeft ook geen verdere uitleg denk ik. Gewoon té snel voor zijn prijs 8)

Monitor: Mirai TFT DML-522W100 22 Inch, 5 Ms, 2 Speakers, Grijs
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/27716_100_100.jpg

Vandaag in het apple centre geweest, en die grote schermen _/-\o_ Deze heeft dvi, een snelle reactietijd en bied veel voor zijn prijs.

Muis: Logitech Mouse Optical Wheel S96 PS/2, Zwart
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/18890_100_100.jpg

Standaard muisje, ik heb imo ook geen G5 of razor nodig.

Toetstenbord: Logitech Keyboard Internet Pro USB, Zwart, Qwerty
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/23294_100_100.JPG

Ook standaard, doet het goed lijkt mij toch? :P

Koeling: Zalman Reserator 1 Intel: 478, 775, AMD: 754, 939, 940, Ja, Nee + socket 775 clips
Afbeeldingslocatie: http://www.sallandautomatisering.nl/files/13922_100_100.JPG

Reeds in bezit voor de stilte :z

En de ccfl's 8)

Dit alles komt op een totaal van +- 1205 euro.

Nu komen de vragen:

1) Mijn grootste punt is de levertijden. Ik vraag me af of ik de 7900GTO van tevoren moet bestellen, i.v.m. de levertijden van de monitor. Of is het verstandig het systeem eerst te bestellen en de monitor later. Dit lijkt mij eigenlijk niet slim i.v.m. de komende prijsdalingen. Zullen deze spectaculair zijn, anders kan ik het systeem eerst halen en de monitor erna?

2) Is alles compatible met elkaar?

3) Zien jullie nog andere dingen die niet kloppen? Vertel het me!

4) Ik heb eigenlijk geen zin om weer te wachten op bijv. DX10, maar ik weet niet of het echt noodzakelijk is aangezien ze meer stroom verbruiken en de eerste kaarten veel te duur zijn. Maar is het nu nog slim op een DX9 systeem te bestellen.

5) Ook nu de 8800GTX de 8e beschikbaar zal zijn, en de MSI 7900GTO er waarschijnlijk nog is, zal de prijs niet nog meer dalen. En dus ook van de huidige DX9 high-end kaarten?

Ik hoop dat jullie nog wat aan te merken hebben of andwoorden hebben op mijn vragen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ocia.net/reviews/qpack/pic42.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door moviehouse op 25-10-2006 21:02 ]

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:18
Ziet er goed uit :) . Persoonlijk zou ik wat meer geld uitgeven aan een moederbord. Bijvoorbeeld de MSI p965 Neo-F. Dan heb je wat meer zekerheid, je hoort vaak genoeg mensen met brakke Asrock-ervaringen. Ik weet de totaalprijs niet, maar misschien zou je dan nog gaan voor de e6400, die is toch net weer wat sneller.

EDIT: heb je geen micro atx moederbord nodig voor die kast?

[ Voor 30% gewijzigd door hello_moto op 25-10-2006 23:29 ]

• moviehouse
Bedankt voor je reply :)
hello_moto schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:16:
Ziet er goed uit :) . Persoonlijk zou ik wat meer geld uitgeven aan een moederbord. Bijvoorbeeld de MSI p965 Neo-F. Dan heb je wat meer zekerheid, je hoort vaak genoeg mensen met brakke Asrock-ervaringen. Ik weet de totaalprijs niet, maar misschien zou je dan nog gaan voor de e6400, die is toch net weer wat sneller.

EDIT: heb je geen micro atx moederbord nodig voor die kast?
moviehouse schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:35:

Dit alles komt op een totaal van +- 1205 euro.
;)

Het moederbord is een m-atx bord, en het hoort het gewoon te doen, alleen zijn de features wat minder.

En een E6400 + bijv. een p5b-vm past gewoon niet in het budget

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik zou voor 2x1GB MEM gaan met het oog op de toekomst

Standaard muisje en toetsenbord gaan je erg tegenvallen. Deze zijn erg gammel en voelen goedkoop aan. Zeker voor gamen is een duurdere muis een slimme investering en het niet-het-allergoedkoopste tobootje ook slim. Probeer ze anders iig IRL uit, voordat je ze aanschaft!!

En dan nog; waarom arctic silver als je de boxed cooler gebruikt? Koop of een betere CPU cooler of vergeet die arctic silver...

[ Voor 16% gewijzigd door AJ1815 op 26-10-2006 13:50 ]

• Skevdude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 01-02 22:30
AJ1815 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:49:

Standaard muisje en toetsenbord gaan je erg tegenvallen. Deze zijn erg gammel en voelen goedkoop aan. Zeker voor gamen is een duurdere muis een slimme investering en het niet-het-allergoedkoopste tobootje ook slim. Probeer ze anders iig IRL uit, voordat je ze aanschaft!!

En dan nog; waarom arctic silver als je de boxed cooler gebruikt? Koop of een betere CPU cooler of vergeet die arctic silver...
Hij gaat toch waterkoelen ? ;)

• moviehouse
Skevdude schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:54:
[...]

Hij gaat toch waterkoelen ? ;)
idd ;)
AJ1815 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 13:49:

En ik heb ze allebei uitgeprobeerd en ze werken perfect voor mij :) Later komt er een G5 bij

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:18
moviehouse schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:57:
Bedankt voor je reply :)

[...]

[...]

;)

Het moederbord is een m-atx bord, en het hoort het gewoon te doen, alleen zijn de features wat minder.

En een E6400 + bijv. een p5b-vm past gewoon niet in het budget
Sorry, had niet goed gelezen.Maar op de asrock site zocht ik naar ATX en toen stond er full ATX nog wat dus ik dacht... |:(

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik heb zelf het mobo+kast ook, en ik vind dit een erg goede combinatie. Hij ondersteunt ook c2d, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. die kast is zeker een aanrader :*)
alleen lijkt het mij niet echt nuttig om een compact systeem samen te stellen en daarna een reserator erbij te zetten. Dan is het idee (naar mijn mening dan) van compactheid een beetje verdwenen. Maarja, dit is nogmaals mijn mening, en het koelt natuurlijk wel erg goed :9

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

• moviehouse
GamemasterByte schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:40:
Ik heb zelf het mobo+kast ook, en ik vind dit een erg goede combinatie. Hij ondersteunt ook c2d, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. die kast is zeker een aanrader :*)
alleen lijkt het mij niet echt nuttig om een compact systeem samen te stellen en daarna een reserator erbij te zetten. Dan is het idee (naar mijn mening dan) van compactheid een beetje verdwenen. Maarja, dit is nogmaals mijn mening, en het koelt natuurlijk wel erg goed :9
Dat is wel fijn om te horen, en wat vind jij van de kwaliteit van de voeding? En hoe zit het met het moederbord?

En de resorator is er lekker voor de stilte en de "coolfactor" ;) Ook bij bijv. lans kan ik gewoon de slangklemmen gebruiken, erg moeilijk is het niet.

edit:

Maar heeft iemand nog andwoorden over de levertijden? Zie punt 1, 4 en 5 :)

En @whiplash1990 zie hierboven ;)

[ Voor 8% gewijzigd door moviehouse op 26-10-2006 20:15 ]

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:10
1 ding snap ik niet je kiest een erg kleine kast omdat je compact wil zijn en dan heb je die grote zalman reserator voor waterkoeling?

edit sorrie dit was al gezegt. nog niet gelezen

[ Voor 15% gewijzigd door dewil1990 op 26-10-2006 20:04 ]

• GamemasterByte
moviehouse schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:00:
[...]

Dat is wel fijn om te horen, en wat vind jij van de kwaliteit van de voeding? En hoe zit het met het moederbord?

En de resorator is er lekker voor de stilte en de "coolfactor" ;) Ook bij bijv. lans kan ik gewoon de slangklemmen gebruiken, erg moeilijk is het niet.
De voeding heeft genoeg aan vermogen, hij maakt alleen wel een vreemd bromgeluid. Ik weet niet of dit er altijd in zit, maar ik vind het irritant. Ook het moederbord vind ik wel fijn, er zit genoeg op aan extra functies(raid e.d.) Alleen als je wilt gaan overklokken, zou ik dit moederbord niet aanraden, omdat je de FSB maximaal op 300 kan zetten. Verder is het een prima plankje, ik heb er geen problemen mee gehad (tot nu toe dan) En dat voor die prijs! :*)

Het lijkt mij eigenlijk niet echt makkelijk, heb een kleine, compacte kast, moet je ook nog die reserator meeslepen. Wat is dan het voordeel van compact :?

• moviehouse
GamemasterByte schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:22:
[...]

De voeding heeft genoeg aan vermogen, hij maakt alleen wel een vreemd bromgeluid. Ik weet niet of dit er altijd in zit, maar ik vind het irritant. Ook het moederbord vind ik wel fijn, er zit genoeg op aan extra functies(raid e.d.) Alleen als je wilt gaan overklokken, zou ik dit moederbord niet aanraden, omdat je de FSB maximaal op 300 kan zetten. Verder is het een prima plankje, ik heb er geen problemen mee gehad (tot nu toe dan) En dat voor die prijs! :*)

Het lijkt mij eigenlijk niet echt makkelijk, heb een kleine, compacte kast, moet je ook nog die reserator meeslepen. Wat is dan het voordeel van compact :?
Bedankt voor deze informatie! :)

Ik lan een paar keer per jaar, en dan drain ik het maar. Ik heb hem zoals eerder gezegd ook voor de stilte en de coolfactor, en aangezien ik hem toch al had alleen maar mooi :)

Alleen weet iemand andwoord op mijn vragen 1, 4 en 5?

• GamemasterByte
ik kan geen concreet antwoord geven. Het maar ik weet wel dat de DX10 kaarten in het begin waarschijnlijk nog vol met kinderziektes zitten.
Als je echt niet boven die 1200 euro uit wilt komen, zou ik alles in een keer bestellen, scheelt weer verzendkosten :P

• moviehouse
Gaat waarschijnlijk opgehaald worden in raalte bij salland, maar azerty kan ook ;)

• GamemasterByte
oh, dan kan ik er vrij weinig over zeggen :X

• moviehouse
Ik heb hem besteld!

Alleen nu hopen dat de monitor snel leverbaar is :)

Incl. een razor copperhead btw.

• GamemasterByte
moviehouse schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 18:23:
(..)
Incl. een razor copperhead btw.
Daar kan ik dan weer wel wat over zeggen :9 heb nu de diamondback, en heb de copperhead ook gehad. Ze werken allebei erg goed!! :*)

• moviehouse
Mooi zo! :) Ik wist zeker dat dit geen miskoop zou zijn.

[edit\
@ hieronder: ik heb een diamondback besteld ;) maar toch bedankt.

[ Voor 41% gewijzigd door moviehouse op 28-10-2006 20:01 ]

Verwijderd

Tip voor de Razer copperhead.
Update je firmware meteen naar ik geloof 6.18 dit verhelpt een paar probleempjes die ik in het begin had ze waren namelijk nogal vervelend. ;(

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:39
Aangezien je deze slimline case neemt, met een Matx bordje, wil ik je er even op wijzen dat de MSI 7900 GTO een behoorlijk grote kaart is.
De kaart schijnt net zo lang te zijn als een ATX bord.

Zie dit topic. MSI 7900GTO

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
Ik zou niet voor het asrock bordje gaan met dat budget, bespaar nooit op je mobo! Overclocken word ook erg moeilijk, ik zou voor de neo-f gaan omdat deze makkelijk naar de 333mhz kan en dan loopt je geheugen 1 op 1 met je processor. Asrock blijft toch wat minder procentjes eruitpersen met zijn chipset en waarschijnlijk kan je dan het overclock verhaal wel vergeten, ik zou er in ieder geval wel 50euro extra voor over hebben, mischien kan je dan besparen op de kast of harddisk?

edit: oeps toch fout gelezen, sorry!

[ Voor 4% gewijzigd door Aapiethaaap op 28-10-2006 21:15 ]

BUH

• moviehouse
@ Salvatore.NL: Ook jij bedankt voor je reply :) Maar ik had een GTX (evenlang) ook in een x-qpack gezien, paste perfect :)

edit:

@ hierboven: de neo is ATX en in mijn case passen alleen m-ATX mobo's. Anders kom ik uit bij de p5b-vm. En dat is weer boven mijn budget. Ook is overklokken niet mijn top-prioriteit :)

[ Voor 50% gewijzigd door moviehouse op 28-10-2006 20:41 ]

• Salvatore.NL
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:39
Graag gedaan, ik zag dat de kaart langer dan 20cm was. Vandaar dat ik dacht dat ie wellicht tegen de DVD speler aan zou kunnen komen.

Sei orbu, ceccu e sordu, e taci campi cent' anni in pace!

Pagina: 1