[Java] Tijd van de berekening

Pagina: 1
Acties:

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb een waarschijnlijk zeer simpel vraagje:

Hoe kan ik met cmd (windows xp) de tijd weergeven van hoelang m'n java programma erover doet om het antwoord te berekenen?

Alvast bedankt!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:00

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Je zou het natuurlijk ook kunnen berekenen door aan het begin en aan het eind van je main functie een System.currentTimeMillis() op te vragen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

NO2 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:30:
Ik heb een waarschijnlijk zeer simpel vraagje:

Hoe kan ik met cmd (windows xp) de tijd weergeven van hoelang m'n java programma erover doet om het antwoord te berekenen?

Alvast bedankt!
makkie ;)
Zie hieronder:

long begin=System.currentTimeMillis();
//Bereken iets...
System.out.println(System.currentTimeMillis()-begin + "ms");

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-01 19:13

Apie!

Newer, better & confusinger

Met een cmd in windows? niet volgens mij, wat wel kan is wat ze hierboven voorstellen. Gewoon in je java code doen dus.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Verwijderd

Of run je code met de flag -Xprof, krijg je nog heel veel informatie gratis ook nog ;)

code:
1
java -Xprof MyClass

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het is inderdaad alleen een vraag. En dat is jammer ;) We gaan er hier vanuit dat je in eerst instantie zelf opzoek gaat naar een oplossing. Dus bij deze alsnog: wat heb je zelf al geprobeerd? Wat lukte daar niet mee? Of kon je echt niks vinden? En zo nee, waar heb je dan opgezocht?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bedankt voor de snelle reacties.

Ik heb gezocht, maar kon het niet vinden.
Bij het vak programeren wat ik volg (RUG) heeft de beste man tussen neus en lippen door iets gezegd met time. Ik dacht dat het zoiets was: time javaprogramma.java

Dit was met linux.

-Xprof was DE oplossing, hartelijk dank!

(topic mag dicht)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

timethis ([google=timethis]) is de Windows tegenhanger van Linux' time :)
Pagina: 1