Toon posts:

DVD-Speler en 5.1 Computer setje lukt dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dvd speler die 5.1 ondersteund. Tevens heb ik een 5.1 setje boxen voor de computer. De creative inspire 5100. En een tv met 5.1 ingang.
Mijn vraag: Kan ik het 5.1 setje aansluiten op mijn dvd-speler of tv?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:31

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je het al getest :? ;) Als de aansluitingen het toelaten, moet het werken denk ik.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:03:
Ik heb een dvd speler die 5.1 ondersteund. Tevens heb ik een 5.1 setje boxen voor de computer. De creative inspire 5100. En een tv met 5.1 ingang.
Mijn vraag: Kan ik het 5.1 setje aansluiten op mijn dvd-speler of tv?
Probeer het eens zou ik zeggen....

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende gedaan:
Het creative 5.1 setje--->> tulip[5.1] in de dvd speler en in het 5.1 setje. Geen geluid. Wel beeld d.m.v scartkabel.

Het creative 5.1 setje-->>tulip[5.1] in de aansluitingen op de tv. Wederom wel beeld geen geluid.

Iemand dus suggesties?

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:06

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Flauwe vraag misschien, maar weet je of dat setje op zich werkt?

Life is not about specs, it is about joy!

Verwijderd

Topicstarter
Net getest en inderdaad hij doet het gewoon.
Dus kan het nu of niet? DVD-Speler en 5.1 Computer setje aansluiten op elkaar lukt dat?

• bartvl

bartvl

Misschien iets in de instellingen van de dvd-speler?
Waarmee heb je het getest? De meeste dvd-spelers kunnen namelijk geen DTS decoderen geloof ik.
En ja, als je dvd-speler (type?) een 5.1 analoge uitgang(en) heeft, dan moet het gewoon lukken.
En beschrijf eens exact (liefst met plaatjes) hoe je de kabels hebt aangesloten?
Gebruik bijvoorbeeld dit plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarelabs.de/bilder/projects/creative_inspire_5.1_5100/big/Subhinten.gif

[ Voor 55% gewijzigd door bartvl op 25-10-2006 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat plaatje wat jij heb gebruikt is inderdaad het setje dat ik heb. Ik heb op dit moment niks aangesloten omdat hij het niet meer deed. Maar zoals ik al eerder zei ik heb die ingangen van mijn subwoofer[plaatje] gevuld met de tulip stekkertjes. En het uiteinde daarvan in mijn dvdspeler gestopt. Resultaat: geen geluid. Ik neem aan dat de dvdspeler wel 5.1 kan decoderen aangezien hij wel die ingangen heeft. Dat is het probleem dus niet. Het probleem is dus dat ik geen geluid heb. Doe ik wat verkeerd of mis ik iets?
Afbeelding van mijn dvdspeler

Afbeeldingslocatie: http://www.peekton.com/images/PK6006HDMIbackg.jpg
de tulip zitten dus in de linker aansluitingen waar 5.1 bij staat.

• bartvl

bartvl

Owkee, die tulp aansluitingen van je dvd-speler moet je _niet_ verbinden met de tulpaansluitingen van je subwoofer setje. die zijn namelijk bedoeld voor de satellietspeakertjes. Je moet dus 2x tulp --> 1 stereo 3,5mm jack-plug gebruiken. en dat 3 x. Die moet je dan verbinden met de 3 stereo plugs die er op de subwoofer zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap het niet helemaal.
Welke tulip moet nou in welk gaatje. En waar moet die jackplug in.
Ik snap dat die 3*2 tulip stekkertjes in de rood/wit gaatjes gaan maar wat er dan miet die jackplug gebeurd. Misschien wat verduidelijking?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-02 00:22

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je naar je dvd speler kijkt dan zie je 1x rood wit tulp (zonder i) voor front, 1x rood wit voor rear en nog 2 tulp voor center en subwoofer. Kijk je achterop je 5.1 setje dan zie je daar een minijack voor front, een minijack voor rear en een minijack voor center/subwoofer combo.

De minijack op de groene moet dus aangesloten worden op de meest linker cinch/tulp aansluitingen.

Voor center en subwoofer moet je even kijken of je juist rood of wit op center moet zetten, maar dat hoor je vanzelf.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• bartvl

bartvl

Je hebt drie kabels nodig, drie dezelfde.
Elke kabel ziet er als volgt uit:
Tulpplug---\
................----------------Stereojackplug 3,5 mm
Tulpplug---/
Afbeeldingslocatie: http://joday.free.fr/images/hw/mini-jack_rca.jpg
Die tulppluggen gaan dus op je dvd-speler. De stereojack pluggen gaan op je subwoofer, in het groene, het zwarte en het oranje gat.
dan moet het werken

Je satellietspeakers hebben op het einde ook een tulpplug zitten, die moeten in de rode witte en zwarte tulp uitgang op je subwoofer.

[ Voor 10% gewijzigd door bartvl op 25-10-2006 21:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt bartvl. Het is gelukt:)

Slotje..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 22:05 ]

• bartvl

bartvl

Graag gedaan hoor!
Maar waarschijnlijk denk je acheraf ook: dat had ik eigenlijk moeten weten, of niet?

Pagina: 1