[XP]bootprobleem

Pagina: 1
Acties:

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:04
Sinds enige tijd wil een pc van een vriend van mij niet meer booten. hij blijft hangen in een blauw scherm met de volgende melding: c0000139 Entrypoint niet gevonden, kan entrypoint van procedure RtlEncodepointer niet vinden in DLL-bestand ntdll.dll

Starten in veilige modus lukt ook niet.
Eerst wilde ik maar gewoon de pc opnieuw installeren. Daarvoor moest er natuurlijk wel het een en ander geback-upt worden. Het vervelende is nu echter dat wanneer ik met een andere windows installatie de files uit documents and settings/-user- wil bekijken ik de melding krijg dat ik niet gerechtigd ben dat te doen. De rest van de schijf is wel gewoon zichtbaar.
Aangezien deze documenten behoorlijk belangrijk zijn hoop ik dat jullie een manier weten om de pc toch niet opnieuw te hoeven installeren of om de bestanden op de een of andere manier toch te kunnen openen.
Het betreft een Windows XP professional installatie.
Ik heb Google afgestruind op de foutmelding. deze kwam echter alleen maar met enkele problemen waarbij Windows nog wel gewoon draaide en een aantal waar iets mis was met het NTFS systeem. Aangezien ik de schijf behalve die enkele bestanden gewoon kan benaderen lijkt mij dat het probleem niet.

BVD!

• Snuffert
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:01
Als je de harde schijf als slave in een ander systeem hangt kan je alle bestanden backuppen. Daarna weer terug hangen in installen :)

hmz...

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:38

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je kan de bestanden wel waarschijnlijk overnemen. Check dit linkje in de Microsoft KB.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• NeORay
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:04
Snuffz0r schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:01:
Als je de harde schijf als slave in een ander systeem hangt kan je alle bestanden backuppen. Daarna weer terug hangen in installen :)
In de TS beschrijf ik juist dat dat een probleem is omdat ik niet gerechtigd ben alle bestanden te openen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door NeORay op 25-10-2006 20:10 ]

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Waarschijnlijk is je ADVAPI32.DLL beschadigd of verdwenen.
In de C:\Windows\System32\dllcache folder staat waarschijlijk het bestand nog wat je naar de C:\Windows\system32 folder moet kopieëren.
Je zou je computer kunnen proberen op te starten met XP en de recovery starten.
Hiermee zou je de mogelijkheid hebben om de file van de ene naar de andere folder te kopieëren.

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !