Afgedrukte foto's verzenden per briefpost, welke verpakking?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.016 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik zit op dit moment in dubio: ik moet halverwege november een gala fotograferen en daarna de nabestellingen afhandelen. Ik zit er stevig aan te denken, ook met het oog op een volgende opdracht, om een Pixma 5300 te gaan halen en daarmee zelf alles tot A4-formaat af te drukken. Qua kosten is dat prima te doen en je bent een stuk sneller dan met een online service.

Ik zit echter met de verzending van de foto's in mijn maag: als ik het online laat doen regelt de leverancier alles, maar ik heb dan minder controle over het eindresultaat. In het geval van klachten kan ik met een leverancier gaan bakkeleien, iets wat me ook niet ideaal lijkt. Maar zelf verzenden brengt ook risico's met zich mee, namelijk het kreuken en vouwen van de foto's.

Ik ben al wezen rondneuzen bij de lokale kantoorhandel, maar die hadden maar één optie tot nu toe. Ze hadden daar enveloppen met een harde (kartonnen) rug, maar ik weet niet of dat genoeg is om de foto's voldoende te beschermen. De bubbeltjesenveloppen lijken me ook weer niet geweldig, niet stevig genoeg, maar ik heb er geen ervaring mee. Heeft er iemand hier ervaring met het verzenden van foto's per briefpost? Hoe krijg je die heel bij de klant? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03:07

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Tussen twee stukken karton in een bubbeltjes envelop heb ik wel eens gedaan. Kwamen perfect aan!

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-06 13:34

janklp

FortyTwo Capital

De kartonnen rug is wel voldoende denk ik. Normaal gesproken worden brieven die een kartonnen rug hebben niet dubbelgevouwen. Beetje beweging kan verder geen kwaad. Dat moet goedkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:18

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ik verzend en ontvang frequent dingen in enveloppen met harde rug, om te voorkomen dat dingen gevouwen worden, dat gaat echt gewoon prima.
Daar kan je wel op vertrouwen. Zorg dat je foto's bij elkaar blijven (op elkaar blijven zitten), dan houden ze elkaar ook goed, samen zijn ze mooi stevig.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-06 07:03

Nik

Tipje, met dit slechte weer... Stop ze ook in een soort van plastic hoesje. Aangezien sommige postbodes de post nog al eens half door de brievenbus willen stoppen... Gaat het dan regenen, krijgen je afnemers natte foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176826

Tip zoveel:

Als foto's kunnen schuiven in de envelop is dat minder handig. Kortom zorg er voor dat je de 10*15 exemplaren bijvoorbeeld in een A4tje vouwt.

Oh, ja en de inkopper van de maand: beschrijf de envelop voor je de foto's er in stopt......

Mijn ervaring is ook dat kartonnen ruggen (in de envelop) normaal gesproken voldoende zijn.

Ik heb ook wel eens (bij gebrek aan kartonnen rug envelop) een foto verstuurd met een stukje stevig karton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neographikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Kijk, hier kan ik wat mee :) Bedankt voor de goede tips, ik denk dat ik het dan maar zelf thuis ga afdrukken. Pak enveloppen halen, stapel 10x15'ers en wat postzegels en gaan met die banaan :)
Pagina: 1