Toon posts:

2 harde schijven mounten naar 1(andere), kan dat(hoe).

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb dus een nieuwe maxtor harde schijf van 160 gig gekocht. Het probleem wat zich nu voordoet is dat ik in me huidige computer 2 harde schijven heb, 1 van 20 en 1 van 8. Op de 8 gig staat mijn windows. Op de 20 gig staat mijn data en troep. Nou had ik het idee om mijn windows in plaats van helemaal opnieuw te installeren gewoon over te zetten naar mijn nieuwe harde schijf zodat ik die oude schijf niet meer hoef te gebruiken. Dit was ik ook van plan met de 20 gig versie. Dus gewoon beide harde schijven naar de nieuwe zodat ik de andere 2 hele oude weg kan doen die me pc snelheid belemmeren.

Maar nu is de vraag of dit allemaal wel mogelijk is? Mijn huidige windows xp moet zichzelf als hij loopt dus verzetten naar de nieuwe schijf. Ik moet de 8 gig versie dus sowieso als eerste overzetten naar de nieuwe schijf. De 20 gig versie zal hierna overgezet moeten worden.

Kan dit, bestaat er een programma om je huidige windows XP bijv. te mounten naar de 160 gig versie zodat me windows kan blijven lopen.

Alvast bedankt :)

Groeten Jordy H uit A

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gebruik hiervoor gewoon Ghost of Trueimage ofzo, daarmee kun je prima hdds clonen :)

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Uhm je denkt te moeilijk. Er zijn programma's als Norton ghost om je huidige drive te mirroren naar de nieuwe en bootable te maken. Die 20gigger kun je daarna gewoon kopiëren naar de nieuwe aangezien dit losse data is.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Aaah, ik denk inderdaad veel te moeilijk. Ghost zou ind. wel werken, mits hij natuurlijk bij aansluiting me harde schijf meteen pakt wat het natuurlijk wel doet met een beetje geluk. Srry, ik dacht inderdaad te moeilijk, zat al met mezelf in conflict met mounten van schijven enz. Alleen de 8 gig was het probleem maar ind. die moet ik gewoon mirroren.

Bedankt voor snelle reply's :)