[RAID] array wordt niet in windows herkend

Pagina: 1
Acties:

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 21:56
Ik had een RAID array van 3 schijven (320 GB seagate 7200.10) op mijn onboard RAID controller aangesloten. Op mijn DFI Lanparty UT bord is dat de wel bekende NVRAID.

Nu het probleem:

Ik heb mijn systeem opnieuw geïnstalleerd (Windows MCE2005, zelfde als vorige OS) en in Windows weer de RAID driver geïnstalleerd. Bij de reboot die nodig is kwam vertelde mijn RAID array bios dat de array defect was. Ik ben door geboot naar windows en kwam het volgende tegen:

Afbeeldingslocatie: http://lipplaa.net/upload/images/38227bd67af85ff5626248e94f6cdb7d.jpg

Dit heb ik nog niet eerder gezien en het lijkt mij dat Windows dit helemaal niet mag zien. Het is tenslotte een RAID controller die Windows maar 1 schijf laat zien.

Ik heb natuurlijk alle instellingen na gekeken, zoals:

- In de bios zijn de kanalen waar de schijven op aangesloten zijn RAID enabled.
- Ook de algemene optie van RAID is enabled.
- Ik heb de array op prcies de zelfde manier gerebuild maar krijg in windows het zelfde resultaat.
- Al meerdere malen de NVRAID driver opnieuw geinstalleerd.

Hebben mensen een idee hoe ik dit probleem oplos. RAID 0 is niet voor de veiligheid maar als het kan zou ik toch een aantal bestandjes terug willen hebben.

Edit:
Ik heb nog niet bij de Disk Management schijven/partities verwijderd. Als ik dit doe heb ik het gevoel dat ik zeker mijn gegevens kwijt ben.

[ Voor 5% gewijzigd door Tead op 25-10-2006 19:44 ]

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-02 18:58
Zie je de raid-array als keuze in je hd boot lijstje van je moederbord bios?
Een raid-0 array heeft geen redundantie dus tenzij je hem weer healthy kan krijgen zonder de data te overschrijven is de data verloren.
Geen sata kabels verwisseld toch?

[ Voor 104% gewijzigd door EnderQ op 26-10-2006 00:44 ]

• Tead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 21:56
Hardware matig niets veranderd. Ik ben nu zo ver gekomen dat Windows gewoon weer 1 schijf ziet van 896 GB alleen deze is unallocated.

Nu heb ik R-Studio er bij gepakt en schijf laten scannen. Nu vind hij al mijn files terug alleen allemaal met kruisje er voor, damaged of zo. Als ik de data toch restore naar een andere schijf heeft deze de goede naam en grote alleen de data klopt niet (corrupt).

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?