Een vraagje als leek: Welke televisie zal ik kopen.
Doel: televisie voor in de woonkamer
Gemiddelde afstand kijker: 4/5 meter
We hebben altijd (15 jaar) een televisie gehad met een 4:3 verhouding.
Die begint kuren te krijgen dus moet er wat nieuws komen. De bedoeling is niet
dat het een erg dure televisie wordt. Nu zijn er genoeg ''goedkope'' LCD tv's te
krijgen maar ik heb de tip al gekregen om niet z'on goedkope <1000 euro te kopen.
We willen daarom dus waarschijnlijk een breedbeeld met ''ouderwedse'' beeldbuis kopen.
Nu heb ik verschillende termen als beeldfrequentie (Hz,. Uitgangsvermogen enz gehoord.
Aangezien ik hier niet veel van weet, wat de minimum eisen zijn om een degelijk goede tv
te kopen hoop ik dat mensen mij hier een beetje kunnen helpen.
Ik neem aan dat nu duidelijk is in hoe verre mijn kennis rijkt.
Het budget dat we willen uit geven is laat maar zeggen maximaal 800/900 euro. Zijn er
mensen die me een aantal tips kunnen geven m.b.t gegevens waar ik op moet letten.
We willen dus graag wat groter beeld, maar het moet niet ten koste gaan van de beeldkwaliteit.
Als simpel voorbeeld geef ik dit
http://www.neck.nl/index2...&nm=1024&mb_v301_ch=2cf9c.
Dit is ongeveer de Tv die ik zoek qua grote maar is maar een voorbeeld, dus heb verder niet intresse in specifiek deze tv. Ook tips wat merk/type betreft zijn welkom. Wie kan me helpen??
Doel: televisie voor in de woonkamer
Gemiddelde afstand kijker: 4/5 meter
We hebben altijd (15 jaar) een televisie gehad met een 4:3 verhouding.
Die begint kuren te krijgen dus moet er wat nieuws komen. De bedoeling is niet
dat het een erg dure televisie wordt. Nu zijn er genoeg ''goedkope'' LCD tv's te
krijgen maar ik heb de tip al gekregen om niet z'on goedkope <1000 euro te kopen.
We willen daarom dus waarschijnlijk een breedbeeld met ''ouderwedse'' beeldbuis kopen.
Nu heb ik verschillende termen als beeldfrequentie (Hz,. Uitgangsvermogen enz gehoord.
Aangezien ik hier niet veel van weet, wat de minimum eisen zijn om een degelijk goede tv
te kopen hoop ik dat mensen mij hier een beetje kunnen helpen.
Ik neem aan dat nu duidelijk is in hoe verre mijn kennis rijkt.
Het budget dat we willen uit geven is laat maar zeggen maximaal 800/900 euro. Zijn er
mensen die me een aantal tips kunnen geven m.b.t gegevens waar ik op moet letten.
We willen dus graag wat groter beeld, maar het moet niet ten koste gaan van de beeldkwaliteit.
Als simpel voorbeeld geef ik dit
http://www.neck.nl/index2...&nm=1024&mb_v301_ch=2cf9c.
Dit is ongeveer de Tv die ik zoek qua grote maar is maar een voorbeeld, dus heb verder niet intresse in specifiek deze tv. Ook tips wat merk/type betreft zijn welkom. Wie kan me helpen??