Toon posts:

[TV KOPEN] Beperkt Budget

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vraagje als leek: Welke televisie zal ik kopen.

Doel: televisie voor in de woonkamer
Gemiddelde afstand kijker: 4/5 meter

We hebben altijd (15 jaar) een televisie gehad met een 4:3 verhouding.
Die begint kuren te krijgen dus moet er wat nieuws komen. De bedoeling is niet
dat het een erg dure televisie wordt. Nu zijn er genoeg ''goedkope'' LCD tv's te
krijgen maar ik heb de tip al gekregen om niet z'on goedkope <1000 euro te kopen.
We willen daarom dus waarschijnlijk een breedbeeld met ''ouderwedse'' beeldbuis kopen.
Nu heb ik verschillende termen als beeldfrequentie (Hz,. Uitgangsvermogen enz gehoord.
Aangezien ik hier niet veel van weet, wat de minimum eisen zijn om een degelijk goede tv
te kopen hoop ik dat mensen mij hier een beetje kunnen helpen.
Ik neem aan dat nu duidelijk is in hoe verre mijn kennis rijkt.

Het budget dat we willen uit geven is laat maar zeggen maximaal 800/900 euro. Zijn er
mensen die me een aantal tips kunnen geven m.b.t gegevens waar ik op moet letten.
We willen dus graag wat groter beeld, maar het moet niet ten koste gaan van de beeldkwaliteit.

Als simpel voorbeeld geef ik dit

http://www.neck.nl/index2...&nm=1024&mb_v301_ch=2cf9c.

Dit is ongeveer de Tv die ik zoek qua grote maar is maar een voorbeeld, dus heb verder niet intresse in specifiek deze tv. Ook tips wat merk/type betreft zijn welkom. Wie kan me helpen??

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat de link niet goed werkt (je krijgt meerdere tvs te zien). Hier een andere: http://multimedia.tweedeh...kv-28fx66b/1b49531d5f.jpg

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Van de "oude" beeldbuizen zijn Sony Trinitron en Philips zowat de beste, vind ik persoonlijk. Tegenwoordig zijn ze allemaal 100Hz, dus daar moet je je geen zorgen meer over maken. Beste wat je kan doen is gewoon een winkel binnenstappen met je budget, en kijken welke tv het mooiste beeld heeft naar jouw smaak. :)

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
of ga ergens een tweedehands ophalen bij iemand die net een plasma of lcd heeft gekocht. Meestal doen ze dan hun perfect werkende beeldbuis voor een spotprijs weg.

Ik heb zelf onlangs voor €150,- een perfect werkende philips van 82cm gekocht.

Als je liever een nieuwe hebt zou je bijvoorbeeld bij bcc kunnen gaan kijken. Laatste keer dat ik daar was hadden ze een stuk of 8 modellen met beeldbuis (allemaal onder de €900,-)

De beeldkwaliteit op zo'n beeldbuis is 100 keer beter dan op die goedkope lcd's, daar krijg je geen spijt van.

[ Voor 37% gewijzigd door pianoman op 26-10-2006 12:30 ]

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
In de vraag en aanbod wordt wel een geschikte tv voor je aangeboden. Naar mijn mening is de vraagprijs te hoog, maar daar moet je samen met de verkoper wel uit kunnen komen ;)

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:26

HenkS

Da_king alias HenkS

ik zou voor een 2e hands gaan dan.... zou nu niet meer gaan investeren in een normale beeldbuis. Kun je beter 2e hands kopen en dan over 3-4 jaar voor een lcd, die zijn dan ook een stuk goedkoper.

Ik heb overigens plannen om de mijne te gaan verkopen (weet alleen merk en maat zo niet uit mijn hoofd.. ja hoe erg kan t zijn) omdat ik een samsung lcs wil gaan aanschaffen..)
Pagina: 1