A mind once stretched by a new idea never regains its original dimensions.
Hoor je hem ook tikken?
| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |
icoon.
[ Voor 37% gewijzigd door koekeeghan op 26-10-2006 00:27 ]
Ik krijg dat andere fijne plaatje:
Waar heb je die HD gevonden en wat kost hij daar?
Mij lijkt het dat usb/firewire puur interface geregeld is en niet rechtstreeks op de hdd? Zou mij vrij raar lijken moest fw niet werken...koekeeghan schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:14:
...
Alleen dan werkt ie enkel nog via USB omdat het geen dualbranded schijf is.
...
BramBoterham
Is een OEM schijf dus nope, alleen garantie via Apple.blimmel schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:28:
kunnen we niet Toshiba om die 2 jaar garantie vragen?
Je kan de schijf vervangen maar je moet voor jouw iPod de partitieindeling weten en zelf handmatig in de terminal aanmaken.
Heb zelf een x een schijf vervangen in een iPod maar dat gaat dus niet werken, dan wordt ie niet herkend door je computer en ook iPod Restore doet het niet.
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Ik zag ook dat het mogelijk is mijn 20GB schijf te vervangen door een 30GB versie. De Toshiba MK3006GAL. Mocht dit maar kortstondig werken dan ga ik dat doen denk'k.
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn 4G, bij mij was de truuk om hem uit elkaar te halen, hd even los te halen en er weer opnieuw in te doen en hij deed het dan weer goed.koekeeghan schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:49:
Ik heb op ipodhacks.com gelezen dat een tik op de kast ook kan helpen. Aangezien niks verder werkte heb ik deze high-tech oplossing geprobeerd. En je raadt het nooit! Het werkte! Ik kon ineens mijn iPod herstellen en nu ben ik nieuwe muziek in aan het laden. Kan bijna niet geloven dat dit een goede (blijvende) oplossing is maar voorlopig werkt het.
Ik zag ook dat het mogelijk is mijn 20GB schijf te vervangen door een 30GB versie. De Toshiba MK3006GAL. Mocht dit maar kortstondig werken dan ga ik dat doen denk'k.
Hier kwam ik alleen achter nadat ik een 5G had gekocht
De opvoedkundige tik heeft bij mij in het begin ook gewertk, maar nu helaas niet meer. Te veel tikken misschien?RKD schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 15:54:
Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met mijn 4G, bij mij was de truuk om hem uit elkaar te halen, hd even los te halen en er weer opnieuw in te doen en hij deed het dan weer goed.
Hier kwam ik alleen achter nadat ik een 5G had gekocht
Ik zal hem ook eens open maken en de hd los halen.
edit: hmmm... maakt niets uit.
edit: Heeft iemand enig idee of je je harddisk zou kunnen redden als je hem met een adapter aan een IDE poort hangt?
Ik heb voor 6 dollar (incl verz) een adapter in Hong Kong besteld. Misschien dat ik hem daar mee aan de praat krijg. En anders wordt het een andere hd.
[ Voor 34% gewijzigd door blimmel op 31-10-2006 14:49 ]
De tikjes-methode werkte, zoals ik al vreesde, maar kort. Nu heb ik de iPod gedemonteerd en weer gemonteerd en ook nu lijkt het weer te werken. Ik vermoed dat het van korte duur zal zijn, maar goed.
Waarom? Ik ken de site wel. Kheb ze gemaild en duurde eeuwen voordat ik antwoord kreeg. Vervolgens vroeg ik tarieven en wat ze precies doen en dan hoor ik niks meer. Die beunhazen laat ik niets voor mij doen. Nu ik zelf de iPod geopend heb weet ik ook hoe eenvoudig dat ding elkaar steekt. Je kan alles vervangen. Kinderspel. Als ik iets vervang doe ik het zelf wel.
Wat ik me wel nog afvraag is of die 30GB 1.8" Toshiba schijf, de MK3006GAL, ook in mijn 4G 20GB behuizing past? En of ook die moet werken?
[ Voor 3% gewijzigd door koekeeghan op 31-10-2006 20:47 ]
http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm
Hiermee kan je een test doen ofzo en slechte sectoren repareren.
bron: http://www.command-tab.com/2006/01/28/even-more-adapting/
NOSIG
NOSIG
Heb je mijn post nog een stukkie terug gelezenkoekeeghan schreef op donderdag 09 november 2006 @ 21:19:
Nou ik heb gebeld met Apple en het moet werken. Kheb net de 30GB MK3008GAL besteld bij Alternate. Tzal mij benieuwen. Als het niet werkt kan ie gewoon terug, dan kost het me alleen de verzendkosten retour.
Geef even je serienummer dan kijk ik ff of ik een image voor je kan maken die je zo terug kan zetten anders krijg je gewoon een ! teken en wordt je HD herkent als een 1TB schijf
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
Hij geeft 0x00 als code, wat inhoudt dat hij gezond is.
Nu moet ik 'm weer opnieuw inrichten.
Kun je ook een image van de 40gig uitvoering maken?Ballebek schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 11:42:
Geef even je serienummer dan kijk ik ff of ik een image voor je kan maken die je zo terug kan zetten .
[ Voor 41% gewijzigd door blimmel op 10-11-2006 12:45 ]
Verwijderd
Mijn 40gb ipod geeft ook het "sad-ipod" icoontje. een nieuwe hdd voor 75 euro is geen gekke optie...
Erg vreemd want ik las ergens dat iemand de MK2004 vervangen had voor de MK2006 en dat het werkte. Deze schijven hebben echter een andere interface, en wel respectievelijk ATA-5 en ATA-6. Dus dat kan nooit, zou ik zeggen (of is dit dezelfde connector en alleen een andere interface?). Tenzij er een andere IDE connector te krijgen is die dit mogelijk maakt. Die kan je ook eenvoudig vervangen n.l. Kan het zijn dat er een andere connector te krijgen is?
Kortom, de MK3008 is wezenlijk anders! Kleiner en een andere connector. Alternate gaat Toshiba bellen om te kijken of de MK3006GAL nog geleverd kan worden, dat hoor ik morgen. Hier kan ik niets mee. Grmbl. Beetje jammer dat het onzorgvuldig op de site staat. Maar goed, ik had beter moeten kijken.
http://forums.rockbox.org/index.php?topic=7184.0
Bij mij lukt het echter niet omdat de iPod niet in Disk Mode blijft.
Twee tellen nadat ik de stekker er in steek gaat hij rebooten.
Met de stekker erin naar Disk Mode is blijkbaar niet goed, want hij wordt dan niet gevonden.
Misschien moet ik maar op zoek naar een tijdelijke donor van een behuizing om de schijf opnieuw in te richten.
vrijwilligers in de buurt van Amersfoort?
Kan je mij even opnieuw mailen? Niet dat ik die image al voor je heb maar goed
Jouw naam in onder mijn Post
Ik kots bij deze op Apple die weigert onderdelen te leveren én op de Apple store Amsterdam die hetzelfde doet maar hem wel in wil bouwen voor €185! Aangezien de schijf ongeveer €100 was (voor hun vast goedkoper) zijn dat vrij steile inbouw tarieven.
Beetje jammer van de service hier.....
Hoe heb je het restoren gedaan? Werd de iPod direct herkent, of moest je nog formateren?
De MK3006GAL is er maar in 1 versie.. De MK3008GAL heeft de verkeerde connector! Die is te klein.. Weet iemand waar ik aan deze harddisks kan komen?? Ik zoek me rot maar niemand die ze heeft...
[ Voor 21% gewijzigd door metallicelmo op 29-11-2006 00:57 ]
Verwijderd
Het is inderdaad een beschamende service van Applekoekeeghan schreef op dinsdag 21 november 2006 @ 19:51:
Ik kots bij deze op Apple die weigert onderdelen te leveren én op de Apple store Amsterdam die hetzelfde doet maar hem wel in wil bouwen voor €185! Aangezien de schijf ongeveer €100 was (voor hun vast goedkoper) zijn dat vrij steile inbouw tarieven.
Beetje jammer van de service hier.....
Maar gelukkig zijn er meer merken op de markt, alleen hoogvliegers vallen hard op een gegeven moment
Top dat je door je houding, zelf oplossing zoeken, nu beter weet en dat hij weer functioneert. Ben zelf een Creative gebruiker en mijn eerste Zen, een 30 gig, nu bijna 5 jaar oud, doet het nog gewoon en word nog steeds intensief gebruikt. En zelfs na al die jaren maken ze nog steeds firmware/software update's, om even over service te spreken
Moeite waard om m te repareren? Kan nergens een geschikte hd vinden..
Heeft iemand deze al gebruikt? Ik heb hem vandaag aangekregen, maar vraag me af hoe ik hem moet aansluiten (ivm de stroomaansluiting). Als ik de convertor met de tekst (ATA TO 1.8HDD) naar boven leg, moet dan de tekst van de harde schijf aan de bovenkant zitten, of aan de onderkant ?blimmel schreef op maandag 30 oktober 2006 @ 16:46:
[...]
De opvoedkundige tik heeft bij mij in het begin ook gewertk, maar nu helaas niet meer. Te veel tikken misschien?
Ik zal hem ook eens open maken en de hd los halen.
edit: hmmm... maakt niets uit.
edit: Heeft iemand enig idee of je je harddisk zou kunnen redden als je hem met een adapter aan een IDE poort hangt?
Ik heb voor 6 dollar (incl verz) een adapter in Hong Kong besteld. Misschien dat ik hem daar mee aan de praat krijg. En anders wordt het een andere hd.
[afbeelding]
Met de tekst naar boven zit het rondje van de aansluiting rechts en het streepje links.bartgabriels schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 23:20:
[...]
Heeft iemand deze al gebruikt? Ik heb hem vandaag aangekregen, maar vraag me af hoe ik hem moet aansluiten (ivm de stroomaansluiting). Als ik de convertor met de tekst (ATA TO 1.8HDD) naar boven leg, moet dan de tekst van de harde schijf aan de bovenkant zitten, of aan de onderkant ?