Toon posts:

XBox to vga

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik denk dat ik hier wel in de goede afdeling zit, Spielerij - Problemen & Vragen leek me niet echt geschikt.
Ik heb me laatst een XBox aangeschaft (ja nu nog, maar nu zijn ze lekker goedkoop :9 ). Ook had ik hierbij zon converter("Progressive component vga box") aangeschaft om hem aan mn TFT te connecten.
Enkel toen die converter toe kwam bleek deze te werken met YPrPb verbinding, toen ben ik maar een andere kabel voor mn XBox gaan halen. Maar mijn scherm blijft zeggen "out of range" Ik snap niet wat ik misdoe, ik heb al verschillende termen door google gehaald, maardeze geeft mij ook niet echt een uitkomst. Ook de search hier leverde niet veel op. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen want dit zaakje heeft me echt al veel geld gekost (die converer €60+ €7.50 verzending + kabel €16+ €7.50 verzending).
Dit is de converter (mss hebben jullie er wat aan) :
Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//170/progressive-component-vga.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2006 19:02 . Reden: ff fototje bijvoegen ]

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-07 20:30
Ik denk dat dit het geval is:

De resolutie van een tv is heel laag (320x nog iets), dit gebruikt de xbox ook. Die zend ie dus ook over die vga kabel naar je monitor. Je monitor zegt out of range en ondersteunt die lage resolutie dus niet. Probeer is een CRT monitor misschien werkt dat wel.

[ Voor 5% gewijzigd door martijn1992 op 25-10-2006 18:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Neen ik heb ook al eens met een crt monitor geprobeerd, maar die blijft ook enkel in zn standby modus staan. Heeft die progressive daar mischien iets mee te maken? want volgens mij is dat toch een refresh mode wat ze in de USA gebruiken, en niet hier?

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
martijn1992 schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:10:
Ik denk dat dit het geval is:

De resolutie van een tv is heel laag (320x nog iets), dit gebruikt de xbox ook. Die zend ie dus ook over die vga kabel naar je monitor. Je monitor zegt out of range en ondersteunt die lage resolutie dus niet. Probeer is een CRT monitor misschien werkt dat wel.
Pal(het huidige tv-systeem) is 720x576 hoor.
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:18:
Neen ik heb ook al eens met een crt monitor geprobeerd, maar die blijft ook enkel in zn standby modus staan. Heeft die progressive daar mischien iets mee te maken? want volgens mij is dat toch een refresh mode wat ze in de USA gebruiken, en niet hier?
Een crt monitor kan toch ook een minimale resolutie hebben?;)

Verder meen ik mij te herinneren dat een xbox ook 480p kan doen, probeer dat eens, misschien werkt dat wel.

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al alle resoluties ingesteld op die converter (xbox staat op auto dedect, normaal moet ie gewoon aanfloepen dan) Ook op de auto format mode van de converter niks. Ik vraag me stilletjes aan af of ik niks verkeerd heb gekocht.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Zet je Xbox eens niet op auto-detect, maar stel 480p zoals wordt gesuggereerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:10:
Zet je Xbox eens niet op auto-detect, maar stel 480p zoals wordt gesuggereerd? :)
Autodetect bedoelde ik mee de keuze tussen 16:9 en 4:3, de resolutie kan ik eigenlijk niet kiezen, mss ligt daar ook het probleem dus. Ik heb hem gekocht met XBMC (XBox Media Center) op en ik zou begot niet weten waar ik die reso nu moet instellen, staat nergens bij instellingen ofzo.

• miliomiliano
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58
Ik heb zelf ook ooit zo'n ding gekocht voor mijn ps2, maar dan met de kabels die wij in Nederland gebruiken.

Als ik er nu naar kijk zie ik dat je kleine knoppen hebt om de resolutie te wijzigen of andere dingen (bij mij bijvoorbeeld S-Video (wat ik heb) of RCA).

Als je kijkt in de handleiding vind je hier misschien iets meer over. En waarschijnlijk moet je dan gewoon wat dingen uitproberen.

[ Voor 19% gewijzigd door miliomiliano op 26-10-2006 00:36 ]

Gigabyte B550 Aorus Pro, AMD Ryzen 5900X, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC 10G, G.Skill DDR4 3600C16D-32GTZNC (2x16GB), Samsung 980 Pro

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
als je xbox media center draait en hij is omgebouwt met een modchip heb je meestal geen toegang meer tot je orginele settings
makkelijker gezegt your screwed
waar je beter naar kan kijken is een universele scart naar VGA box zijn mischien wat aan de prijzige kan nieuw maar op internet kan je ze wel vinden (marktplaats vooral) vanaf 30 euro dacht ik

heb er hier zelf eentje 3-1 way heerlijk gamecube-xbox-PS2 allemaal op de monitor
Pagina: 1