Toon posts:

SATA herkent geen discs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Beste Tweakers,

Ik heb gezocht hier op het forum, maar kon geen soortgelijk probleem vinden, dus maar een nieuw topic geopend.

Mijn probleem is als volgt. Ik heb 2 branders, waarvan 1 IDE Samsung SH-S182M en 1 SATA, ook een Samsung, SH-S183A.

Beide branders worden goed herkend, door BIOS en Windows. Alleen het probleem is dat mijn SATA brander geen schijven leest. Als je er een schijf in doet geeft hij gewoon de melding dat er een schijf in moet.
Voorheen had ik het probleem toen ik mijn IDE brander aansloot dat die de hele pc traag maakte, maar dat was na een re-install verholpen. Voor die tijd deed de SATA brander het dus wel goed.

Ik heb al gekeken of het probleem misschien lag aan het feit dat BIOS een RAID instelling had, maar dat is ook niet het geval.

Mijn overige specs:
-MSI P965 Platinum
-Intel Core2Duo 6600
-ASUS X1600XT
-IDE HDD 320 Gb

Ik hoop dat jullie mij wat hulp kunnen verschaffen, want ik kan het zo niet vinden.

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Werken je schijfjes wel in een andere dvd speler, zo ja dan kun je het beste kijken of je brander niks mankeert.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Verwijderd

Topicstarter
De schijfjes zelf zijn niet stuk, en de brander mankeert verder ook niets mee.

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Weet je zeker dat je moederbord wel optical drives ondersteund op de S-ATA aansluitingen? Dit is vaker een bron van ergernis geweest bij S-ATA DVD/CD optical drives.
Er zit natuurlijk een verschil tussen de drives zien, en ondersteunen.

[ Voor 19% gewijzigd door Shaggy op 25-10-2006 18:14 ]

Making an ass of myself since the 70's

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zie ook TS :/
Voor die tijd deed de SATA brander het dus wel goed.

Alle drivers wel weer geinstalleerd?

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

My bad 8)7 ( begrijpend lezen.... )

Verwijderd

toen ik dat had was ie gewoon stuk ;p

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 17:58:
Voorheen had ik het probleem toen ik mijn IDE brander aansloot dat die de hele pc traag maakte, maar dat was na een re-install verholpen. Voor die tijd deed de SATA brander het dus wel goed.
Kan ik hieruit opmaken dat je dus na je reinstall de problemen hebt gekregen? ( begrijpend lezen ja... :P ) Dan is er dus bij de re-instal iets verandert of niet eropgezet.
Dan zou het idd een driver verhaaltje moeten/kunnen zijn. Heb je toevallig de nieuwste BIOS er al opstaan? Er staat me iets vaags bij over dit MoBo en IDE drvives.

[ Voor 5% gewijzigd door Shaggy op 25-10-2006 18:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Drivers waren niet nodig, de schijven worden gelijk herkend als wat ze zijn.
BIOS heb ik nog niet geupdate, vind dat altijd een beetje eng, maar dat zal wel even de volgende stap zijn denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn nog geen BIOS updates voor mijn mobo, dus ik hoop dat er nog andere oplossingen zijn =)

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22-02 21:56

boesOne

meuh

Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 19:00:
Drivers waren niet nodig, de schijven worden gelijk herkend als wat ze zijn.
Neemt niet weg dat de chipset drivers die windows installed ouder/anders kunnen zijn dan de chipsetdrivers op 't cdtje dat bij 't mobo kwam cq die je van de chipsetfabrikant website download...

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Topicstarter
Er vallen geen gewone drivers te downloaden voor de branders, alleen firmware.
Blijkbaar zijn er alleen drivers voor DOS systemen hiervan.

• Compusmurf
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-08-2024
Kabels ook al gecontroleerd.

http://Compusmurf.xs4all.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ook al een nieuw kabeltje geprobeerd.
Ik ga er toch maar weer mee terug, ik kan de drive niet ergens anders proberen dus blijkbaar is hij al na een week stuk.
Toch bedankt voor de hulp!
Pagina: 1