Ook een netwerkbeheerder zit wel eens met zijn handen in het haar....
het probleem is als volgt :
Ik sta op de server ingelogged als administrator. Ben overal bij aangemeld en alle services draaien zonder problemen.
Echter.....
Als ik bijvoorbeeld een event create dan krijg ik een access denied.
Ditzelfde geldt als ik bijvoorbeeld de logboeken in probeer te komen.
het probleem kwam bij mij naar voren toen ik de server ging updaten via de windows update site.
Deze gaf aan dat ik Userdate Persistance moest inschakelen...
Daar kreeg ik al de kriebels van, want dit was al zo ingeschakeld.....
Voordat ik de server opnieuw opstartte na de vorige windows updates werkte alles perfect.
Deze updates waren de volgende :
KB922582 Update for Windows Server 2003
KB920685 Security update for Windows Server 2003
beide zijn op 25-09-2006 geinstalleerd...echter de server was hierna nog niet gereboot wegens tijdgebrek en ruimtegebrek in het tijdschema.
Nu kan ik uiteraard deze updates de-installeren, maar wil toch eerst weten hoe dit mogelijk is en wat er precies fout gegaan is...
Heb alle policies door gelopen, het admin account zelf ook doorgelopen, maar alles blijkt dus goed op zijn plaats te staan met de juiste instellingen. Verder is er ook helemaal niets aan het systeem veranderd.
het probleem is als volgt :
Ik sta op de server ingelogged als administrator. Ben overal bij aangemeld en alle services draaien zonder problemen.
Echter.....
Als ik bijvoorbeeld een event create dan krijg ik een access denied.
Ditzelfde geldt als ik bijvoorbeeld de logboeken in probeer te komen.
het probleem kwam bij mij naar voren toen ik de server ging updaten via de windows update site.
Deze gaf aan dat ik Userdate Persistance moest inschakelen...
Daar kreeg ik al de kriebels van, want dit was al zo ingeschakeld.....
Voordat ik de server opnieuw opstartte na de vorige windows updates werkte alles perfect.
Deze updates waren de volgende :
KB922582 Update for Windows Server 2003
KB920685 Security update for Windows Server 2003
beide zijn op 25-09-2006 geinstalleerd...echter de server was hierna nog niet gereboot wegens tijdgebrek en ruimtegebrek in het tijdschema.
Nu kan ik uiteraard deze updates de-installeren, maar wil toch eerst weten hoe dit mogelijk is en wat er precies fout gegaan is...
Heb alle policies door gelopen, het admin account zelf ook doorgelopen, maar alles blijkt dus goed op zijn plaats te staan met de juiste instellingen. Verder is er ook helemaal niets aan het systeem veranderd.
Wabbawabbawabbawabba