Weet iemand of het ook mogelijk is om de Philips slm5500 te bedienen vanaf de PC? Hij heeft een wireless verbinding met mijn router om internet radio te luisteren (via UPnP). Het zou theoretisch ook mogelijk moeten zijn om hem vanaf de pc te bedienen toch?
Ik verwacht dat dat niet kan: bediening is normaal gesproken via infra-rood. De netwerkverbinding zal alleen gebruikt worden om video/audio te streamen met het UPnP protocol.
Je zou voor de gein kunnen kijken of het ding een webinterface heeft. Ik heb een vergelijkbaar apparaat (Philips SLA5520, net zo iets maar alleen audio). Als ik in het statusoverzicht van de router kijk, dan zie ik wat z'n IP-nummer is. Ga ik met een webbrowser daar naartoe, dan zie ik een leuk statusoverzicht - maar geen bedieningsmogelijkheden. Ik verwacht bij jou iets vergelijkbaars.
Je zou voor de gein kunnen kijken of het ding een webinterface heeft. Ik heb een vergelijkbaar apparaat (Philips SLA5520, net zo iets maar alleen audio). Als ik in het statusoverzicht van de router kijk, dan zie ik wat z'n IP-nummer is. Ga ik met een webbrowser daar naartoe, dan zie ik een leuk statusoverzicht - maar geen bedieningsmogelijkheden. Ik verwacht bij jou iets vergelijkbaars.
De SLM5500 heeft geen webinterface. Valt het UPnP protocolniet te gebruiken om de player aan te sturen? Kan je voor de SLA5520 wel Radio Free Virgin instellen op club.philips.com?
De SLA5520 officieel ook niet, maar als je naar z'n IP-adres browst vind je er toch een. Weliswaar kan je alleen maar wat statusinfo zien, maar toch.pacificocean schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 20:18:
De SLM5500 heeft geen webinterface.
Niet dat ik weet. Maar ik kan het hierover heel goed mis hebben, ben er verder niet zo mee bekend, maar ik heb in elk geval nog niets van die mogelijkheid gehoord.Valt het UPnP protocolniet te gebruiken om de player aan te sturen?
Geen idee, ik gebruik die club.philips.com niet. Internetradio, voor zover ik het al gebruik, doe ik met TwonkyMusic - sowieso gebruik ik die Philips-software al helemaal niet.Kan je voor de SLA5520 wel Radio Free Virgin instellen op club.philips.com?
UPnP is juist primair een controle-protocol. De feitelijke streaming is dan ook volledig out-of-band zoals dat heet: buiten UPnP om. Meestal is het gewoon streaming over HTTP. Binnen UPnP heb je ook Control Points en met een A/V CP kun je browsen door je content, laten afspelen op een 'renderer' vanaf een 'server', maar ook volume/play/stop/pause/etc bedienen.vanaalten schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 20:33:
Ik verwacht dat dat niet kan: bediening is normaal gesproken via infra-rood. De netwerkverbinding zal alleen gebruikt worden om video/audio te streamen met het UPnP protocol.
Kijk eens naar 'Rudeo' software. Dat is een A/V control point waarmee je je streamium kunt laten afspelen vanaf je PC.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
via club.philips.com kun je eigen url's opgeven naar webradio. Heb hier uit de gein polderpop op mn SLA5520 al gedefinieerd, familieradio ook (leuk voor de kids). Heb vervolgens de philips software verwijderd van de pc en gebruik Windows MediaConnect2 voor het streamen van audio vanaf de pc (minder resources en sneller browsen in je collectie).
Upnp gebruikt philips alleen maar voor het openen van poorten in de router als je webradio wilt gebruiken, werkte bij mij niet goed omdat er hier een KPN ExperiaBox staat welke bokt op UPNP. Gelukkis staat in de PDF op de cd welke poorten er gebruikt worden dus met een handmatige forward werkt het nu goed.
Upnp gebruikt philips alleen maar voor het openen van poorten in de router als je webradio wilt gebruiken, werkte bij mij niet goed omdat er hier een KPN ExperiaBox staat welke bokt op UPNP. Gelukkis staat in de PDF op de cd welke poorten er gebruikt worden dus met een handmatige forward werkt het nu goed.
Dit lijkt wel te zijn wat ik zoek maar het werkt volgens mij alleen vanaf een pocket pc en die heb ik nietExirion schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:37:
[...]
UPnP is juist primair een controle-protocol. De feitelijke streaming is dan ook volledig out-of-band zoals dat heet: buiten UPnP om. Meestal is het gewoon streaming over HTTP. Binnen UPnP heb je ook Control Points en met een A/V CP kun je browsen door je content, laten afspelen op een 'renderer' vanaf een 'server', maar ook volume/play/stop/pause/etc bedienen.
Kijk eens naar 'Rudeo' software. Dat is een A/V control point waarmee je je streamium kunt laten afspelen vanaf je PC.
Als ik in internet explorer het adres http://<ip adres slm5500> intik krijg ik : "The page cannot be displayed" Dus geen webserver aanwezig.
Probeer deze eens: http://www.cidero.com/pacificocean schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:24:
Dit lijkt wel te zijn wat ik zoek maar het werkt volgens mij alleen vanaf een pocket pc en die heb ik nietIk krijg het in ieder geval niet werkend vanaf mijn pc.
Is een Java applicatie dus draait in principe bijna overal wel op.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dit Is inderdaad wat ik zoek alleen ziet hij mijn SLM5500 nietExirion schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 14:30:
[...]
Probeer deze eens: http://www.cidero.com/
Is een Java applicatie dus draait in principe bijna overal wel op.
Moet ik soms de poort settings in mijn router aanpassen? Ik heb een speedtouch 716.
[ Voor 12% gewijzigd door pacificocean op 27-10-2006 15:25 ]
Ziet er niet best uit:pacificocean schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:02:
Dit Is inderdaad wat ik zoek alleen ziet hij mijn SLM5500 niet![]()
http://www.streamiumcafe....0&Number=13088&page=&vc=1
thxExirion schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 15:17:
[...]
Ziet er niet best uit:
http://www.streamiumcafe....0&Number=13088&page=&vc=1
blijkbaar is de SLM5500 toch niet UPnP compatable
Weet iemand of dit wel werkt voor SLA5520?
Ik heb een SLA5500 en SL400. Beide laten zich extern bedienen (de SLA5520 is niet veel anders), maar ik moet zeggen dat de compatibiliteit tussen verschillende UPnP apparaten/software niet altijd feilloos is.pacificocean schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 11:18:
Weet iemand of dit wel werkt voor SLA5520?
Verwijderd
Super !!
FF de kanalen opgegeven van nederland.fm en vanuit Australie af en toe ff denken aan NL met oude vertrouwde nederlandse muziekzenders !!
FF de kanalen opgegeven van nederland.fm en vanuit Australie af en toe ff denken aan NL met oude vertrouwde nederlandse muziekzenders !!
Er zit een webserver op de SLM5500 op poort 8080 en op poort 49300.
Echter veel leuks heb ik er nog niet mee kunnen doen..
De response is: "ERROR 404: File Not Found"
Echter veel leuks heb ik er nog niet mee kunnen doen..
De response is: "ERROR 404: File Not Found"
Pagina: 1