[testcase] Leiden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 20:49
Beste tweakers,

Vandaag ben ik gaan fotograferen in hartje Leiden. Het weer zat helaas vreselijk tegen, maar dat hield mij natuurlijk niet tegen. De foto's hieronder is slechts een selectie uit mijn volledige collectie. Foto's zijn manueel geschoten met de Kodak z740.

Afbeeldingslocatie: http://www.aleksh.nl/diversen/tweakers/testcase1/leiden_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aleksh.nl/diversen/tweakers/testcase1/leiden_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aleksh.nl/diversen/tweakers/testcase1/leiden_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aleksh.nl/diversen/tweakers/testcase1/leiden_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aleksh.nl/diversen/tweakers/testcase1/leiden_5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.aleksh.nl/diversen/tweakers/testcase1/leiden_6.jpg

Graag zou ik van jullie willen horen wat goed is en/of beter kan :).

Met vriendelijke groet,
flo_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nummer drie is domweg top in het kwadraat, mooi lijnenspel met een goede verdeling tussen voorgrond en achtergrond. De achtergrond domineert ook niet doordat tie ietwat "washed out" is, ondanks dat tie scherp is. Well done.

De rest doet me helaas wat minder, het Heinekenbord irriteert me eigenlijk alleen maar, omdat het de aandacht trekt terwijl het niet het onderwerp lijkt te zijn. De rest kan me gewoon niet zo bekoren, waarom weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Verwijderd schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:17:
Nummer drie is domweg top in het kwadraat, mooi lijnenspel met een goede verdeling tussen voorgrond en achtergrond.
uhm bedoel je niet nummer 2? (dan ben ik het met je eens namelijk ;))

edit:
heb alleen een beetje het idee dat er iets mis is gegaan met resizen, aangezien het hek achterin wat raar overkomt

[ Voor 24% gewijzigd door BasieP op 25-10-2006 18:21 ]

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
BasieP schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 18:20:edit:
heb alleen een beetje het idee dat er iets mis is gegaan met resizen, aangezien het hek achterin wat raar overkomt
Ehm... dat komt denk ik door de USM van BorderMaker... zal even kijken of ik dit kan fixen.

Edit: nee, daar ligt het ook niet aan... :?

[ Voor 6% gewijzigd door flo_ op 25-10-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuse me, je hebt gelijk BasieP :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Pas je post dan ook aan :P

Ergens geef ik neographikal ook gelijk, maar aan de andere kant vind ik hem ook weer niet geheel kloppen. De basis van de kerk op de achtergrond is niet zichtbaar en dat stoort naar mijn idee. Aan de andere kant, die vorm is weer net te veel herkenbaar om als abstract gezien te worden...

Overigens, wel opvallend dat dat de enige foto is die A in ZW is, B bewerkt is en C geen exif info heeft onderaan...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat komt omdat ik hem voor hem heb opgeslagen doordat tie problemen had met de USM van bordermaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
jules schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 09:22:Overigens, wel opvallend dat dat de enige foto is die A in ZW is, B bewerkt is en C geen exif info heeft onderaan...
Ooohja :)? Ik zie drie ZW foto's, alle foto's zijn licht bewerkt. De EXIF is idd verloren gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:57

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

De mensen boven mij hebben het al gezegd, je 2e foto is echt heel erg mooi, duidelijk over na gedacht.
Lijnen kloppen gewoon, zou zelf misschien de camera iets naar beneden hadden gericht, zodat je ietwat minder lucht krijgt en je de voorgrond nog meer op de voorgrond zet.
De rest van je foto's zijn niet bijster origineel, maar daar kun je ook niet zoveel aan doen. De andere foto's zijn moeilijk mooi en origineel te maken, tenzij je onderwerp bijzonder is (klein straatje in italië wordt al een stuk makkelijker)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xces
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 17:20

xces

To got or not to got..

Ik vind die Heineken wel leuk gedaan, maar de rest (van die foto) is te scherp, das jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, afgezaagd maar waar foto 2 heeft het, vraag me niet waarom.

Net als Neo vind ik de foto van Heiniken helemaal niets. Het straatje is wel aardig, maar je aandacht gaat helemaal naar het bord en zoals de vorige schrijver opmerkt, om voor heineken reclame door te gaan, is de rest van de plaat te scherp en te nadrukkelijk aanwezig.

Wat het met de rest is? Ik weet het niet goed, maar inderdaad, ze zijn niet bijzonder. Nummer drie is bijvoorbeeld net een 13-in-een-dozijn ansichtkaart.

Nummer 1: Te flets. Ik neem aan dat de toren het onderwerp is, maar het "werkje" bovenin de toren valt weg tegen het zwerk. Wat ik ook jammer vind is dat het bovenste stuk van de toren ontbreekt. De foto komt zo een beetje over als een foto van een mens, waarbij het gezicht juist onder de ogen ophoud.
De bladeren zijn onderbelicht, maar vormen geen kader of zo, en zitten dus eigenlijk vooral in de weg.
Ik zou die foto zelf in portrait hebben geschoten, zodat je makkelijker de klok en de top van de toren er op kunt krijgen. Verder zou je kunnen proberen om de bladeren meer als kader te gebruiken, maar ik ken de situatie daar niet.....

Nummer 4 vind ik vooral erg rommelig overkomen. Waar moet ik nu op letten? Waar vinden mijn ogen rust? Nergens dus. Die foto wordt ook niet beter zonder de fietsers, want de auto's en geparkeerde fietsen en bromfietsen zorgen hier al voor.

nummer zeven.... Tja, het is niet mijn onderwerp en ... nee, hij heeft niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zelf ook tweemaal staan fotograferen in Leiden en ik weet dus dat het niet gemakkelijk is een boeiend onderwerp te vinden. Ik vind het dan ook knap dat je #2 hebt weten te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flo_
Wilko schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 17:39:
Ik heb zelf ook tweemaal staan fotograferen in Leiden en ik weet dus dat het niet gemakkelijk is een boeiend onderwerp te vinden. Ik vind het dan ook knap dat je #2 hebt weten te maken :)
Zo heb ik het dus ook ervaren. Foto nummer twee is een plek waar ik vijf jaar geleden ook was, dit had ik dus vanaf het begin af aan in me hoofd zitten om naartoe te gaan.

Iedereen bedankt voor de reacties en tips! Zal proberen deze de volgende keer toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tobiaz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-01-2023

Tobiaz

Ondertitel

#3 is die zelfde plek waar die laatste reclame van de LOI is opgenomen :+

Onder een steen geleefd dan maar ;-)

Pagina: 1