Goededag,
Ik zit al een uur te kloten met paddings e.d. binnen een div.
De situatie is zo: ik heb een menu, opgebouwt uit divs onder elkaar, welke een link bevatten.
Deze link bevat een mouse-over effect, maar dat doet er op zich niet echt toe.
Nu is het probleem het volgende:
Ik wil dat de tekst in de div een "top-padding" van 3 pixels heeft. Maw: hij moet 3 pixels vanaf de "baseline" beginnen.
Dit werkt prima in FF en IE7, maar IE6 wil er niet aan. Die gooit die 3 pixels als "lege ruimte" onder die divs.
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, dus bij deze:

Nu kan je dit oplossen door die padding weg te halen, maar dan staat de tekst niet meer verticaal in het midden van de div.
Daarnaast: hoe geef je een pagina 50 pixels top-marge in IE en FF? In FF werkt "margin-top" prima op het html en body element, maar IE vind dat niet leuk. Hoe is dat op ge lossen?
Alvast bedankt voor de evt. oplossingen!
edit:
Wat code erbij:
Ik zit al een uur te kloten met paddings e.d. binnen een div.
De situatie is zo: ik heb een menu, opgebouwt uit divs onder elkaar, welke een link bevatten.
Deze link bevat een mouse-over effect, maar dat doet er op zich niet echt toe.
Nu is het probleem het volgende:
Ik wil dat de tekst in de div een "top-padding" van 3 pixels heeft. Maw: hij moet 3 pixels vanaf de "baseline" beginnen.
Dit werkt prima in FF en IE7, maar IE6 wil er niet aan. Die gooit die 3 pixels als "lege ruimte" onder die divs.
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, dus bij deze:

Nu kan je dit oplossen door die padding weg te halen, maar dan staat de tekst niet meer verticaal in het midden van de div.
Daarnaast: hoe geef je een pagina 50 pixels top-marge in IE en FF? In FF werkt "margin-top" prima op het html en body element, maar IE vind dat niet leuk. Hoe is dat op ge lossen?
Alvast bedankt voor de evt. oplossingen!
edit:
Wat code erbij:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
| .menu_item { display: block; background-color: #FFFFFF; position:relative; height: 22px; width: 220px; margin: 0px; } div.menu_item:hover { display: block; background-color: #FFFFFF; position:relative; height: 22px; width: 220px; } a.menu_text:link, a.menu_text:visited { display: block; color: #474679; background-image: url(../images/menu_bg.png); background-repeat: no-repeat; background-position: left top; font-family: Verdana; font-weight: bold; font-size: 9pt; text-align: left; margin: 0px 0px 0px 0px; padding: 3px 0px 0px 10px; text-decoration: none; height: 22px !important; width: 100%; } |
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| <div class="menu_container"> <div class="menu_1"> </div> <div class="menu_item"> <a href="iets.html" class="menu_text">• Melding van overlijden</a></div> <div class="menu_item"> <a href="iets.html" class="menu_text">• Veelgestelde vragen</a></div> <div class="menu_item"> <a href="iets.html" class="menu_text">• Kinderen</a></div> <div class="menu_item"> <a href="iets.html" class="menu_text">• Nazorg</a></div> <div class="menu_item"> <a href="iets.html" class="menu_text">• Contact</a></div> </div> |
[ Voor 39% gewijzigd door Plague op 25-10-2006 17:35 ]